Synes alle klager her, er det kun jeg som er i fin form og i full jobb?

Var 100% sjukmldt i den verste kvalme/oppkast/trøtteperioden, men nå er jeg kun sjukmeldt fra nattevaktene. Men jobber nå dag/kveld/helg og håper på å gjøre det lengst mulig:)
Burde kanskje ta svangerskapspenger på nattevaktene istedenfor sykmelding? Slipper man å risikere å bruke opp sykmelding :happy:
 
Så fint for dei som er i god form at dei er i god form :smug:
Skal lova deg at det følest direkte vondt og urettferdig for ei (meg) som blir alvorleg sjuk av å gå gravid.
Når det er sagt er eg enig med dei som skriv at folk har fått lufta seg i klagetråden. Det har eg gjort òg.
På heimebane derimot klagar eg aldri. Eg klagar aldri til verken familie eller venner. Eg smiler, og snakkar vekk alvoret. Vil ikkje ha sympati, og vil ikkje at folk skal tykkja synd i meg.
It is what it is, seier eg. Så ser eg fram til dei små ting i livet langs vegen.
 
Stor støtte til de som har store plager og som blir nødt til å redusere arbeidsmengden. Men det er veldig godt å lese at det ikke er "normalen" å bli så dårlig. Hjelper på motivasjonen at det er innafor med noen nedturer men at det også er innenfor å nyte graviditeten og dagene som kommer uten dårlig samvittighet for alle andre
 
Last edited:
Synes ingen skal kjenne på dårlig samvittighet eller usikkerhet over å ha lite symptomer. Det er jo helt klart det som er normalen - 90% av gravide jeg kjenner/har kjent har kanskje litt småplager her og der, men er stort sett i fin form. Det er bare å nyte det og være glad, det unner jeg alle! Det er jo akkurat sånn det skal være :Heartred

Synes heller ikke at noen (inkl meg selv) skal ha dårlig samvittighet over å søke råd og fellesskap her inne når man sitter sykemeldt og deppa hjemme og føler seg helt alene om å ha det vanskelig i graviditeten. Det er fint å ha et sted man kan snakke ut og ikke måtte holde oppe maska for alle andre hele tiden. For min del har det vært en god støtte å lese her inne at det er flere som ikke synes det er bare rosenrødt.
 
Jeg er i full jobb og har ingen plager. Litt trøttere en før, men da er det bare å legge seg litt før. Vært hjemme 1 dag (egenmld), tidlig i svangerskapet.
 
Jeg har det veldig bra nå, og er i 100% jobb. Men da jeg ikke greide å prate fordi brekningene var så ille var det også greit å få være sykemeldt en uke for å komme meg. Ikke så enkelt å være på jobb uten å prate når halve jobben er å prate og mene ting :laughing002
 
Jeg er i full jobb og i god form. Forrige svangerskap var formen hakket bedre, trolig fordi jeg hadde svangerskapspenger og kunne styre dagene helt selv. Så det blir jo litt annerledes med full jobb og en toåring som er aktiv både på dag, og i blant natt :wacky: Har vært i dårlig form, men holdt meg i jobb. Det er viktig for meg. Håper å kunne komme i gang med styrketrening igjen nå som brekningene har avtatt litt og jeg har kvalmestillende. Syns forøvrig det er fint at folk kan få ventilere litt her. Mye man tør å skrive som anonym til fremmede som man ikke ville ha lirt av seg hjemme. Det er slitsomt å være sliten og klage, men det har jo i høyeste grad sin funksjon.
 
Jeg er fortsatt i full jobb, uke 33. Ennå ikke være sykemeldt en dag, men blir spennende å se om det går forbi fredag, regner med å få diagnose på preeklampsi hos gyn da.

Noen fler som er i full jobb?
 
Jeg er også i full jobb, 33+0 i morgen. Har hatt 2 egenmeldingsdager ila svangerskapet. Én i starten da jeg slet med kvalme og oppkast og én i tredje trimester da jeg kjente at jeg trengte en dag for å hente meg inn igjen.
Har kontorjobb så ikke så veldig fysisk krevende annet enn at jeg må opp og bevege meg litt mer enn før.
 
Jeg er også i full jobb, 35+2, og regner med det holder ut de to siste ukene frem til permisjonsstart. Ikke vært sykemeldt eller syk under graviditeten, men har jobbet en del fra hjemmekontor og det avlaster mye. Jobber til gjengjeld en god del mer enn 100%, så uten hjemmekontor hadde det nok blitt ganske krevende å stå i.
 
Jeg jobber fremdeles 100%, og kommer til å gjøre det fram til permisjon om en uke. 36+0 nå. Må tilpasse litt ståing/gåing, og har innimellom vært sliten og merket det i bekken på kveldene, men går alltid over igjen med hvile til dagen etter. Bedre form på slutten denne gangen enn sist..mye fordi jeg har trent jevnlig hele veien nå tror jeg. Treningen begynner å begrense seg nå på slutten, men prøver å gå turer og få til noen lette økter for å holde kroppen i gang.
 
Tittelen «synes alle klager her» har jeg aldri likt :knegg: Synes folk er generelt positive utenom klagetråden. Det er helt ok om man ikke føler seg helt topp ila svangerskapet, men er fantastisk at så mange er i full jobb! Jeg er 35+3 og i super form, skal jobbe ut tiden - men det er HELT greit hvis ikke. :smile
 
Back
Topp