Synes dere Air Condition er et must?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Ser at jeg har langt færre biler å velge mellom når jeg vil ha en Jaris i min prisklasse.. Er sykt mange som ikke har air condition..

Noen 2001/2002/2003 modeller har.. mens de færreste har ikke..

Synes du det er et must når du skal kjøpe bil?

Men er det sånn at dere overkjøper dere på kapital for å få det?

Jeg feks har ikke tenkt å bruke mer enn max 70 000 kr på det.. og da skal kilometeren også være god.. og ikke eldre enn 2001..

Hadde dere da alikevel lagt til 20 000 kr for å få det.. 20 000 kr som dere egentlig ikke har? Er det så viktig for dere?

Jeg hadde ikke det i min Yaris (2000-modell), og det gikk jo greit. Men jeg skal ærlig innrømme at det var deilig å få det i ny bil! Hadde jeg hatt et stramt budsjett å forholde meg til hadde jeg nok heller prioritert andre ting som hvor langt bilen har gått, 5 dører (kontra 3), og bilens stand generelt, før A/C.

Jeg synnes ikke det er et must. Får min første bil på fredag med air condition. Og har da klart meg uten det i alle år

Ja, jeg er opptatt av kilometer og.. synes det er langt viktigere egentlig..

Men pappa mener at man bør og skal ha air condition.. spesielt når man har barn.. Forsåvidt enig i det.. og at det selvsagt er greit å ha på varme dager.. men er jo bare værst i starten.. når bilen har stått og blitt varm.. det blir jo fort luftig og godt når  man har opp vinduene..

Virker som om jeg må opp endel i årsmodell for å være sikret ari condition.. Noen har det på eldre modeller og.. men synes da de ofte har gått så fryktelig langt..

Takk for meninger så langt:)

iom at jeg nå har ac, så hadde jeg aldri kjøpt uten... til og med i vår 97modell golf er det ac og går for en billig penge...

ja hvertfall ikke langt unna et must...
Jeg trodde ikke det var noe jeg så på som et must har jo klart meg uten det tdiligere, men den forrige bilen vi hadde, hadde ikke det og når vi nå skulle bytte var det faktisk en av de tingene vi så etter for det savnet jeg virkelig.

jeg har tidligere hatt en yaris 2003 modell tror jeg det var og den hadde AC, hadde ikke gått sånn veldig langt og den solgte jeg for ca 70 000 for 2,5 år siden.

Nå er det i alle fall få som har AC.. Fåtall av de jeg har sett på som har det faktisk..

Og Golf skal jeg ikke ha..

Kun Toyota her:)

Ja det syns jeg :)
Men har aldri hatt det selv. Ikke nå heller... :-P
Men neste gang... hehe
Dog fungerer klimaanlegget i gubbens bil ganske bra, så savner ikke aircon i den bilen.

Jeg feks har ikke tenkt å bruke mer enn max 70 000 kr på det.. og da skal kilometeren også være god.. og ikke eldre enn 2001..

Hadde dere da alikevel lagt til 20 000 kr for å få det.. 20 000 kr som dere egentlig ikke har? Er det så viktig for dere?

mammatileijente skrev:

for min del så hadde det ikke spilt noe rolle
kjøpte bil idag og for oss var det plassen i bilen og hvordan den var utformet som avgjorde om vi skulle ha den.

bondekone skrev:

mammatileijente skrev:

kjøpte bil idag og for oss var det plassen i bilen og hvordan den var utformet som avgjorde om vi skulle ha den.

Du kommer til å merke forskjell når du får bil MED ac. Spesielt dersom der er varmt.

Vi har klart oss i alle år med bil uten AC. Men nå hadde jeg prioritert AC over andre ting.

*Nyperose* skrev:
Jeg hadde ikke kjøpt uten.

sign!

Bouncing buttplug skrev:

bondekone skrev:

mammatileijente skrev:

Du kommer til å merke forskjell når du får bil MED ac. Spesielt dersom der er varmt.

Vi har klart oss i alle år med bil uten AC. Men nå hadde jeg prioritert AC over andre ting.

Har det på bilen min nå:) Har ikke brukt den så mye.. mest når jeg akkurat setter meg i bilen.. for da er den varm.. og godt å få opp litt kald luft i den.. men bruker den ikke så mye.. er nok en liten frysepinne.. hehe

Men nå har det jo ikke vært så varmt i år enda da.. og kan jo være jeg vil sette mer pris på det når det er ekstremt varme dager..

men samtidig så har det med økonomi å gjøre og.. og når fåtallet ikke har det.. så ser jeg at jeg må opp i ganske høy sum for å få AC...

Jeg har det i min bil, og hadde aldri kjøpt en uten nå, nei. Hadde det ikke i forrige, og var som å komme til himmelen å bytte bil.

Man dør ikke om man ikke har AC, men du verden så kjekt det er når man står i stillestående kø, uten vind og uten mulighet til å komme seg unna :P

Om det er verdt 20 000,- får en bedømme selv. Jeg står ikke så ofte i kø, så jeg hadde nok overlevd ;)

Back
Topp