Synes dere det er koselig å kjøpe julegaver?

Synes det er koselig når de jeg skal kjøpe til ønsker seg ting, gjerne flere ting :D Da vet jeg de blir så glade :)
Handler alt på nett, og gjerne tidlig, sånn i oktober :) Kan få mye på tilbud og sånt :)

Men en del av svigerfamilien ønsker seg ingenting, verken barn eller voksne.. Da er det ikke like gøy :p
 
Det varierer veldig i forhold til om jeg har fått noen ønsker å gå ut ifra og hvor god tid jeg har. I år er det helt katastrofe ettersom vi har holdt på med ombygging av leilighet til og med i dag.... Trenger jeg å si at jeg ligger dårlig an ;). Har nevø og nieser som har absolutt ALT (de er bare fem år, to år og nyfødt), men de er svært bortskjemte av besteforeldre på morssiden. Da er det virkelig ikke moro å kjøpe gaver. Håpløst å finne noe og det de ønsker seg er så kostbart at det er uaktuelt for meg. Ellers koser jeg meg med å planlegge og kjøpe inn, men ikke i år. Hehe, det kommer heldigvis en ny jul neste år, uten ombygging av leilighet samtidig ;).
 
Synes det er koselig når jeg blir ferdig før desember.. altså i år når jeg har vært sykemeldt endel var det godt å komme seg ut av huset en times tid og gå rolig rundt for å kjøpe litt og litt.. i desember er det bare stress å gå i butikker..!
 
Syntes det er stress med pappa, for han har virkelig alt og ønsker seg ingenting.
Mye folk, mas, dårlig råd som student og da er det ikke så koselig, som jeg syntes før :-(
 
Tja...selve handlingen er egentlig noe jeg gjør ganske fort og hverken med følelse av stress eller kos. Men handler i oktober/november da.

Synes innpakningen er veldig koselig da, og bruker mye tid på det :)
 
Det er litt blandet. De gavene som jeg vet gleder og overrasket er veldig kjekke å handle og pakke inn, men syns ikke det er så gøy å kjøpe når jeg ikke vet hva de ønsker seg eller trenger. Noen har jo alt, og man kjøper bare for å kjøpe. Ikke så stas da.

Men i år har det vært greit. Har hatt ferie en god stund allerede, så har fått unna handlingen på dagtid mens barna har vært i barnehagen og butikkene har vært mindre folksomme ;)
 
Jeg synes det er kjempekoselig og begynner gjerne planleggingen og de første innkjøpene rett etter sommeren. Målet er å ha kjøpt inne alle før 1.desember, så jeg kan kose meg med baking og juleverksted i desember. Vasker grundig på vårparten istedet for til jul.

Hater å gå i butikker de siste to ukene før jul, alle (de andre :p ) er så kjipe og stressa, sniker i køa og ser sure ut. Ingen kos i det hele tatt. :p
 
Nei.. Det er dyrt, det tar tid, det er vanskelig fordi folk ikke ønsker seg noe og jeg føler vi kjøper bare for å kjøpe..
 
Bare stress for her må alle pakker sendes i posten. Så jeg må tenke over om det jeg kjøoer er sendbart og hbor mye det veier osv...
Så stress!!
 
Før var det kos, men nå som jeg har barn er det litt mer styr.
 
Jeg liker å gå gaver, men skal det være hyggelig å handle de så må man kunne gå på butikkene i fred! Desember er en grusom måned å handle på, alt for mye folk :p
 
Egentig veldig glad i å ordne julegaver og kjøpe julegaver! :D
Men har hatt et fryktelig vanskelig år økonomisk! Så har ikke fått startet når jeg pleier så nå er det mest stress egentlig! Men til neste år skal jeg kose meg med det allerede i juni <3
 
Syns det er koselig så lenge jeg klaret å begynne litt tidlig og handler litt og litt. Hvis jeg drøyer det for lenge og tar det midt i juleshoppingkaoset rett før jul, blir jeg bare sliten og stressa :p
 
Jeg synes det er koselig, og bruker mye tid på å finne noe som ikke er søppel eller symbolsk.
Jeg gidder ikke å kjøpe noe bare for å kjøpe noe, det blir for dumt. Da kjøper jeg heller en geit i mottakers navn.
Kjøper også ting gjennom hele året, så det blir mindre stress i desember.

En geit???
 
Jeg synes at det er koselig. Begynner planleggingen tidlig, så har med detaljert handleliste. :)
 
Back
Topp