Symptomer

Flere som er veldig andpusten? Var på sjekk på sykehuset i dag og hadde hvilepuls på 110, men legen var ikke særlig bekymret.

Huff ja, føltes ut som jeg hadde løpt marraton etter dusj i morrest :smiley-ashamed004. Jeg går itillegg på pulssenkende medisiner pga. atrieflimmer tidligere i svangerskapet.

Jepp! Kjennes ut som jeg har løpt halvmaraton bare av å gå fra kjøkkenet til badet!:smiley-ashamed004 Var sånn forrige svangerskap også. Er vel pga at blodvolumet i kroppen øker når man er gravid :)

Bekkenet har begynt å krangle mer og mer!
Har vært i jobb frem til denne uka, men sykemeldt ut uka her. Får se hvordan det går om det fortsetter sånn som dette.
Satser på at det kanskje blir litt bedre.
Har en 1åring også i hus, der det er en jeksel på tur så nå har vi hadd 40min med storskriking før paracet’n endelig funka og det ser ut som h*n kanskje sovner igjen :Heartred
H*n holder meg igang om dagene da så det er ikke så alt for mye stillesitting så man får hvilt noe bekken:hilarious:

Flere som har mye vann i kroppen? Startet tidlig med hovne ben, så har brukt støttestrømper i flere mnd. I desember ble jeg hoven i hender og fingre, måtte slutte med ringer. I jula kom det noe hevelse i ansiktet også, verst på formiddagen da er øynene litt «tunge». Målingene er fine og jordmor sier det er normalt, men synes det er litt kjedelig:confused:

Flere som har mye vann i kroppen? Startet tidlig med hovne ben, så har brukt støttestrømper i flere mnd. I desember ble jeg hoven i hender og fingre, måtte slutte med ringer. I jula kom det noe hevelse i ansiktet også, verst på formiddagen da er øynene litt «tunge». Målingene er fine og jordmor sier det er normalt, men synes det er litt kjedelig:confused:
Ja, jeg begynte med hovne ankler og føtter i uke 18. Bruker støttestrømper på jobb, men må fortsatt gå med sandaler i stedet for sko :laughing002 har pølsefingre og fillers-lepper på morgenen, og så siger det nedover i løpet av dagen. Urin og blodtrykk er helt normalt.
Jeg har alltid hatt tendens til å hovne opp i varmt vær og etter lange dager, så det er nok bare sånn noen av oss er laget.

Ja, jeg begynte med hovne ankler og føtter i uke 18. Bruker støttestrømper på jobb, men må fortsatt gå med sandaler i stedet for sko :laughing002 har pølsefingre og fillers-lepper på morgenen, og så siger det nedover i løpet av dagen. Urin og blodtrykk er helt normalt.
Jeg har alltid hatt tendens til å hovne opp i varmt vær og etter lange dager, så det er nok bare sånn noen av oss er laget.
En trøst å høre at det er flere av oss! Har ikke fått gleden av fillers-lepper enda, er spent på hva tiden fremover bringer:laughing002

Jeg har en god del ekstra vann i kroppen, hos meg er det jevnt fordelt i hele kroppen. Erfaring fra de 2 eldste er at det forsvinner raskt etter fødsel for min del :)

Våknet med en helvettes krampe i leggen i morgest da jeg skulle snu meg for å nå tak i telefonen med alarmen. Herlighet så vondt det er!!! Har aldri hatt det før :whacky011 :smiley-ashamed004 enda en ting på lista over symptomer jeg kan «sjekke av», haha

Noen andre som kan kjenne på at sparkene i magen er litt småvonde? :smiley-ashamed004 Siste uka har frøkna sparket mye på samme plass, og jeg begynner å bli litt øm på innsiden liksom. Men sikkert tegn på et sunt og sterkt barn:laughing002

Noen andre som kan kjenne på at sparkene i magen er litt småvonde? :smiley-ashamed004 Siste uka har frøkna sparket mye på samme plass, og jeg begynner å bli litt øm på innsiden liksom. Men sikkert tegn på et sunt og sterkt barn:laughing002
Jeg synes også noen av bevegelsene begyner å bli litt ubehagelige og har kjent at magen kan bli litt øm der hun sparker mest :smiley-ashamed004 Men er nok et sunnhetstegn som du skriver:happy:

Har følt meg sterk og veldig bra frem til for rundt 3 dager siden. Har trent 2-3 tunge styrkeøkter i uken, og hatt ekstremt positiv påvirkning på bekkenplagene. For 3 dager siden fikk jeg et plutselig energitap og ble mye mer emosjonell. Samtidig har baby sine bevegelser gått fra å være ålete med kraftige spark/slag. Kjenner fortsatt bra med bevegelse hver dag, men kanskje ikke så harde spark/slag. Det kan vel henge sammen med at baby vokser.
Har vært 40% sykemeldt noen uker, og på fredag sa legen at jeg ikke skulle gå ned i sykemelding frem til permisjon, heller opp. Jeg ville forsette med 40% da jeg trenger å gå på jobb for min egen del.
Bikket akkurat 29+0. Ifølge chat gpt er det jeg opplever veldig vanlig rundt denne tiden i svangerskapet. Noen som opplever lignende?

Har følt meg sterk og veldig bra frem til for rundt 3 dager siden. Har trent 2-3 tunge styrkeøkter i uken, og hatt ekstremt positiv påvirkning på bekkenplagene. For 3 dager siden fikk jeg et plutselig energitap og ble mye mer emosjonell. Samtidig har baby sine bevegelser gått fra å være ålete med kraftige spark/slag. Kjenner fortsatt bra med bevegelse hver dag, men kanskje ikke så harde spark/slag. Det kan vel henge sammen med at baby vokser.
Har vært 40% sykemeldt noen uker, og på fredag sa legen at jeg ikke skulle gå ned i sykemelding frem til permisjon, heller opp. Jeg ville forsette med 40% da jeg trenger å gå på jobb for min egen del.
Bikket akkurat 29+0. Ifølge chat gpt er det jeg opplever veldig vanlig rundt denne tiden i svangerskapet. Noen som opplever lignende?
Tredje trimester er tøft sånn :bag:

Min sparker heller ikke særlig lenger, bare gnur rundt. Har heller ikke mye energi, men det har jeg aldri som gravid, og det hjalp ikke med to måneder med barn hjemme pga sykdom... :p

Back
Topp