Symptomtråd

I ettermiddag har jeg fått en god del kvalmebølger. Har fått mer bølger av uggenhet ellers til nå. Men i dag kom den faktiske kvalmen, da vil jeg tippe den etter hvert tar seg opp slik som den gjorde i forrige svangerskap. Da var jeg ekstremt kvalm hele døgnet til uke 13, så jeg forbereder meg litt på det nå.
Samtidig godt å kjenne på noe, da vet man at ting går riktig vei, på en måte :happy:

Jeg driver å legger eldste jenta nå, og det murrer så veldig nederst og jeg har skikkelig rastløse lår.. det hadde jeg sist også, men blir så stressa av mensmurringer assa

Eneste jeg kjenner på er murringer nedentil og en ro i kroppen bare. Er litt bekymret for å ikke kjenne på særlige med symptomer, men jeg kjente ikke særlig symptomer med de andre i starten heller. Pluss jeg er 3+6 i dag så det betyr at bekkenløsningen og halsbrannen har gooood tid på seg:hilarious:

Jeg synes fortsatt det er surrealistisk å være her :hilarious::love7

Og er trøtt..! :hilarious:

Eneste jeg kjenner på er murringer nedentil og en ro i kroppen bare. Er litt bekymret for å ikke kjenne på særlige med symptomer, men jeg kjente ikke særlig symptomer med de andre i starten heller. Pluss jeg er 3+6 i dag så det betyr at bekkenløsningen og halsbrannen har gooood tid på seg:hilarious:

Jeg synes fortsatt det er surrealistisk å være her :hilarious::love7

Og er trøtt..! :hilarious:
Skriver under på trøtt! Fytti grisen så trøtt jeg er :arghh: Føler jeg går rundt i halvsøvne på jobb, skal bli godt med helg:dead:

Skriver under på trøtt! Fytti grisen så trøtt jeg er :arghh: Føler jeg går rundt i halvsøvne på jobb, skal bli godt med helg:dead:
Ja, i går satt jeg nesten å sov på jobben :hilarious:

Spent på hvor lenge jeg får sove i morgen tidlig!
Jeg er et A-menneske uten like, så blir alltid overrasket om jeg sover til 07:30 :hilarious::smiley-bounce012

Har ikke flust av symptomer enda, er noe øm i ledd og muskler, murring i livmor som kommer går litt, ikke ofte. Litt trøtt, men overkommelig!
Hvis det fortsetter å gå bra nå fremover vil jeg tro flere symptomer kommer som perler på ei snor fra uke 5 :smiley-ashamed004

Jeg har hatt to relativt enkle svangerskap før, og krysser det som krysses kan for at det blir likt nå òg.xsmile9

Har absolutt vært mer trøtt, gjesper masse og fortere andpusten.

Vanvittig redd for kvalme (emetofobi) så småspiser ofte og har «alltid» noe med meg.

En del bekymret for at ikke puppene see sprengte og årete ut - og mørkere nipler, men tror kanskje de er litt mørkere og fedig «strekt» fra tidligere svangerskap så er ikke så bekymret for det.

Jeg er så bekymret, for synes jeg har for få symptomer.. Foreløpig er det rolige murringer i mage og korsrygg og veldig (!) såre pupper, men «that’s it». Ikke kvalm enda (litt i dag tidlig, men tror bare det var vitaminer og omega-3 på nesten tom mage:laughing002). Er 5+0 i dag, hvor mange symptomer «burde» jeg kjenne by now? Er så livredd det har stoppet opp allerede, og første kontroll er først om 3 uker… :arghh:

Jeg er så bekymret, for synes jeg har for få symptomer.. Foreløpig er det rolige murringer i mage og korsrygg og veldig (!) såre pupper, men «that’s it». Ikke kvalm enda (litt i dag tidlig, men tror bare det var vitaminer og omega-3 på nesten tom mage:laughing002). Er 5+0 i dag, hvor mange symptomer «burde» jeg kjenne by now? Er så livredd det har stoppet opp allerede, og første kontroll er først om 3 uker… :arghh:
Noen går gjennom hele svangerskapet uten noe særlig symptomer i det hele tatt :Heartred Og det er fremdeles tidlig, med første ble jeg ikke kvalm før i uke 9 og eneste jeg hadde av symptomer før det var trøtt og ømme pupper. Med nr to var jeg kvalm fra ish uke 5-6 tror jeg, så det kan variere veldig. Forstår godt at du blir bekymret, men det trenger ikke bety at det er gått galt:Heartred

