Synes enkelte hundeeiere krever litt mye...

søteste skrev:

Tøsa skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:
Klart hunden kan være løs dersom den oppfører seg.
Jeg snakker om hunder som enten er innpåslitne eller bråkete og forstyrrer hele selskapet.

Da eier jo ikke hunden oppdragelse. det blir jo eierene som har sviktet da. Det er ikke hunden som er ekkel.Blir som dårlig oppdragelse på barn da. Det er foreldre som ikke gjør sin jobb. Da snakker vi om noe helt annet, da snakker vi om hundeeiere som ikke burde være det.

Har ikke lagt skylden på hunden heller jeg.
Men den er som den er, og hvis den sikler og lukter synes jeg den er ekkel.
Da kan man like gjerne si at bæsj ikke er ekkelt da fordi det ikke er bæsjen sin feil at den lukter.

Så du mener enn hund er like mye verdt som enn bæsj?Nei dette ble for dum diskusjon for meg.

Du bør holde deg unna diskusjonsforum hvis du skal tolke ting på den måten...

lmk88 skrev:
I mitt hus så gjelder mine regler. Blir helt sjokkert over TS og visse andre personer i denen tråden.. Dere kommer inn i andre sine hjem og krever ting. Nei, det blir for dumt for min del altså!
Glad jeg ikke kjenner noen som er så pripne og trangsynte ang hunder..

Glad jeg ikke kjenner så veldig mange hundeeiere som ikke skjønner at hunden er et dyr.

søteste skrev:

lctj skrev:

smash skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:
Jeg snakker om hunder som enten er innpåslitne eller bråkete og forstyrrer hele selskapet.

Da eier jo ikke hunden oppdragelse. det blir jo eierene som har sviktet da. Det er ikke hunden som er ekkel.Blir som dårlig oppdragelse på barn da. Det er foreldre som ikke gjør sin jobb. Da snakker vi om noe helt annet, da snakker vi om hundeeiere som ikke burde være det.

Da kan man like gjerne si at bæsj ikke er ekkelt da fordi det ikke er bæsjen sin feil at den lukter.

Så du mener enn hund er like mye verdt som enn bæsj?Nei dette ble for dum diskusjon for meg.

Enig, blir for dumt.
Den stinker og er ekkel...??! Hva er det for en ting å si?
En hund lukter HUND, den er ikke ekkel forde!

Er ikke alle som synes hund lukter god selv om den lukter hund..

Nei, men å sammeligne enn hund med enn bæsj blir litt i det dummeste laget.

Nei å tolke det på den måten er i dummeste laget.

smash skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:

Enig, blir for dumt.

Jeg mener ikke at hunden i seg selv er et ekkelt vesen, men hundelukt er noe av det ekleste jeg vet. Og jeg brekker meg nesten av den lukta.
Jeg sniffer heller drittbleier enn blaut hund. Seriøst.

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:
I mitt hus så gjelder mine regler. Blir helt sjokkert over TS og visse andre personer i denen tråden.. Dere kommer inn i andre sine hjem og krever ting. Nei, det blir for dumt for min del altså!

Glad jeg ikke kjenner så veldig mange hundeeiere som ikke skjønner at hunden er et dyr.

Jeg er så fullstendig klar over at en hund er ett dyr. Men det skal da behandles med respekt det også!

lmk88 skrev:

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Jeg er så fullstendig klar over at en hund er ett dyr. Men det skal da behandles med respekt det også!

Klart det. Men jeg mener fortsatt at plagsomme hunder skal holdes unna familieselskaper.

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Klart det. Men jeg mener fortsatt at plagsomme hunder skal holdes unna familieselskaper.

Så de hypre barna må være hjemme de da? Fordi de maser, bråker, gaper og løper?
Tror du har møtt feil hunder i ditt liv. Jeg har aldri møtt de hundene du snakker om.

Tøsa skrev:

søteste skrev:

lctj skrev:

smash skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:

Enig, blir for dumt.

Er ikke alle som synes hund lukter god selv om den lukter hund..

Nei, men å sammeligne enn hund med enn bæsj blir litt i det dummeste laget.

Nei å tolke det på den måten er i dummeste laget.

Så å tolke det slik er i det dummeste laget?Du vet du sammelignet enn illeluktende hund med enn bæsj? Kom med ett annet eksempel så kan vi ta diskusjonen opp på ett normalt nivå igjen.
Ja mange hundet stinker. Jeg synes heller ikke enn hund som lukter våt hund er god lukt. Men jeg tenker da at eierene ikke er flinke nok til å bade/dusje hunden. Ikke at hunden er enn illeluktende ekkelt kryp som ikke er verdt mer enn sko jeg går i.
For meg er ett dyr ett liv, ett verdifullt liv. Og da dra sammeligningen med enn illeluktende bæsj blir for dumt!

lmk88 skrev:

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Tror du har møtt feil hunder i ditt liv. Jeg har aldri møtt de hundene du snakker om.

