Symptomer

Kristine-84

Mamma til Lucas <3
Noen ganger føler jeg meg ikke gravid lenger. Har vært plaget av kvalme, trøtthet, vonde pupper, smerter i magen og blødninger. Nå er det omtrent ingen ting lenger, blir nesten litt bekymret. Men så tenker jeg at jeg er jo snart 12 uker og da har jeg hørt at ting pleier å bli litt bedre/ lettere...

Noen flere som tenker/ føler det samme?

Hilsen hysterisk? førsgangsmamma

Jeg har det akkurat likedan. Den siste uka har jeg kun vært litt trøtt. Tror liksom ikke det er noe der lenger. Men det er vel normalt det å.

har ikke noe særlig symptomer jeg heller .. litt trøtt bare, og stikking i magen .. ellers merker jeg lite til graviditeten

Det er helt normalt sa legen min da jeg spurte
Hun ba meg være glad for det og nyte tiden inn mot, og i 2 trimester

Har likevel fått UL henvisning og skal dit den 5.
en det var nok mest for å berolige en veldig bekymret førstegangs..
(glad legen min er så forståelsesfull)

Lykke til jenter!!

Jeg har det samme.. er kvalm av og til liksom men det kan ligså greit være noe jeg har spist hvis du skjønner...
vil liksom på ultralyd for å se at jeg ikke innbiller meg ting av og til [:)][:D]
hehe... vet jo at det er noe der liksom men av og til virker det ikke som jeg er gravid for tenker ikke på det hele tiden liksom..

Det blir nok bedre når magene begynner å vokse for fullt [:)]

Bra det er heilt normalt, for eg har lurt litt på dette sjøl. Vert litt småsvimmel om det er lenge siden eg har ete, og så mykje trøttare enn elles.. men samtidig har det vert travelt på jobb i det siste, så trøttheta kunne jo skyldes det.

Elles så veit eg at nokon kvinner får fosteret festa utafor livmora.. Det er farlig for kvinna, og fosteret klarer ikkje å overleve.. finner ein ikkje slikt ut før ultralyden i veke (ca) 18? eller ville det vert spontanabort for lengst dersom noke slikt var tilfelle?
Eg går jo rundt å er livredd for alt som kan vere gale..;o

var sånn i mitt første og føler litt det samme no, ikkje var eg dårleg eller er eller ingenting, gjekk først opp for meg når fastlegen tok ul på min første kontroll i v12 no skal eg ikkje før i v14 lenge til syns eg.

Kvar gong eg skulle på kontroll var eg spent på om jordmor fant liv for babyen var så roleg, så eg gjekk litt spent gjennom heile svangerskapet eg[:)]

Snakket med ei som snart skal føde og hu sa at no skal symptoma minke for oss fleste men etter uke20 vil me lett merke at me er gravid (tidlegare om me merker bevegelser då) 

Opplevde det samme i forrige svangerskap. Jeg var 11 uker på vei da kvalmen og oppkasten ga seg. I uke 13 begynte jeg å blø litt. Jeg fikk da en ultralyd time. Der viste det seg at jeg hadde en missed abortion. Embryoet hadde dødd i uke 9.

Pga dette har jeg vært veldig nervøs i dette svangerskapet, så da kvalmen begynte å gi seg i mellom uke 10 og 11, bestilte jeg time på privat klinikk. Jeg tok ultralyd, og det viste seg heldigvis at alt var bra denne gangen.

Jeg skriver ikke dette for å uroe deg, for det er o også vanlig at kvalmen og andre symptomer gir seg fra uke 10-12. Men dersom du engster deg en del ville jeg bestilt en time til ultralyd for å slippe engstelsen. Lykke til![:)][:)][:)]

Det er akkurat MA jeg er redd for... har nesten ikke hatt symptomer siden uke 9, men skal til jordmor i dag og da vil vi eventuelt høre fosterlyden. Hører vi den kan jeg roe meg litt, men om vi ikke hører den vil jeg nok prøve å få fremskøvet UL. Har egentlig ikke UL føre i uke 18.

Det er sikkert ingen ting galt, men skal bli godt å komme til jordmor i dag for å få en bekreftelse så jeg endelig kan begynne å kose meg! Nå som formen er så bra og hvis alt er bra med baby'n kan jeg engelig begynne å glede meg skikkelig!

Da strekke godt i magen her og, samt eg blør enda frå tannkjøttet iblant då[:-][:-] Ser jo ut som eg pusse tenner i blod, ikkje tannkrem[&o][&o]

Håper det gikk bra hos jordmor i dag. [:)]

Back
Topp