Symptomgivende bekkenleddsmerter

Månemin

Andre møte med forumet
Hei!
Mange her med bekkenleddsmerter i symfysen? Er nå 50% sykemeldt og prøver å holde ut. Men er bare 19(snart 20) uker på vei og har jo laaang tid av svangerskapet igjen. Det er ikke til å holde ut..
Vondt når jeg går, står og sitter. Løfte fotene/skyve med de er smertehel***. Snu seg i senga er umulig..
Kjenner det i leddene bak også men det er i symfysen det er ille..

Hvor langt var du på vei da du fikk det? Noe som hjalp på smertene? Ble du sykemeldt?

Hei!
Mange her med bekkenleddsmerter i symfysen? Er nå 50% sykemeldt og prøver å holde ut. Men er bare 19(snart 20) uker på vei og har jo laaang tid av svangerskapet igjen. Det er ikke til å holde ut..
Vondt når jeg går, står og sitter. Løfte fotene/skyve med de er smertehel***. Snu seg i senga er umulig..

Hvor langt var du på vei da du fikk det? Noe som hjalp på smertene? Ble du sykemeldt?
Jeg fikk det i slutten av mai med termin i midten av september. Pusha det for langt og burde sykemeldt meg tidligere, men fikk tilrettelagt med hjemmekontor. Ble sykemeldt fra august.

Hadde en sa i april, bekkenløsningssmerter var de første tegna på graviditet og de var like sterke som ved rett før fødsel. Gravid igjen nå og de har kommet snikende. Er i uke 6.

Er noe skikkelig drit! All sympati. Med første så hjalp det når hodet festa seg:) men ikke gå ut å danse hele natta for det... det var nemlig en skikkelig dårlig idé..

Hei!

Er 28 uker på vei nå.
Ble sykemeldt 100% i uke 23, presset kroppen for langt og for voldsomt så da sa den stopp.
Jordmor tok dette på alvor og sa at jeg blir nok sykemeldt ut resten av graviditeten. Kjenner det blir verre nå som det også begynner å bli tyngre.

Last edited:
Det startet i symfysen hos meg. Presset meg til å jobbe til uke 25, skulle nok ha blitt sykmeldt litt før...
Ble da 100 % sykmeldt i over en måned, før jeg så smått begynte å jobbe litt igjen. Nå er permisjon rett rundt hjørnet. Jeg jobber 2-3 timer 2 dager i uka, og kjenner at det er mer enn nok!
Så mitt tips: Ikke press deg for langt [emoji16]

Vanskelig dette med å vite når er det jeg presser meg for langt:sorry: Det er jo konstante smerter, og dagene jeg jobber er de på sitt værste. Jeg får prøve ut 50% en uke til eller to for å kjenne på det! Kjenne når når jeg har vært hjemme flere dager på rad at det er mildere smerter - hyler ikke når jeg snur meg om natta. Sier vel sitt egentlig.. :oops:

Back
Topp