Symptomer

Piana

Gift med forumet
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Hvilke symptomer kjenner dere?
I tillegg til litt murring nederst i magen, kjenner jeg allerede at kvalmen kommer sigende på! Jeg var litt kvalm med første, mye mer kvalm med andre, og nå er jeg skikkelig nervøs for om det kommer til å bli enda verre med nummer 3! Det er vel ikke et godt tegn at man kjenner små kvalmebølger allerede i uke 4

Jeg kjenner meg mye mer sliten og trøtt! Og tungpusten og høy hvilepuls, begynte også å få litt svimmelfølelse i dag. Litt små stikk i bekken til tider. Kvalme har heldigvis ikke meldt seg foreløpig, men den kommer nok. Er bare 3+5 i dag

Er svimmel, uvell, bølger med kvalme og vondt i brystene. Får raskt BT fall om jeg står for lenge eller reiser meg fort. Dette var egentlig mitt første sympt som gjorde at jeg testet. Samme hadde jeg med første, men da viste jeg ikke at det var pga graviditeten.
Testet 3+2 pga symptomene og da svak positiv. Er 3+5 i dag og fikk 1-2 uker gravid på clear Blue. Håper virkelig dette går veien

Smerter i symfysen og beina. Har blitt invalid av bekkenløsning i begge mine svangerskap, så jeg forventer dessverre det samme denne gangen også. Forrige gang kjente jeg det fra uke 6 og nå er det uke 4. Tror dette blir en tøff runde igjen.
Kjenner også den stikkingen i magen.

Heldigvis har ikke kvalme brukt å være et stort problem for meg da, så det er da alltids noe :)

3+4 i dag, har skikkelig murringer i livmor og korsrygg. Redd etter en tidlig SA forrige graviditet. Er det vanlig med murringer denne tiden?

Det er absolutt vanlig! :happy: Jeg kjenner og litt stikking til tider. I mitt første svangerskap hadde jeg myye murringer og stikkinger, og det gikk helt fint. Har hatt litt i de to andre og, og dette er jo mitt 4. Foreløpig har jeg ikke opplevd å miste og håper inderlig jeg slipper! Det må være så vondt

Dagen før positiv test var jeg helt i kjelleren… våknet at kroppen føltes 20 kg tyngre og tung å dra med seg, sykt sliten hele dagen og orket nesten ikke gå fra sofaen til senga for å legge meg. På kvelden kjente jeg litt stikking og murring. Nå kjenner jeg mest litt stikking i livmoren nå og da, med litt trøtt. Første gangen så smalt det ca uke 6-10 med ekstrem trøtthet og kvalme før det ble bedre mot andre trimester :angelic:

Vondt i magen. Håper bare er sånn lell og ikke mister :sorry:

Last edited:
Sover dååårlig. Små uggen. Trøtt. To-åring som krever sitt og fortsatt har utfordringer med søvn. Spent på denne runden. :dead:

Sover dååårlig. Små uggen. Trøtt. To-åring som krever sitt og fortsatt har utfordringer med søvn. Spent på denne runden. :dead:
Har du pulsklokke? Jeg ser på min at søvnkvaliteten har gått veldig ned! Selv om jeg føler at jeg sover godt ☺️

Dere som er flergangs, når kom kvalmen på runde to?
Er 4+1 og føler egentlig det kun er trøtthet jeg har og noe stikking. Sist var det mye mer ømme bryster fra uke 4 også kom kvalmen uke 6-7. vet man ikke kan sammenligne forrige svangerskap håper bare ukene går raskt og dette går veien

Her har det vært veldig opp og ned med kvalme i alle de tre forrige svangerskapene. Var veldig kvalm med nr 1 fra rundt uke 5. Med nr to mener jeg at det var ca. det samme. Med nr 3 var jeg ikke så kvalm egentlig, nå med nr 4 har jeg ikke foreløpig blitt kvalm enda (4+2), men får se om det kommer eller ikke!
Reagerer mer på at jeg blir skikkelig svimmel og utslitt hvis jeg venter for lenge med å spise. Også er jeg generelt litt mer trøtt og sliten og veldig mye mer tungpusten :hilarious:

Er det vanlig å være skikkelig oppblåst i denne perioden (4+3)? Jeg ser ut som om jeg allerede er 4 måneder gravid liksom :oops: Kjempetreg mage selv om jeg prøver å spise fiberrik kost og generelt spiser jeg mye mindre enn før.

Er det vanlig å være skikkelig oppblåst i denne perioden (4+3)? Jeg ser ut som om jeg allerede er 4 måneder gravid liksom :oops: Kjempetreg mage selv om jeg prøver å spise fiberrik kost og generelt spiser jeg mye mindre enn før.
Merker det jeg også sikkelig!

Dere som er flergangs, når kom kvalmen på runde to?
Er 4+1 og føler egentlig det kun er trøtthet jeg har og noe stikking. Sist var det mye mer ømme bryster fra uke 4 også kom kvalmen uke 6-7. vet man ikke kan sammenligne forrige svangerskap håper bare ukene går raskt og dette går veien
Jeg begynte å få noe kvalme i dag. Men usikker på om det kan være pga progesteron jeg tar morgen og kveld eller en liten spire, kvalm er jeg uansett :hilarious: Forrige gang var jeg ikke kvalm, men holdt på å kaste opp to ganger i bil og en gang rett før vi skulle kjøre på jobb

Back
Topp