Symptomtråden

Min er ikke låst, men mer støl og øm. Sliter med å bøye meg for mye.. Bedre i dag men kan potensielt blir krevende på jobb

Min begynte med bare å være sykt vond i korsryggen, ut over hoftene og ned i beina. Låste seg på fredag da jeg skulle laste vognen i bilen etter å ha hentet i bhg[emoji12]

7+2
- ekstremt trøtt hele dagen
- oppblåst
- menslignende smerter i mage/rygg
- er sulten hele tiden
- Ømme bryster
- Irritabel

6+0
- sensitiv luktesans fra 6dpo
- ømme pupper fra 6dpo
- frossen fra ca 6dpo
- oppblåst/mye luft i magen fra ca 5 uker
- trøtt fra 6 dpo, mer og mer trøtt utover
- uggen fra 5 uker

7+3
- Ømme pupper
- Murringer
- Litt kvalme av og på
- Utrolig dårlig matlyst
- Sulten hele tiden
- Blodtrykksfall
- Sliten og trøtt

Symptomene renner på. Er 7+3 idag.

- morgenkvalme
- kveldskvalme
- tisser ofte
- tidlig trøtt og sover mye
- ømme bryster
- oppblåst

Fungerer heldigvis fortsatt bra på jobb.

6+1

- "mensen"smerter nederst i magen og i korsryggen som kommer og gåt
- utrolig ømme brystvorter
- trøtt
- mer sulten
- oppblåst
- tisser litt oftere

Tror jeg har hatt litt vektøkning også. Jeg MÅ kneppe opp buksen etter mat nå, noe jeg aldri har gjort før..
emoji12.png

Første gang, 8+1.

Har endel symptomer: kvalm når jeg er sulten (og sulten døgnet rundt). Ømme pupper og brystvorter. Blodtrykksfall gjennom hele døgnet, konstant utslitt/utbrent

6+0
Ømme pupper
Masse luft og oppblåst [emoji19]
Kvalm med unntak av rett etter mat (så spiser hele tiden)
Drømmer masse om natta.

Andre gang, 8+5.

Er. Så. Trøtt. Sov fra 8 til 10 på sofaen i kveld.., og la meg nå. Var slik sist også og verst rundt uke 9. Sulten og kvalm, forstoppet, men heldigvis ingen oppkast. Oppblåst, +kjenner livmora over symfysen... generelt uvel i hofteledd/bekken, tar små steg og er litt forsiktig. Ømme pupper.

5+0 fant ut idag at jeg var gravid, så symptomene her kom før jeg vist jeg var gravid, var også litt pga det at jeg tok en test bare for å se.
Jeg er så trøtt at det er helt utrolig, sovner i 8-9 tiden om kvelden, sambo bærer meg til sengs vist jeg ikke kommer meg inn selv og våkner i 6 tiden pga jobb. Er dautrøtt første timen våken om morgenen, og etter jobb til jeg sovner er det så kritisk at jeg lett kunne sovnet kl 6 liksom [emoji849]
Ellers har jeg veeeeeeldig ømmebrystvorter, føler meg litt oppblåst og har litt luft i magen.

I dag 7+6 er jeg uggen/småkvalm, lite matlyst og det eneste som frister er usunn mat. Brekninger ved tannpuss om kveldene, fryser fort og ømme/såre nipler. Jeg er også super trøtt hele tiden, og sliter med å komme meg opp om morgenen. Tisser oftere enn før.

Andregangsgravid 6+3[emoji177]

Sinnsykt kvalm og spyr flere ganger om dagen.. Har fått prostafen (?), men hjelper ikke en dritt[emoji849] Så og si helt likt svangerskap som når lillemor lå i magen

Andregangs 5+4

Kvalme, har ikke kastet opp enda
Hormonell
Trøtt (mulig jobben påvirker dette mye, jobber 12timers dager med en turnus på 4-3)

Helt annerledes en første svangerskap da jeg bare var kvalm et par dager og var opplagt helt frem til bekkenløsningen meldte sin ankomst i uke 17. Hadde også ekstremt god luktesans første gangen!

Andre gangs 5+6

Vondt i korsrygg
Sulten hele tiden! kvalm hvis jeg ikke spiser
Ømme nippler (digg ved amming[emoji28][emoji43])
Mer sliten og trøtt enn vanlig :)

5+4 og foreløpig bare oppblåst og sulten :p

Uke 7+0 i dag.
Hadde ømme pupper, men dette har gått over.
Hadde også en del menslignende smerter, men disse er også borte.
Det eneste jeg kan merke fortsatt er at jeg er mer trøtt enn til vanlig og mer sulten.
Ellers har jeg hatt to dager med litt brunaktig utflod og det gjør meg nervøs[emoji17]

7+6 idag, andre barnet..
- Kvalm/kaster opp 24/7
- ømme bryster
- voksesmerter
- halsbrann
- sulten hele tiden
- masse kviser på ansiktet og ryggen (fikk det sist også)
- trøtt men får ikke sove

Back
Topp