Symptomtråden

Ja tenkte kanskje på det jeg også... Hvilket kjønn ga verst symptomer?
Får håpe det gir seg om ikke altfor lenge:)

De var som sagt veldig forskjellige men jeg har vært heldig og hatt to fine svangerskap, men det var enklest med førstemann. Med gutten var jeg ganske kvalm og kastet opp i uke 6 og 7. Fikk bekkenløsning og mye vann i kroppen de siste to månedene(midt på sommeren) men ellers veldig fin form alle de andre månedene.
Med jenta var det vondt i bekkenet fra før ikm og frem til 1 mnd før termin, mye vondt i hodet, hadde masse kynnere, ekstremt halsbrann, forhøyet blodtrykk og styrtfødsel.

5+3

Fortsatt ingen symptomer :/

Er 5 + 3
Har en del kvalme m/brekninger
Veldig ømme bryster
Oppblåst og mye luftsmerter
Treg mage
Mye utflod som jeg ellers ikke er vandt til.
Og meget ømfintlig luktesans.:eek:
:-)

Redigering av tidligere svar :P

5+3
Plutselig intens kvalme

4+5
Først nå begynner jeg å få litt lmme bryster. Jeg bli kvalm av og til, men ennå ikke så masse. Og utfloden har økt betydelig :-P

No skjønner jeg hvorfor jeg blir tungpust for at jeg bare går opp trappa:P
"du er jo ikke akkurat topptrent heller da" sa min mann litt lite medfølende når jeg var tungpustet ettet å ha gått to etasjer opp i helga.

I mine tidligere svangerskap så var jeg så tungtpustet at gubben kalte meg dart Vidar :p trener gjevnt, så jeg syntes det var så rart at jeg ble så fort tungpust, men fikk svare på det:)

Jeg har kjent mange symptomer allerede den uka som har gått. Er bare 3+4 i dag, men måtte ta en test i går nettopp pga alle symptomene. Ikm er ikke før Søndag egentlig.
Men noen ganger bare føler man d på seg ;)

Mensmurringer siden el nesten.
Stikking i lysken ( river og sliter der nede.. )
Sånn kvalmebølge som kommer kasta over meg innimellom.
Skikkelig sukkerkick!
Forstoppelse/treg mage
Oppblåst
Sinnsykt trøtt og giddeslaus :o
Fryser og svetter om hverandre.

Syns i grunn det er rart at symptomene kommer så tidlig, men får håpe d bare ikke blir så mye verre fremover :p

4+3
Ømme pupper
Veldig trøtt
Mensmurringer
Stiv i ryggen (kan vær før at eg må ta en powernap på sofaen) :)

Last edited:
5+0
Nå skjønner jeg hva ømme pupper vil si i gravid tilstand. Takk og lov at jeg kjøpte spileløse bh'er i går!
Luft i mage og forstoppelse.
Stigende kvalme.
Men er fremdeles ubeskrivelig lykkelig! Disse tingene bekrefter bare at jeg er gravid :-D

Er det forresten flere som opplever at puppene nesten "brenner"? De stikker og de er sykt ømme, men de har liksom en "brennende" følelse også.
Ja, mine var slik, så er de bare kjempe vondt å ta på de, eller komme borti de :p

Ok, jeg får ta d som et godt tegn :-P når jeg sitter med den lille i armene er d alt verdt d :-) mn at d skulle kjennes ut som noen har tømt etsende syre på puppene, d var jeg ikke forberedt på :-P

Ok, jeg får ta d som et godt tegn :-P når jeg sitter med den lille i armene er d alt verdt d :-) mn at d skulle kjennes ut som noen har tømt etsende syre på puppene, d var jeg ikke forberedt på :-P
Nei, føltes ut som jeg fikk betennelse eller noe, men det har heldigvis roet seg :)

Blir verre når melkesprenget kommer, 2-3 dager etter fødsel. DA gjør det vondt da :o

Back
Topp