Symptomer

Jupp, der er jeg. Både mye munnpusting og ikke minst prating, dessuten tar jeg en del medisiner som gir munntørrhet som symptom.. Tørt som Sahara inni der. Hver gang jeg går til tannlegen klager de på det. Så det er bedre med for mye spytt enn for lite
Jeg HADDE hypersalivasjon i mange år. Aldri hatt hull. Minuset er at tannstein kommer fortere.
Men det siste året, halvannet, har jeg hatt.. antagelig mer normal spyttmengde, som FOR MEG føles tørt, ettersom jeg er vant til mye spytt. Vil heller ha for mye enn for lite, så håper det går tilbake igjen. :p

Spytte ut? Jeg kommer fra et annet land, der er det vanlig at gravide går med kopper hvor de spytter i. Ta f.eks. en kopp med lokk, ha i litt vann og såpe for at det ikke skal lukte, og bare spytt ut i den når du må.
Om det fortsetter i mengdene det er nå, så kan det fort hende jeg må starte med det :whacky011:shy:

Jeg HADDE hypersalivasjon i mange år. Aldri hatt hull. Minuset er at tannstein kommer fortere.
Men det siste året, halvannet, har jeg hatt.. antagelig mer normal spyttmengde, som FOR MEG føles tørt, ettersom jeg er vant til mye spytt. Vil heller ha for mye enn for lite, så håper det går tilbake igjen. :p
Jeg har aldri hatt tannstein. Ikke antydning engang. Ikke engang hørt om det før jeg møtte mannen og han må gå og fjerne hver 6 mnd. Jeg har hatt noen hull, men ikke så mange som jeg «burde» mtp lite spytt..

Jeg har aldri hatt tannstein. Ikke antydning engang. Ikke engang hørt om det før jeg møtte mannen og han må gå og fjerne hver 6 mnd. Jeg har hatt noen hull, men ikke så mange som jeg «burde» mtp lite spytt..
Spytt er jo ikke eneste faktor, tannpuss er jo også en viktig faktor! Men betydningen av spytt er undervurdert sånn :bag:

Spytt er jo ikke eneste faktor, tannpuss er jo også en viktig faktor! Men betydningen av spytt er undervurdert sånn :bag:
Selvsagt! Men flere tannleger sier munnpusting og spytt (eller lite spytt) er farligere enn å ikke pusse tenner… Så har overraskende mye å si

Selvsagt! Men flere tannleger sier munnpusting og spytt (eller lite spytt) er farligere enn å ikke pusse tenner… Så har overraskende mye å si
Jepp.. Det er en veldig viktig faktor..!

Får fort kvelningsfornemmelse av gensere som er stramme eller ligger mot halsen. Dette var jeg ikke plaget med før jeg ble gravid, og brukte da gjerne turtlenecks. Nå får jeg nesten panikk hvis bhen strammer :smiley-ashamed004

Flere som klør på magen? Tar meg selv i å stå i samtaler på jobb og klø meg på magen som en hund :laughing002
Smør deg ❤️ Olje, krem, noe. Det hjelper.

Jeg klør litt overalt, ikke sånn manisk, men litt. Tenker det har helst med vinter og tørr hud å gjøre dog. :p

Back
Topp