Synger du for barnet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Ikke gjort det med minste enda, men storebror på 3 krever sang :happy:

Ja, men husker bare litt av barnesangene jeg hørte, så blir mye nynning og dikting x) Må få kjøpt en sangbok tror jeg! Lillegutt blir veldig rolig og oppmerksom når jeg synger. Tror han liker det:)

Jeg synger masse :) masse barnesanger, og noen voksensanger. Og i dag danset vi tango :P
Har en sang jeg bare synger på natta, kanskje han lærer seg etterhvert at det er natta når han hører den :D

Synger hver dag ;) 5 uker gammel.. blir rolig og smiler. Fikk sangbok for 1 uke siden.
Veldig koselig.
Her går det i: fløy en liten blåfugl, jeg gikk en tur på stien, det bor en baker. Og godnattsang.
Har fått boken om den lille muldvarpen som ble bæsjet på hodet ..hehe har lest den når han legges på kvelden. Liker nok stemmen når vi leser. .:)

Noen gode tiås til sovesanger? Har få sanger på lager her, så går i "so ro, lillemann" og "trollmor".

Noen gode tiås til sovesanger? Har få sanger på lager her, så går i "so ro, lillemann" og "trollmor".
Jeg sang backstreet boys i går. Funket som bare det :P
Ellers så synger jeg lykkeliten en del, og hvem kan segla er jo fin. Du har også "har ei tulle", og den "sov lille Konrad, sov og bli stor". Bytt ut Konrad med ditt barn sitt navn da :)

*sette seg på google å søke opp tekstene på sangene som er nevnt*
flaut å være så dårlig på sanger med 3små søstre der eldsten er straks 6.. og 3 tantebarn! MEN! jeg synger "so ro lille mann" "lille petter edderkop" "jeg gikk en tur på stien" "mikkel rev" & "trollmor"

Et tips til å finne godnatt-sanger og til de som ikke liker å synge.
Finn Helene Bøksle sitt album "Godnatt, min skatt".
Der er det utrolig mange fine sanger, og den passer ypperlig til bakgrunnsmusikk for kose- /ammestund :headphone:

vi synger hver dag :)

Vi synge hver dag :-) det blir mye forskjellig, blant annet sulla meg litt, byssab lull, me sitter her ror, når sola skin og det regnar, fuglen sat på kviste, hepparen, gå i skogen, hjuringjenta gjalar :-)

Jeg synger litt, ikke direkte til babyen, men han er jo rundt meg. Det går ikke i barnesanger akkurat. :p

Synger eller nynner litt når hun er urolig

Synger hver dag, men det går stort sett i de samme tre sangene..... Vålerenga kirke, Lillebrors vise og Når trollmor har lagt sine 11 små troll. Dette de tre sangene jeg husker hele teksten på uansett hvor sliten eller trøtt jeg er ;)

Synger hver dag, men det går stort sett i de samme tre sangene..... Vålerenga kirke, Lillebrors vise og Når trollmor har lagt sine 11 små troll. Dette de tre sangene jeg husker hele teksten på uansett hvor sliten eller trøtt jeg er ;)
Vålerenga kirke synger onkel for mini også. Pappaen prøvde seg på juventus sangen, men da sutrer han litt. Kort prosess og Vålerenga kirke på YouTube med tekst, så sovnet han hehe.

Last edited:
Vålerenga kirke synger onkel for mini også. Pappaen prøvde seg på juventus sangen, men da sutrer han litt. Kort prosess og Vålerenga kirke på YouTube med tekst, så sovnet han hehe.
Ja enda godt han reagerer riktig når dere spiller Juventus sangen. Får heller prøve Inter sin :p:D;)

Ja enda godt han reagerer riktig når dere spiller Juventus sangen. Får heller prøve Inter sin :p:D;)
Haha å nei du, den kommer nok ikke inn i vårt hus :D da skal vi få godt betalt i hvertfall :P

Alle synger i huset:D i 4 språk! så hvis ikke jeg gjør, er det brødrene, mest storebror som synger for henne hver kveld<3

Back
Topp