Nei, nei. Husk barna er enn del av familien og alle må tåle de. Selv de som ikke liker barn. For man må ikke finne på å sammeligne barn med ett dyr.Vi skal ikke respektere de som ikke liker barn. De er det noe galt med.

søteste skrev:

lmk88 skrev:

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Tøsa skrev:

lmk88 skrev:

Nei, nei. Husk barna er enn del av familien og alle må tåle de. Selv de som ikke liker barn. For man må ikke finne på å sammeligne barn med ett dyr.Vi skal ikke respektere de som ikke liker barn. De er det noe galt med.

Stemmer det ja!
Helt ærlig så synes jeg at TS krever litt vel mye når ho skal på besøk til folk.

lctj skrev:

Påskeharen skrev:

lctj skrev:
Synes heller ikke at hundeeiere som slipper hundene ut døra og lar de lufte seg selv er noe særlig :/ .
Har en nabo som ikke har mindre enn 5 små hunder
Er så lei av å høre eiere forsvare seg med at: hunden min er så liten at den ikke plager noen..eller hunden min er så snill og ville aaaldri skade noen.

Er nok helt sikkert fordi alle hunder er så små og sååå snille at vi fikk dattra vår skambitt under utelek.

Jeg ble bitt av en redd Papillion en gang som liten, men likevel liker jeg både store og små hunder. Hvis f. eks. en Jack Russell Terrier biter betyr det ikke at alle andre av denne rasen kan bite. Alle uansett rase kan bite - det er eiere som er ansvarlige på oppdragelse.

Har da vel ikke sagt at ikke store hunder biter????

Men har til gode og høre noen forsvare at de slipper hunden løs med: "det gjør da vel ingenting, hunden vår er så stor"

Nei, det har du ikke. Slapp av :)
Jeg signerte deg, og skrev det til alle etterpå :) Skulle jeg skrive til deg hadde jeg nevnt nicket ditt.

Det er hensynløst av folk å slippe løs hunder på store og frie områder der det går noen sauer eller kyrne. Det er båndtvang i hele Norge - http://no.wikipedia.org/wiki/B%C3%A5ndtvang

Det er flott å se på de hundene som er lydige, men likevel hadde jeg sagt i fra om båndtvang av tanken på folk som har fobi, frykt, allergi, småbarn osv.

Vi har tre hunder. Den ene spiser barn, den andre velter barn og den tredje elsker barn :D
Så den som spiser barn og den som velter barn er i andre etasje når vi har barn på besøk. (De får være sammen med oss når det kun er voksne til stede da) Den tredje får være sammen med oss hele tiden. Men de barna som er store nok til å bli snakket til får streng beskjed om at de ikke skal løpe inne, og hvis de løper så må de regne med å få en pels på 45kg etter seg ;)

Alle i vår krets vet at vi har mange hunder, men de vet også at vi setter bort to av de om det trengs, men at den siste og største får være sammen med oss. Det får de rett og slett bare tåle. Hun hverken sikler eller lukter vondt. Hun hopper heller ikke eller stikker snuta opp i skrittet på folk. Selv om hun bare er valpen så er hun den mest veloppdragne.

I vårt liv så betyr hundene veldig mye, men vi har full forståelse for at noen kan være redd eller ikke like hunder. (Men jeg må si at jeg fryder meg bittelitt om en av våre hysteriske venner får angst pga han får litt sikkel nederst på buksa)  ;)

En hund er en hund og jeg syntes ikke en hund kan sidestilles med andre familiemedlemmer eller barn!!! Vi har hund selv og er veldig glad i hunder,men vi setter alltid bort hunden når vi har besøk av andre enn nærmeste familie. Jeg syntes ikke en hund har noe å gjøre i stua når vi har gjester og vi sitter å spiser. Jeg har forståelse for at andre ikke syntes hunder er noe stas så da respekterer jeg det når de er hos oss. Har noen venner som lar hunden sitte i sofaen når vi er på besøk og som sitter å tigger under bordet når vi spiser. Jeg syntes faktisk det er litt respektløst å be noen hjem til seg å la hunden holde på slik. Men har man en huns som ligger i et hjørne og gjør lite av seg så bryr jeg meg fint lite om den er i samme rom altså.

Klart det går ann å respektere det;)

Jeg har flere venninner som ikke liker hunder jeg.. og da passer jeg ekstra på når de er på besøk... og holder hunden min unna de.. litt vanskligere med valpen jeg har nå..men prøver så godt jeg kan.. og det går greit;)

Min hund er en del av familien.. også på julaften.. han får pakker som alle andre.. får litt god mat og masse masse kos og oppmerksomhet;)

Fluttershy  skrev:
Det skal respekteres ja...

