Synkende hcg ca uke 11

Skogkløver

Forelsket i forumet
Hei alle! Jeg venter utålmodig og nervøst på de siste prøvesvarene. Jeg har målt hcg etter en blødning.

Tidslinje:
16 mai: blødning etter samleie. Friskt rødt blod. Ga seg med en gang, men det tok ca 2 dager til alle rester av blod var kommet ut.

18 mai: hcg ca 120 000 fin måling. Ultralyd på fastlegekontoret på grei ut, fosteret hadde rett størrelse. Men apparatet var for dårlig til å de hjerteaktivitet.

20 mai: hcg gått litt ned, ultralyd samme som sist. Fikk ikke nøyaktige tall

26 mai: ny hcg, venter på resultatene

I følge fastlegen skal hcg gå litt ned på denne tiden. Dersom prøven 26 har sunket ytterligere blir jeg henvist til ultralyd på kk. Noen med noen solskinnshistorier til meg? Tar det lang tid å komme til på Haukeland?

Jeg er 12+0 i dag 27.05...

Hei alle! Jeg venter utålmodig og nervøst på de siste prøvesvarene. Jeg har målt hcg etter en blødning.

Tidslinje:
16 mai: blødning etter samleie. Friskt rødt blod. Ga seg med en gang, men det tok ca 2 dager til alle rester av blod var kommet ut.

18 mai: hcg ca 120 000 fin måling. Ultralyd på fastlegekontoret på grei ut, fosteret hadde rett størrelse. Men apparatet var for dårlig til å de hjerteaktivitet.

20 mai: hcg gått litt ned, ultralyd samme som sist. Fikk ikke nøyaktige tall

26 mai: ny hcg, venter på resultatene

I følge fastlegen skal hcg gå litt ned på denne tiden. Dersom prøven 26 har sunket ytterligere blir jeg henvist til ultralyd på kk. Noen med noen solskinnshistorier til meg? Tar det lang tid å komme til på Haukeland?

Jeg er 12+0 i dag 27.05...

What? Hcg er ubrukelig etter uke 7/8 FORDI DEN SYNKER og legger seg stabilt resten av svangerskapet. Hvilken vattnisse av en fastlege har gitt deg disse beskjedene? Han/hun må da vitterlig være klar over dette? Det er kun ultralyd som kan bekrefte/avkrefte noe som helst når du er kommet så langt som dette. Jeg blir altså så sjokkert over fastleger som overhode ikke kjenner sin besøkelsestid og heller buser på med ting de overhode ikke har noen peiling på.

Få deg en time hos en gynekolog for ultralyd heller, eller en jordmor som kan måte hjertelyd, så kan de nok gjøre deg litt mindre nervøs :) Om du ikke har blødd noe mer så er nok ting helt tipptopp :Heartred

What? Hcg er ubrukelig etter uke 7/8 FORDI DEN SYNKER og legger seg stabilt resten av svangerskapet. Hvilken vattnisse av en fastlege har gitt deg disse beskjedene? Han/hun må da vitterlig være klar over dette? Det er kun ultralyd som kan bekrefte/avkrefte noe som helst når du er kommet så langt som dette. Jeg blir altså så sjokkert over fastleger som overhode ikke kjenner sin besøkelsestid og heller buser på med ting de overhode ikke har noen peiling på.

Få deg en time hos en gynekolog for ultralyd heller, eller en jordmor som kan måte hjertelyd, så kan de nok gjøre deg litt mindre nervøs :) Om du ikke har blødd noe mer så er nok ting helt tipptopp :Heartred

Takk for svar! ❤

Fastlegen ville ha meg inn i morgen for å sjekke størrelse på fosteret siden sist uke. Men jeg blir uansett henvist til kk til tidlig ultralyd. Det skal bli godt med et endelig svar. Jeg går bare og surrer rundt meg selv for tiden

Høres helt merkelig ut - hcg gir ikke noe vettug informasjon så langt ut i svangerskapet. Kan heller ikke skjønne at legen skal kunne vurdere vekst hos fosteret på så kort tid og med så dårlig apparat. Så vidt jeg kan forstå, er det eneste meningsfulle å fastslå hjerteaktivitet med ul eller doppler for å avgjøre om det fortsatt er liv. Skjønner ikke hvorfor de lar deg gå så lang tid i uvisshet og kaster bort tid på meningsløse undersøkelser. Har du råd, ville jeg ordnet privat ul i dag, så slipper du mer venting og bekymring.

FastLeger har dessverre ofte begrenset kunnskap om dette. Jeg ville himlet litt med øynene og takket ja til henvisning til KK.

Da jeg var på kontroll og tok blodprøver da jeg var 10+4, fikk jeg beskjed om at de ikke måler HCG når man er kommet så «langt på vei».
Tenker at du må stole på ul:)

Takk for svar! ❤

Fastlegen ville ha meg inn i morgen for å sjekke størrelse på fosteret siden sist uke. Men jeg blir uansett henvist til kk til tidlig ultralyd. Det skal bli godt med et endelig svar. Jeg går bare og surrer rundt meg selv for tiden

Ikke rart du går å surrer når legen fyrer oppunder nervøsiteten din på den måten. Håper du får litt mer ro i sjela etter TUL :)

Tok ultralyd hos fastlegen i dag, det var ingen tvil om at babyen beveget seg! Det var også tydelig hjerteaktivitet!

Fastlegen har uansett sendt henvisning til tidlig ultralyd på kk

Henvisningen ble selvfølgelig avvist på kk
Vi bestilte time til jordmor privat. Der så vi en skikkelig aktiv sprellebaby :Heartbigred
Jeg ble satt litt tilbake, men fikk samme termin som på tul i uke 7, så alt er strålende! download.jpeg-2.jpg

Henvisningen ble selvfølgelig avvist på kk
Vi bestilte time til jordmor privat. Der så vi en skikkelig aktiv sprellebaby :Heartbigred
Jeg ble satt litt tilbake, men fikk samme termin som på tul i uke 7, så alt er strålende! Vis vedlegget 327649

Se der ja! Gratulerer med sprellebaby ❤

Back
Topp