Syns du det er greit å kalle barna lømmel og rakkerunge? Eller holder du deg til prins og prinsesse?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Jenta mi har noen kallenavn ja, men slik som snuppa, jenta mi og vis hun er vilter så er det lille marken min ;)

Går mye i bølle her og ja, ellers er det gutten min:) Ei vi er ofte hos kaller konsekvent barna dust, det syns jeg ikke noe om... Hver gang barna, alle under 10, sier noe feil eller lurer på noe som i hennes øyne er dumt kommer den: "dust" etterfulgt av himling med øynene, kjenner jeg blir litt lei meg på deres vegne:(

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥

for meg er rakkerunge pøbel og lømmel (!!) skjellsord. ikke noe jeg kaller noen.
fra bergen jeg, der er der fra veldig gammelt av det værste du kan kalle noen.

rakkeren var var han som var "levende død" alle fryktet ham. det var han som ryddet opp etter henrettelser, han flådde dyr, og han ryddet avfall ol.
rakkerungene var også utstøtt.

rakkerunge er for meg veldig negativt.

Lømmel om enda verre.. =/

så nei, de bruker jeg ikke. gullgutten og slike koselige bruker jeg.

Ikke i de ordene, men mellomste kaller jeg for trollungen/tøysekoppen :p Mye for at hun tøyser og tuller. Driver litt med trolling ;)
Vesla kaller jeg for babyen min :p Det har jeg kalt alle 3. Men hun eldste blir kalt trollunge kun når hun eller vi tøyser :)
Av samboer blir mellomste kalt for Shnuppa til pappa :P Ikke alltid like enig :) :P

Eldste blir så flau, så han går som go gutten min :) :p

Her kalles de alt. Både bølle og troll og lømmmel... Og prins, prinsesse, engel (og masse annet, som bolla, pudding, knirke etc).

Alle kallenavn blir brukt med humor, kaller aldri barna mine noe annet enn navn når det er alvor. Jeg kan godt kalle gutta mine for prinsesser også, jeg:-)

Vi har mange kallenavn, men Prinsesse er ikke ett av de. Derimot kaller hun seg selv for "Prinsesse Kamilla". Det er IKKE fra oss for å si det sånn. :P

Når min gutt tulla så kalla vi han for tøvsækk. Men det bli sagt m humor og han kalla se sjøl førr da når han tøva

Går mye i bølle her og ja, ellers er det gutten min:) Ei vi er ofte hos kaller konsekvent barna dust, det syns jeg ikke noe om... Hver gang barna, alle under 10, sier noe feil eller lurer på noe som i hennes øyne er dumt kommer den: "dust" etterfulgt av himling med øynene, kjenner jeg blir litt lei meg på deres vegne:(

15.08.12 Oskar♥
13.04.14 tre skal bli fire, Frida ♥
Stakars barn, det må jo gjøre mye med selvbildet dems og bli kalt dust hele tiden. Huff :( begynn å kall hu for en dust og se hvordan hu reagerer

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ingen av delene. Vel har jeg en liten rakker i hus, men det snakker vi ikke om som han hører :) Jeg er heller ikke begeistret for benevnelsene "prins" og "prinsesse". Her går det mest i "gullet", "klumpen", "gossen", "vennen min" og diverse tullevarianter av navnet hans. Pappaen kaller ham "Lurifaks" når han gjør spillopper :)

Tror jeg kunne sagt mens jeg smilte og tullet "din lille bølle" - men vil aldri bruke sånne betegnelser i seriøse sammenhenger, blir litt usakelig :-)

Gutta her blir kalt både bølle, bøllefrøet,trollungen og lømmel men alt er sagt med et smil og ikke vondt ment :)

Her kaller jeg guttungen for alt mulig i en kjærlig tone. Jeg kan godt sitte å si til han. "Er du rakkerungen min du?" Så ler han godt og svarer at jaaa... jeg er snill, men litt rampete. Så svarer jeg at ja, men det er bra det. Alle unger skal være litt ramp innimellom. Så kiler jeg han eller gir en god klem. Andre ganger kaller jeg han for snusken min. Han sier det av og til selv også. "mamma, jeg er snusken din jeg. Baaare din snusk" <3 Det sier han gjerne når han vil kose.

Yngste har ikke så mye kallenavn enda, men regner med det kommer seg etterhvert som hun blir større og gjør mer ting. Nå er hun nuppenusket og lille tullejenta mi. Hender jeg tuller med henne også og spør henne om hun er ramp når hun stikker av fra meg når jeg skal løfte henne opp. Da ler hun rått og krabber fort avgårde.

Mye kjærlig tull og humor her i hverdagen og det synes jeg er viktig innimellom alt annet.

Siden jeg ikke har barn selv så kan jeg ikke si hva jeg kaller barna mine som kose navn. Men vokst opp med gullet og gullejenta og slikt. Å bruker mye gulleklumpen feks med barn som står meg nært ;) så tror nok det vil bli brukt mye om jeg får egne barn også. Men er det en rakkerfant så vil nok der også bli bruk :P

Vi har mange kallenavn, men Prinsesse er ikke ett av de. Derimot kaller hun seg selv for "Prinsesse Kamilla". Det er IKKE fra oss for å si det sånn. :p

Det sier jenta her også, ikke Prinsesse Kamilla altså, men hun sier prinsesse om seg selv. Det er bare av og til, og spesielt når hun vil ha på seg kjoler. :p

Vet ikke hva det blir her, men skjønner ikke problemet med prins/prinsesse? ??

Samtidig er jeg veldig for å bruke navna til barna, og har ingen sans for "kjeksen, junior, mini, småtten, kjakan, pølsa" og alle de andre referansene. Kan man ikke bare si "babyen"? Og tror faktisk virkelig på at det et viktig at barna får et naturlig forhold til navnet sitt, og man ikke bare bruker det med kjeft eller når man skal ha dem til å gjøre noe eller komme. Tenker faktisk ofte selv på at det er sjeldent mannen min bruker navnet mitt, stort sett i konflikt og alvorlige samtaler. Ikke bra

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Kaller de for pudding og ungen min♡

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Back
Topp