Synes alle klager her, er det kun jeg som er i fin form og i full jobb?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Typisk at man alltid skal fremme det negative, sånn er vi mennesker tydeligvis, men er seriøst alle her sykemeldte, har bekkenløsning, ekstremkvalme, er ekstremt trøtte osv?

Kun jeg som har i knallform å til tider glemmer at jeg er gravid?
 
Jeg er i full jobb å god form, noen dager er jeg sliten men har en fysisk jobb + 1,5time pendling hver dag så er innafor å bli skiten av og til. Er nok mange som jobber fult enda men sier ikke så mye. Men noen svangerskap er tøffere en andre, selv vært gjennom to med HG hvor jeg var mer innlagt på sykehus en hjemme gjennom hele svangerskapet. Måtte bare ta en dag i gangen, veldig takknemlig for å klare meg så godt denne gangen å føler virkelig med de som bare tar en dag i gangen for formen er så dårlig.
 
Jeg synes i grunnen ikke det er så mye klaging, jeg. Gleder og alt det positive med en graviditet er lett å snakke om i det daglige, men man har nok en tendens til å ikke snakke så høyt om plager. Sånn sett blir det kanskje «mye» av det i et anonymt forum hvor andre kan identifisere seg med det man gjennomgår.

Jeg er forøvrig også i full jobb og i fin form. Litt ekstra søvnbehov, men lite annet å klage på;)
 
Jeg er også i fin form og jobber 100%! Regner med å fortsette med det framover også, for ingen nevneverdige plager som skulle tilsi endring enda:happy:
 
Synes ikke det er så mye klaging og negativitet. Alle svangerskap er jo forskjellige, og de som sliter søker gjerne råd her (fordi det er så mange ulike erfaringer, råd og tips å få). Det er først når man har et problem at man tar det opp, litt som ellers i livet. Jeg er også fin i formen, og jobber 100%.
 
Godt jeg ikke er den eneste som er litt hormonell og aggressiv i fremtoning til tider:laughing025Så bra du er i så god form, det skulle nok alle ønske at de var. Selv har jeg hatt endel plager, men fortsatt vært i 100% jobb. Det kommer vel helt an på jobben om det er mulig å jobbe med de plagene man opplever ;)
 
Du må lese jubeltråden istedenfor klagetråden :laughing002 :hilarious:Godt å høre du er i god form, tror også mange klager her, istedenfor til andre :Heartred
 
Er jo typisk at det er ved problemer man søker løsninger eller tips av andre. Hvis alt er supert så har man ikke like mye behov - og vil ikke skrive like mye på slike forum som her.

Jeg var en del kvalm i begynnelsen og hadde ekstremt ømme bryster. Kvalmen forsvant rundt uke 9, så lenge jeg spiste regelmessig. Vært i 100% jobb hele tiden. De siste ukene har jeg blitt mer trøtt, men det er ikke rart, fordi kroppen pøser på med progesteron (som fungerer utmerket godt som en sovemedisin), pluss at jeg ikke får sove pga rastløse bein og tissetrang på natta. Føler allikevel formen er superfin og jeg skal absolutt fortsette å jobbe :)
 
Her inne, og særlig på «klagetråden» er det vel flere som skriver om kjipe ting for å lufte ut litt, søke fellesskap og gode råd. Det er liksom ikke så interessant å skrive «I dag har jeg hatt en helt vanlig dag. Ingen smerter.»

Jeg er også i full jobb og takknemlig for det. Vurderer å etterhvert be om 20 % sykemelding da jeg kjenner jeg er veldig sliten. Det er stor forskjell på å kunne komme hjem og slenge seg på sofaen, enn å komme hjem og ta seg av ett eller flere småbarn! :)
 
Takk for at du belyser dette. Jeg jobber fullt og kjenner ikke så mye til graviditeten enda. Har tatt dette opp med jordmor da jeg synes det faktisk er litt vanskelig å være glad over lite symptomer og plager - da majoriteten har ekstreme plager virker det som. Synes det er fint for egen del å lese her at det er andre som kjenner det som meg.
 
Trur mange her som skrevet over, skriver for å søke tips og råd, og noen som forstår plagene en sliter med. Og da kan det føles som at alle sliter masse. Trur ikke det er realiteten helt ærlig. Mange jobber fult selv med bekkenløsning, sliten, og diverse plager. Men. De skriver det ikke her. Men mange blir også i dagens samfunn sykmeldt, til tross for "bare" gravidplager. Også mange arbeidsgivere ønsker arbeidstakere sykmeldt helt eller delvis. For å ta inn vikar, istedet for å være en halv mindre på jobb eks. Fordi en gravid ikke greier å jobbe 100% selv om de gjør det på papiret.
Men om du ønsker å finne ut hvem som ikke sliter med symptomer. Så må du nesten gå vekk fra et anonymt forum, for Trur det er lettere å prate om de negative når en kan være anonym, og finne likesinnede inne på et slikt forum. Istedet for å bombadere samboer eller andre nærme med det. De vil heller ikke nødvendigvis forstå, på samme måte som de her inne som står i mye av det samme vil oppleve.
 
Typisk at man alltid skal fremme det negative, sånn er vi mennesker tydeligvis, men er seriøst alle her sykemeldte, har bekkenløsning, ekstremkvalme, er ekstremt trøtte osv?

Kun jeg som har i knallform å til tider glemmer at jeg er gravid?
Eg er i 100% jobb og glemmer tidvis at eg er gravid:)
 
Så bra å høre det er flere som er i god form, må si jeg begynnte å lure på om det var noe galt med meg.
Forstår at man søker andre med evt samme plager for å finne ut som det også er normalt.
 
Var 100% sjukmldt i den verste kvalme/oppkast/trøtteperioden, men nå er jeg kun sjukmeldt fra nattevaktene. Men jobber nå dag/kveld/helg og håper på å gjøre det lengst mulig:)
 
Jeg er i full jobb og kjenner virkelig på at 2. trimester er det beste. Så du er ikke alene :)
Men må innrømme at jeg bruker forumet mer på litt dårligere dager, da er behovet større. Så nok derfor det opplevelse som mye negativt her inne.
 
Jeg er i full jobb, og glemmer tidvis selv at jeg er gravid (sånn bortsett fra at de vanlige buksene begynner å bli litt trange, haha!).
Men jeg har vært vanvittig heldig, for har generelt hatt veldig lite plager hele veien:D Men det merkes at flere arbeidsoppgaver kommer til å bli litt vanskelig etter hvert.. Så er redd for at jeg må gå på svangerskapspenger med tida. Vil jo helst jobbe tida ut, men dessverre vanskelig å tilpasse noe på arbeidsplassen min:confused:
 
Back
Topp