Våkna med ømme pupper i dag :hello2 har pleid å ha øm vestrepupp etter el og si blir begge ømme før positiv test hvis jeg er gravid, men denne gang har ikke det skjedd. Mulig fordi jeg nylig var gravid :bookworm: er iallefall glad for alle symptomer akkurat nå siden magefølelsen er blitt så negativ :Heartred Jeg er faktisk der nå at jeg håper jeg blir kvalm snart! (og jeg har emetofobi)

Jeg er og nervøs. Er 4+1 i dag og jeg kjenner ingenting. Sist jeg var gravid og mistet hadde jeg ømme pupper, men ikke nå. Føler meg helt som vanlig. Er redd det kommer gå galt igjen.

Huff, at ikke det i 2026 finnes en måte man faktisk kan følge med på den lille, og gi mor ro! Stress er jo heller ikke bra :smiley-ashamed004
Kvinnehelsen kunne trengt et løft, ja!

Siden dette er min første graviditet, har noen av dere opplevd diaré rundt uke 5/6? Hadde det skikkelig en dag forrige uke (før jeg visste jeg var gravid), og igjen i dag. Ingen blødninger eller sånt, bare veldig diaré :smiley-ashamed004 Er det vanlig, eller bør jeg forvente en MA/SA?

Siden dette er min første graviditet, har noen av dere opplevd diaré rundt uke 5/6? Hadde det skikkelig en dag forrige uke (før jeg visste jeg var gravid), og igjen i dag. Ingen blødninger eller sånt, bare veldig diaré :smiley-ashamed004 Er det vanlig, eller bør jeg forvente en MA/SA?
Helt vanlig for meg, også blir det andre vegen lenger ut :smiley-ashamed004

Jeg vil legge til at alle svangerskap er forskjellige:Heartred jeg var kvalm med 2014 barnet og kastet opp til uke 24, var kvalm med 2024 barnet men kastet opp bare en gang, likevel lammet av kvalmen frem til uke 14.
jeg var også kjempekvalm med den jeg mistet i januar, selv etter utviklingen hadde stoppet.

Det er, dessverre, like vanlig med masse symptomer som ingen. Forstår at man blir bekymret når de uteblir, det kan jeg og kjenne på:Heartred

Helt vanlig for meg, også blir det andre vegen lenger ut :smiley-ashamed004
Tusen takk! Vet jo at alle opplever deg forskjellig, føles bare for enkelt at jeg skal ha en snill og grei graviditet når vi har prøvd så lenge. Har bygget meg opp en tanke om ekstreme symptomer fordi vi uansett er «annerledes» enn andre :laughing002

Tusen takk! Vet jo at alle opplever deg forskjellig, føles bare for enkelt at jeg skal ha en snill og grei graviditet når vi har prøvd så lenge. Har bygget meg opp en tanke om ekstreme symptomer fordi vi uansett er «annerledes» enn andre :laughing002
Jeg har hatt 3 svangerskap hittil (2021 og 2023 og en kjemisk mellom). Har vært i veldig fin form alle gangene - ink nå. Men ja skjønner det er lett å bli engstelig, for det skrives og snakkes OVER ALT om aaaaaalle symptomene. Men få/ingen er faktisk ikke unormalt, men mindre hørt om.

Jeg har hatt 3 svangerskap hittil (2021 og 2023 og en kjemisk mellom). Har vært i veldig fin form alle gangene - ink nå. Men ja skjønner det er lett å bli engstelig, for det skrives og snakkes OVER ALT om aaaaaalle symptomene. Men få/ingen er faktisk ikke unormalt, men mindre hørt om.
Så fint du skriver dette, jeg har foreløpig veldig lite symptomer og man blir jo bekymret uansett i disse første ukene føler jeg :smiley-ashamed004

Skjønner godt hva du mener! Fremdeles tidlig, så kan hende du angrer deg lenger utti nå :hilarious::Heartred

Back
Topp