Min mening.
Hunder har ingenting i familieselskap og gjøre, da kan de stå i bur.
De skal vært i ett annet rom når jeg spiser, får fnatt om de ligger å sikler og tigger.
Barn og hunder skal aldri, under noen omstendighet, leke sammen.(hund er dyr, og uansett hvor snill og go den er, så vet man aldri).
Og hadde en hund jokket på et barn så jeg så det, så hadde jeg gitt blanke i hvem som eide den hunden, jeg hadde smelt den i gulvet og kasta den ut! Det er dominanse, og finnes ikke greit!

Menneske er menneske, og hund er hund.
Å behandle en hund som ett menneske er ikke bra for hunden heller...

Og jeg elsker hunder ;)

Skulle ikke tro du elsker hunder.. seriøst!

Ja, hund er en hund.. men det er jo et familiemedlem.. Hadde aldri satt min hund i bur pga at jeg har familieselskap. Han er velkommen til å være med! Men han får ikke tigge for det. Må jo lære han det da

Og om hunden min skulle ha parret på et barn.. så hadde jeg fjernet han fra situasjonen.. ikke smelt den i gulvet.. herregud

Tøsa skrev:
En annen ting jeg synes er litt slitsomt med å besøke folk med hunder er at de bruker 50 % av tiden på å kjefte på hunden sin fordi den ikke oppfører seg... ikke alle, men noen.

Jeg syns det høres mer ut som om du ikke liker uoppdratte hunder, og det skal jeg være helt enig i. Ingen liker å få slev smurt over penklærne osv. Likevel må jeg få si at, selv om jeg selvsagt tar hensyn til folk, så er jeg veldig bestemt på "mitt hus, mine regler". Jeg har vokst opp i et hus hvor alt var så forbaska nøye, hvor vi ikke kunne ha kjæledyr på grunn av røyting, og hvor det var krise om noe ble flyttet en cm. Jeg tviholder på at jeg endelig er voksen, eier mitt eget hus, og bestemmer selv. Og her er det dyr!! Skal noen hit, så ligger det en gretten pusekatt rett foran doen når gjestene skal bruke den, det er sansynligvis kattehår i sofaen, og nå når vi snart får valp, så blir det fokus på sosialisering! Valpen skal være med på alt!!

Selvsagt henter jeg pusen ut fra badet når tissatrengte gjester ikke kommer inn, og selvsagt skal jeg gjøre mitt ytterste for å oppdra en god og rolig hund, men poenget er at mitt hus er mitt hus. Og de fleste gjestene jeg har hatt til nå, tar det hele med et smil. Til gjengjeld kommer aldri mine gjester til å trenge å føle seg dumme om de søler på teppet eller knuser et glass. Det skal være godt å være her, for barn og voksne, og for dyr. Det er det som er viktig for meg. :)

Drømmeren skrev:
Respekten bør gå begge veier som noen skrev over her også...Da jeg hadde hund så var han ett familiemedlem... jeg la han ikke inn i ett bur fordi vi fikk besøk eller hadde selskap... Di som ikke likte dyr fikk heller la være å komme... blir helt feil om gjester skal komme og "forlange" at hunden gjemmes bort...
Hunder fortjener også respekt. Er ikke hunden som har valgt familie , men familien har valgt hunden og da blir det helt feil i mine øyne og "straffe" den med å legge den i bur pga det kommer gjester.

Selvfølgelig må hunden settes på plass om den er spinnvill eller begynner å jukke på gjestene... men som sagt respekten bør gå begge veier altså

Helt enig.

Min hund setter jeg ikke i bur om jeg får besøk,med unntak av ene tanta mi som er allergisk. men hun er kanskje hos oss en gang pr år eller annenhvert år. hunden min bruker buret som en trygg plass,når han vil vekk fra ungene,soveplass og buret blir kun lukket på natta. på dagtid når jeg er op kurs så er han på kjøkken og kan gå fritt rundt der,og legge seg i buret om han vil det.

de som ikke liker at jeg har hund får la være å komme på besøk!!! hunden leker også med ungene mine og tantebarna mine uten oppsyn.Ja jeg stoler på hunden min,og på barna rundt han. Jeg må jo være sikker på at de ikke er slemme med han å. han elsker barn:) han kan prøve å jokke litt på nye mennensker han møter,spesielt menn. men jeg tar han med en gang,og da prøver han ikke på samme person igjen. men det skjer ytterst sjeldent.

jeg er kjempe glad i hunder,men selvfølgelig respekterer jeg andre,og tar ikke med hunden på besøk til de jeg vet ikke setter så stor pris på det. Men de må respektere at jeg ikke stenger hunden min i bur om de kommer til meg.....

