Synge og lese for den lille i magen?

Aina052015

Blir kjent med forumet
Er det noen her som gjør det? Selv har jeg ikke helt den koblingen enda. Er med første, og det eneste jeg og bf gjør er og snakke litt til han. :p

Leser overalt at folk leser og synger for den lille i magen, men jeg føler det rett og slett blir litt rart. :-)

Jeg synger når jeg kjører bil..... ikke spesielt til den lille, men har musikk-forelesninger med aktiviteter hver mandag og bruker turen på ca to timer til å varme opp stemmen :P

Synger i bilen ja ( heller skriker), men hinter mer til folk som synger vuggeviser og barnesanger :p

Synger og snakker gjør jeg fra før av, så det blir ikke noe monolog til babyen. :P

Det er av og til, spesielt når jeg kjenner h*n veldig, så sier jeg "hei du" og stryker litt på magen :-)

Sto å ordna håret på badet nå og spilte "The Lyre of Orpheus" av Nick Cave og sang og nynner med, vugger litt frem og tilbake, og kjente at kjertel var veldig med på dansen <3 koselig liten stund mellom oss 2 :-)

Bf er veldig på å si "Hei, Fhillip" hver gang han tar på magen, og lille er aktiv. Jeg kan også prate litt sånn, men ikke noe mer enn det, men jeg tenker veldig mye til han da, hehe :p

Når jeg synger i bilen går det stort sett i barnesanger og vuggesanger ;)
Blir litt påvirka av å gå lærerutdanninga :P

Jeg snakker masse med han, men ikke så mye synging med mindre jeg hører på radioen. Men MYE snakking :)

Her blir det mye synging, men da til min datter på 2 ;-) Så gutten i magen vil ikke være ukjent med vuggesangene når han kommer! Har ei som stadig ber meg synge "oaia biff" (trollmor) og "tulla" (vi har ei tulle). Prater med magen gjør jeg kun når han er veldig aktiv, da kan jeg finne på å si ting som; det var da voldsomt så aktiv du var idag da, eller; Er det ikke på tide å snu seg snart..

Synger for datter 4,5 år hver kveld og da merker jeg at babyen sparker og "holder på". Det går i de samme fire-fem sangene hver gang, så de burde bli gjenkjenbare etterhvert :)

Har hverken sunget eller pratet til babyen, føler det ikke faller helt naturlig så da lar jeg være.. Bf legger ofte hodet på magen og stryker og snakker til den og sier sånn som "pappa sin lille gutt, vi gleder oss til å treffe deg" osv og da blir det liv inni magen, det synes jeg er veldig koselig :)

Jeg synger stadig vekk i bilen, så han er vant til den "flotte" sangstemmen min. Når jeg kjenner han sparker hender det jeg stryker meg på magen og sier hallo :-) Mannen snakker litt til han innimellom <3

Har hverken sunget eller pratet til babyen, føler det ikke faller helt naturlig så da lar jeg være.. Bf legger ofte hodet på magen og stryker og snakker til den og sier sånn som "pappa sin lille gutt, vi gleder oss til å treffe deg" osv og da blir det liv inni magen, det synes jeg er veldig koselig :)
Det gjør mannen min også. Hjertet mitt smelter litt da altså ❤️

Synger til mini når jeg legger han. Blir alltid masse liv i magen da. Vet ikke om det er tilfeldig, men er koselig :-)

Back
Topp