Synd i barn

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg må bare si en liten ting dere kan tenke på:

Det er ikke synd i barn som arver klær.
Det er synd i barn som ikke har klær!

Nja, har vel kanskje ikke lest det i dag, men har lest det før.
Den ene gangen vi har hatt en krangletråd på vårt forum var da ei spurte om vi skulle bruke merkeklær på babyene våre, og hun etterhvert sa at hun mente man var dårlige foreldre om barna brukte brukte klær.

Kom bare til å tenke på det nå i forbindelse med den andre tråden, og måtte bare skrive det.

ORIGINAL: krystall

Og hvorfor er det synd i dem som ikke har arvet klær?

Det var ikke det jeg mente. Mente at det var synd i dem som er fri for klær, og går naken og fryser eller i filler.

Det var jo ikke akkorat det vi sa. De fleste svarte at de ikke ville bruke det fordi de mente det var feil å fokusere på merker, og lære barn dette, eller at de ikke ville kjøpe så dyre klær når de vokste så fort ut av dem eller gulpet og lagde tranflekkre på dem.
Så utviklet det seg derfra.

ORIGINAL: Labambie

Jeg LIKER ikke arveklær.. Er det lov å mene det? [8|] Merkeklær er herlig, om man har råd til det..
Jeg for min del HATER den j*vla Hello Kitty katta på alt, og handler det aldri...

Det er lov ja, men jeg syntes det er teit.

Jeg LIKER ikke arveklær.. Er det lov å mene det? [8|] Merkeklær er herlig, om man har råd til det..
Jeg for min del HATER den j*vla Hello Kitty katta på alt, og handler det aldri...

Jeg liker heller ikke arveklær...
Merkeklær er fint, men da mener jeg ikke levis osv.
Og jeg hater også den katta som er på alt mulig. Bytter klær vi får med katta på, for jeg greier den ikke.

Dessuten syns jeg synd i barn som må arve sko.

ORIGINAL: StinkiStini

Og jeg hater også den katta som er på alt mulig. Bytter klær vi får med katta på, for jeg greier den ikke.

Det er jo ikke helt det samme da. Og likevel ville jeg jo heller arvet et par sko enn å vært uten.

Og selv om du personlig ikke liker arveklær, er det sånn at du tenker at det er ekkelt/teit at andre bruker arveklær?

her har vesle alt fra arveklær brukt på 8 unger(fra vi va små) til splitter nye tommy h.levis, guess, dc converse osv. så eg liker ALT EG[:D][:D]

ORIGINAL: toneany

Fordi? Teit fordi jeg vil velge ut klær til mitt barn? Fordi jeg vil ha gleder av å gi henne noe nytt, som bare er hennes?

Jeg får legge til, for å være politisk korrekt, jeg sender bort alle klær som er blitt for små.. Har ei jente nedi Kr.Sand som arver alt etter snuppa...

Det er vel de færreste som KUN har arveklær da, så det å gi nye klær kan man jo uansett gjøre. Men altså, poenget mitt i HI var at det ikke var synd i unger som arver klær, i forhold til de som ikke har klær. Så da handler jo ikke denne tråden egentlig om hva man gjør til sine egne barn, men hva man tenker om andre barn som arver klær. Syntes du synd på unger som går i arvede klær, siden du ikke liker arvetøy?

ORIGINAL: StinkiStini

Det er jo ikke helt det samme da. Og likevel ville jeg jo heller arvet et par sko enn å vært uten.

Og selv om du personlig ikke liker arveklær, er det sånn at du tenker at det er ekkelt/teit at andre bruker arveklær?

Ja, greit nok om valget var å gå uten sko. Men jeg mener at barn bør få nye sko, da må man heller spare til det.
Skoen former seg til foten og en ferdigforma utgått sko er ikke noe man bør putte på foten til et barn.

Hva andre gjør med klær bryr jeg meg ikke om i det hele tatt, sikkert mye fint og bra man kan arve[:)]
Men for min egen del så takker jeg nei til arveklær. Jeg elsker å kjøpe nye ting til jenta mi!
( Nei jeg er ikke rik, bortskjemt osv. Jeg har 4000kr i mnd men prioriterer ting til henne over ting til meg selv ).

Fordi? Teit fordi jeg vil velge ut klær til mitt barn? Fordi jeg vil ha gleder av å gi henne noe nytt, som bare er hennes?

Jeg får legge til, for å være politisk korrekt, jeg sender bort alle klær som er blitt for små.. Har ei jente nedi Kr.Sand som arver alt etter snuppa...

Det er vel de færreste som KUN har arveklær da, så det å gi nye klær kan man jo uansett gjøre. Men altså, poenget mitt i HI var at det ikke var synd i unger som arver klær, i forhold til de som ikke har klær. Så da handler jo ikke denne tråden egentlig om hva man gjør til sine egne barn, men hva man tenker om andre barn som arver klær. Syntes du synd på unger som går i arvede klær, siden du ikke liker arvetøy?

Nei, det gjør jeg på ingen måte... Mange elsker arvet og brukt, jeg bare sier at det er ikke alle som liker det!

Har fått med meg det ja. Jeg liker ikke at folk ikke liker det. [;)]
Fint lite å gjøre med det da.
Ville bare sette det litt i perspektiv her da.

Lillemann har arvet masse klær fra sine eldre søskenbarn. Og vi er kjempe glade for det!
Syns det er supert å arve klær jeg. Nesten alt er jo så godt som nytt og helt fine.
Ellers hadde de nok bare låge på et mørkeloft å støva nede! [:)]

har ikke noe imot arveklær, så lenge de ikke ser helt utvaska ut[;)] Emil har arva litt fra fetterene sine, og det har kommet godt med det, selv om han har mye klær fra før så syns jeg det er innimari greit og ha som for eksempel skift i barnehagen, som det herjes en del[;)]

Back
Topp