Romle skrev:

Tøsa skrev:
En annen ting jeg synes er litt slitsomt med å besøke folk med hunder er at de bruker 50 % av tiden på å kjefte på hunden sin fordi den ikke oppfører seg... ikke alle, men noen.

Jeg syns det høres mer ut som om du ikke liker uoppdratte hunder, og det skal jeg være helt enig i. Ingen liker å få slev smurt over penklærne osv. Likevel må jeg få si at, selv om jeg selvsagt tar hensyn til folk, så er jeg veldig bestemt på "mitt hus, mine regler". Jeg har vokst opp i et hus hvor alt var så forbaska nøye, hvor vi ikke kunne ha kjæledyr på grunn av røyting, og hvor det var krise om noe ble flyttet en cm. Jeg tviholder på at jeg endelig er voksen, eier mitt eget hus, og bestemmer selv. Og her er det dyr!! Skal noen hit, så ligger det en gretten pusekatt rett foran doen når gjestene skal bruke den, det er sansynligvis kattehår i sofaen, og nå når vi snart får valp, så blir det fokus på sosialisering! Valpen skal være med på alt!!

Selvsagt henter jeg pusen ut fra badet når tissatrengte gjester ikke kommer inn, og selvsagt skal jeg gjøre mitt ytterste for å oppdra en god og rolig hund, men poenget er at mitt hus er mitt hus. Og de fleste gjestene jeg har hatt til nå, tar det hele med et smil. Til gjengjeld kommer aldri mine gjester til å trenge å føle seg dumme om de søler på teppet eller knuser et glass. Det skal være godt å være her, for barn og voksne, og for dyr. Det er det som er viktig for meg. :)

Det var deilig å lese i denne diskusjonen! :)
Hos oss er det samma greia. Her trenger man ikke være redd for å dra med seg møkk inn eller at man søler i sofaen eller ødelegger noe. (Vi har jo tross alt både hunder, en katt og unger som både ødelegger og roter)  ;)

Fluttershy  skrev:

søteste skrev:

Tøsa skrev:

søteste skrev:
Respekt bør jo gå begge veier da. Ettersom jeg leser her respekterer du overhode ikke hundeeiere. Hjemme hos oss er dyra våre enn stor del av familien. Vi stenger ikke de ute når vi har besøk, men ingen får lov til å Jokke på noen, det har hun heller aldri gjort! Hunden vår får også leke med barn når vi er til stede. Men hun får ikke lov til å tigge. Liker du ikke å være i samme rom som mine dyr la være å kom til meg. Jeg har ingen bur, og kommer heller ikke til å skaffe meg det. Så lenge dyrene lever er de enn del av vår familie. Det betyr ikke at jeg behandler hun som ett menneske, behandler hun som enn hund, men hunder trenger også respekt!

Så da bør man la være å komme i et familieselskap som har vært tradisjon i 30 år fordi noen har skaffet seg hund?
De bør ikke vise hensyn og bure inn hunden altså?

Som sagt jeg hadde aldri buret inn hunden for vi skulle ha familieselskap, dette vet familien min også. Men de kommer med glede. Jeg valgte å få ett dyr, dyret valgte ikke meg. Å bure inn en familiekjær hund er som å ødlegge hunden. Enn hund er ett flokk dyr, flokk dyr liker å delta. Kan du ikke respektere at min hund er enn del av min familie la være å kom! Dette mener jeg. Er du redd for hunder blir saken en helt annen, hunden blir da satt ut om det er fint vær. Eller får beskjed om å ligge i kurven sin. Men blir fortsatt ikke buret inne!

Det er derfor våre tusler bort og legger seg frivillig i buret når de føler for å slappe av og være litt i fred, fordi vi har ødelagt de med det fæle fæle buret...

Dummeste jeg har hørt på mange år....

Kommer jo selvsagt ann på hunden.. men om hunden ikke er vandt med å være i buret.. og blir plassert der når det kommer folk.. folk som den gjerne vil være en del av.. så ser ofte hunden på buret som straff....

Jeg ville aldri ha satt min hund i bur når det kom folk.. han skal heller læres opp til å holde seg unna de mennskene som ikke liker hunder. Jeg har en valp på 6 mnd da.. så han kan ikke så mye enda;)

Men dattera mi hadde besøk av en venninne her om dagen.. og valpen var helt gal.. skulle hoppe opp.. og da dytter han jo barne over ende.. selv om han er liten (Havanaise) så klarer han det.. og det er ikke greit.. så da måtte jeg fotfølge han i en periode.. for å vise han at det ikke var ok.. så gikk det så bra etterhvert så.;)

Men har man en hund som bruker buret sitt for å komme seg vekk.. slappe av.. sove osv osv.. og frivillig går inn der.. så ser jeg ikke noe problem med å sette de der under sammenkomster..

Back
Topp