Symptomer

Masse gode tanker til dere, @Regnbuebarnnr2, @Solskinnsbobla og @Sinéad. Har dere vurdert å få forskrevet Xonvea? Har ikke noe personlig erfaring med det, men hørt mye om den. Er det elles andre tiltak som hjelper på sterk kvalme?
Jeg tar phenergan+afipran nå, men har det likevel litt uutholdelig… Hadde hyperemesis i de forrige svangerskapene også, men det traff meg likevel ekstremt hardt psykisk selv om jeg var forberedt :arghh:

Mine symptomer svinger veldig også. Noen dager må jeg tisse hele tiden, andre dager som normalt. Noen dager er jeg småkvalm/uggen konstant. I dag våknet jeg opp helt uten kvalme. Strekking i livmor har jeg ikke kjent på en uke. Men litt småsmerter/ubehag i magen og lett ømme bryster er nokså konstant. Og absolutt null libido. Men jeg må bare prøve å trygge meg selv at det er normalt at det svinger. Lurer så veldig på hvordan kvalmen vil utvikle seg. Når "smalt" det for dere? For slik det er nå er det helt levelig. Men i hvilken uke ble det skikkelig ille for dere?
Da har vi litt samme. Venter liksom på alle symptomer som alle snakker om.

Da har vi litt samme. Venter liksom på alle symptomer som alle snakker om.
Ja! Her er det også en ganske vanlig tilstand. Vil jo ikke ligge flat ut med fatigue eller kvalme, men på dette stadiet føles det bare så lite ekte når symptomene er fraværende. Jeg er 5+6 og har overraskende mye overskudd og kunn litt tidvise stikkinger og ømhet her og der. Gleder meg til tirsdag da jeg har bestilt meg en kort sjekk hos jordmor.

Ja! Her er det også en ganske vanlig tilstand. Vil jo ikke ligge flat ut med fatigue eller kvalme, men på dette stadiet føles det bare så lite ekte når symptomene er fraværende. Jeg er 5+6 og har overraskende mye overskudd og kunn litt tidvise stikkinger og ømhet her og der. Gleder meg til tirsdag da jeg har bestilt meg en kort sjekk hos jordmor.
Ja, haha, føles jo også rart å klage på at man er i god form. Jeg venter på TUL 2. Januar.

Har hatt diaré 1-2 ganger om dagen de siste 4 dagene, typisk luft og magesmerter først og så bare å løpe.. Leste nå at det kan skje tidlig i graviditeten pga. hormoner:wtf:

5+5 i dag. To siste dagene har HRVen min økt igjen, jeg er mindre trøtt og sover bedre. Det bør jo være positivt, men blir selvfølgelig bekymret som mange flere her når symptomene avtar.
Samme her ift. HRV! Den var helt på bærtur, men har stabilisert seg litt igjen. Det er vel kanskje bare kroppen som venner seg til ny situasjon?
Min HRV begynner å stabilisere seg også, har bedre body batteri og sover bedre. Har googlet meg ihjel og konkludert med at kroppen tilpasser seg nye hormon nivå, trenger ikke å være negative tegn! Mange som forteller om lignende utvikling som det har gått helt fint med :Heartred

IMG_6552.jpeg

Min HRV begynner å stabilisere seg også, har bedre body batteri og sover bedre. Har googlet meg ihjel og konkludert med at kroppen tilpasser seg nye hormon nivå, trenger ikke å være negative tegn! Mange som forteller om lignende utvikling som det har gått helt fint med :Heartred

Vis vedlegget 476237
Det er dette som er så fint med å kunne dele her! Er jo utrolig bra at man ikke trenger å være konstant i underskudd. Motiverende mtp treninga og jobb og julestria :cat:

Det er dette som er så fint med å kunne dele her! Er jo utrolig bra at man ikke trenger å være konstant i underskudd. Motiverende mtp treninga og jobb og julestria :cat:
Japp, idag holdt jeg ut til 21.30 istedetfor 20.00, det lover bra med litt mer tid tilgjengelig i døgnet :laughing002 Så er allerede i seng og straks i lala-land :sleep002

Har noen erfaring med migrene og/eller aura i tidlig svangerskap? Jeg fikk et anfall i dag med synsforstyrrelse. Uke 5. Hatt det 1-2 ganger tidligere i livet. Leser det kan trigges pga ustabile svangerskapshormoner. Skummelt, men det går vel over.

Har noen erfaring med migrene og/eller aura i tidlig svangerskap? Jeg fikk et anfall i dag med synsforstyrrelse. Uke 5. Hatt det 1-2 ganger tidligere i livet. Leser det kan trigges pga ustabile svangerskapshormoner. Skummelt, men det går vel over.
Plutselig svimmel mens du var oppe og gikk, eller mer som et blodtrykksfall?

Plutselig svimmel mens du var oppe og gikk, eller mer som et blodtrykksfall?
Begynte med synet og lett svimmel etter en dag med nye gåing. Etter en time kom trykk i hodet. I dag mye bedre. Så veldig typiske migrenesymptomer. Heldigvis var min mann med meg, og han er lege, så det var litt betryggende. Jeg har ikke høye blodtrykk. Vad bare så uventet da jeg sjelden/aldri hatt det før.

Alle tanker til dere som sliter med migrene hyppig! Djevelens plage det...

Begynte med synet og lett svimmel etter en dag med nye gåing. Etter en time kom trykk i hodet. I dag mye bedre. Så veldig typiske migrenesymptomer. Heldigvis var min mann med meg, og han er lege, så det var litt betryggende. Jeg har ikke høye blodtrykk. Vad bare så uventet da jeg sjelden/aldri hatt det før.

Alle tanker til dere som sliter med migrene hyppig! Djevelens plage det...
Uff, så ekkelt! Du er heldigvis i gode hender. Aldri hatt migrene selv, så kjenner ikke til symptomer der. Men har kjent på svimmelhet (krystallsyke) av og til.

Humørsvingninger, ømme pupper, litt tendens til halsbrann (har hatt det i de to forrige svangerskapene også), og litt svimling når jeg reiser meg.

Eg fekk dette i forrige svangeskap, men i andre trimester. Mista plutselig synet på halve sida ei ein kort periode. Veldig ekkelt, men fekk det ikkje ofte. Fekk beskjed om at det som hjalp mest var å slappe av :happy: Ikkje alltid så lett det då :smiley-ashamed004

Back
Topp