Synes dere det er gøy med slektstreff?

Aldrig vært på

Jeg tenker på slekt forbi tanter/onkler, besteforeldre og fettere/kusiner.. Lurer på om det er tippoldemor og hele røkla derfra :) (og hun hadde jo 5-6 barn så er jo en del kan du si)

Heldig du er hehe, ene settet mitt med tippoldeforeldre fikk 9 barn som overlevde de første 2 leveårene (14 totalt), og min oldefar ble nesten for barnløs å regne som fikk bare 3 :p Alle hans 8 søsken fikk 5 eller fler.

Har vært på det 3 ganger eller noe. Er maaaaaange år siden sist. Tror nesten krg skal dra igang et når hagen vår er i orden :) jeg syns sånnt er kjempekos :)

Synest det er kjekt jeg,slekten er liksom så sprett og kjekt å møtes igjen inni mellom:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Har aldri vært på slektstreff, men har lyst :)

Har aldri vært arrangert i min familie men tror nok jeg hadde synes det var kjempegøy å dra på noe slikt!

Jeg har vert på slekts-treff på ene siden av familien, er vel en 80 stykker som samles da. Men det er ikke så ofte har vert på det 7 ganger totalt i hele mitt liv. Synes det er veldig kjekt og at det skulle være litt oftere! (Men da ville det sikkert ikke blitt liek bra sikkert noen som ikke ville giddet og komme)
Forstår at du blir lei når det er så ofte. Slektstreff er jo gøy for og møte flere så kan en selv bestemme hvem av dem en vil holde kontakt med/ finner tonen med. Tenker jeg da. Det er også gøy og se for det er noen noen syvmenninger som ligner veldig veldig på hverandre på en måte nesten kliss lik! Så en kan få seg en overraskelse.

Har vert på slektstreff en 7 ganger totalt hele mitt liv. Alle gangene hos min mors slektninger. Vi er ca 85 stykker som samles da. Synes det er utrolig gøy og at det gjerne skulle vert langt oftere!

Våre slektstreff er ikke så intime det er gjerne leid et lokale, god mat og noe underholdning også får en velge selv hvem en prater med og hilser på, det er ikke så intimt. Noen går rundt og prater med alle, mens andre holder seg mer for seg selv / de de er venner med i slekta. Eldste barnet mitt er da gjerne la med andre i samme alder som hun møter der. Yngste leker med noen i samme alder som seg. Det er og gøy og se om noen ligner på en selv eller egne barn. I vår slekt er det noen som står veldig langt fra hverandre som ligner veldig! de er så og si kliss like. Spennende det med gener. Nesten litt skummelt og om noen ligner veldig og er i ulik alder, for da vet en nesten hvordan et av barna kommer til å se ut som voksen!

Jeg har egentlig ikke så mange tips annet en kanskje foreslå og gjøre det på litt annen måte, eller invitere flere, om det er noen du er interessert i og treffe? Jeg synes vertfall det er kjekkere med mange da en treffer igjen folk en klaffer med og treffer flere venner der. Synes det er spesielt gøy og se femmeninger og ta bilde av alle barna i samme alder i lag.
Men det er en litt sær fjong over det hele synes jeg. Noen er nå spesielt opptatt av dette, "å så gøy barnet ditt ligner sånn på min tante Olda hun døde dessverre ung" kan jeg ta et bilde av barnet ditt og "mie" i lag for det er noe med øynene"

Back
Topp