Symptomer

Enten er jeg bare veldig sliten i dag, ellers så har jeg fått svimmelhet ish som et symptom . Føler meg kvalm «i hodet» liksom, uten å klare å forklare det bedre :dead:

5+1 idag og fortsatt svært lite symptomer. Litt tunge bryst, murringer og strekk i livmor (tidvis) og fortere sulten. Litt mer sliten en vanlig. Ellers ingenting… Det er ille når du håper på å føle deg dårlig altså :laughing002

Fortsatt sååå ømme bryster! Har en del murringer/lette mensensmerter i magen, men merker det mest når jeg har stått/gått eller holdt på lenge. Blir fort sulten, og kan føle at jeg må kaste opp, men ikke kvalm. Og begynt å få litt cravings :)

Enten er jeg bare veldig sliten i dag, ellers så har jeg fått svimmelhet ish som et symptom . Føler meg kvalm «i hodet» liksom, uten å klare å forklare det bedre :dead:
De to siste svangerskapene mine var jeg mest bare "ør i hodet", men med nr2, da var jeg EKSTREMT svimmel. Trodde jeg skulle svime av flere ganger for dag. Gjorde det heldigvis ikke da.

Sånn ca null symptomer! Litt økt matlyst, ellers pent lite. Skulle gjerne ønske kroppen ga noen tegn på graviditet men, skal kanskje ikke klage :p 4+5

De to siste svangerskapene mine var jeg mest bare "ør i hodet", men med nr2, da var jeg EKSTREMT svimmel. Trodde jeg skulle svime av flere ganger for dag. Gjorde det heldigvis ikke da.
JA, det er nok ør i hodet jeg skal frem til. Men heller det enn svimmel altså! Men håper det gir seg etterhvert

Jepp, idag kom det et par «anfall» av uvelhet. Litt likt det jeg hadde for noen dager siden. Altså, det er ikke direkte kvalm- mer som en sånn uggen følelse. Som at jeg ikke orker å bøye meg ned hele tiden for da blir det verre, liksom. Idag har jeg også vært rundt å ordnet og fikset, i motsetning til de andre dagene denne uka hvor jeg har tatt det mer med ro.

Også har jeg et symptom til. Som har kommet og gått litt, men idag har det vær litt verre enn tidligere. Halsbrann. Skikkelig! Det er jeg ikke vant med, og det svir! Hører at det blir verre utover graviditeten når livmor dytter tarmene høyere opp, så akkurat det er jeg ikke så fornøyd med at kom allerede nå:dead:

Men jeg ville jo ha symptomer, så….

Herregud. Sov 2 timer midt på dagen i dag mens 2åringen sov. Var som å skru av en bryter. Og likevel gjesper jeg dommen gal. Helt greit med ferie nå :laughing002

Herregud. Sov 2 timer midt på dagen i dag mens 2åringen sov. Var som å skru av en bryter. Og likevel gjesper jeg dommen gal. Helt greit med ferie nå :laughing002
Jeg er så lite trøtt på dagen, men sov jo nesten 10 timer i natt og var døøøøød trøtt når jeg våknet. Ikke uthvilt akkurat!

Jeg er så oppblåst, og alt. Liksom, kroppen min vet hva graviditet er, så det er liksom så den gjør plass MED EN GANG. Spiste mat, ble mett - men siden jeg i tillegg er oppblåst, så ble jeg for mett, og dermed kvalm. Og nå ligger jeg bare og uffer

Jeg er så lite trøtt på dagen, men sov jo nesten 10 timer i natt og var døøøøød trøtt når jeg våknet. Ikke uthvilt akkurat!
Jeg kjenner det så godt igjen. Det er neeeeesten 3 år (minus 3ish mnd) siden jeg kjente det sist. Det er helt likt nå. Kunne sikkert sovet hele døgnet. Men, når jeg legger meg om kvelden, sliter jeg så med å sove. Enda jeg tar sovemedisin. Akkurat det er jeg ikke vant til for å si det sånn. Men herregud. Jeg he tid til å være trøtt, så skal ikke klage :laughing002

Jeg kjenner det så godt igjen. Det er neeeeesten 3 år (minus 3ish mnd) siden jeg kjente det sist. Det er helt likt nå. Kunne sikkert sovet hele døgnet. Men, når jeg legger meg om kvelden, sliter jeg så med å sove. Enda jeg tar sovemedisin. Akkurat det er jeg ikke vant til for å si det sånn. Men herregud. Jeg he tid til å være trøtt, så skal ikke klage :laughing002
Nei, jeg kan ikke klage! Jeg vil jo gjerne ha symptomer :smiley-ashamed004 :laughing002

Jeg er jo egentlig enig i det! Og jeg kommer definitivt til å klage hvis det blir ille :laughing002
Man er jo bare mennesker tross alt. Jeg skal bare passe på ikke å klage på kvalmen til jordmor, hvis det blir time som planlagt 22.8, siden jeg var så tydelig på at jeg fint kunne være kvalm hveeeer dag hele svangerskapet og likevel bare være takknemlig for å være gravid… :laughing002

Last edited:
Idag er jeg så trøtt, selvom jeg sov 8 timer i natt… og føler meg litt uvel. Ikke helt kvalm akkurat, men en litt sånn uggen følelse som bare ligger der og ulmer. Jeg hadde det på formiddagen i går også, men så gikk det over utover dagen. Kan det være starten på kvalmen, mon tro?

Man er jo bare mennesker tross alt. Jeg skal bare passe på ikke å klage på kvalmen til jordmor, hvis det blir time som planlagt 22.8, siden jeg var så tydelig på at jeg fint kunne være kvalm hveeeer dag hele svangerskapet og likevel bare være takknemlig for å være gravid… :laughing002
Det er lov å si at man ikke liker kvalmen (/andre symptomer), selv om man GLADELIG tar det som kommer, som følge av å endelig være gravid ❤️

Fortsatt litt ør i hodet, men ikke like mye som jeg var, men blitt veldig oppblåst :bag:

I dag ble det første runden med oppkast her i huset. Men det skyldes nok mer halsbrann enn dirkete kvalme. Der letter så utrolig godt på når man får kastet opp da. Kjenner det meget godt igjen fra forrige svangerskap :wacky:

Nå kjenner jeg kvalmen kommer her. Det er skikkelig jobb å spise om morgenen. Og utover dagen. Jeg har ikke kastet opp enda. Det blir spennende å se om det skyldes at jeg går på full dose kvalmestillende eller at jeg bare er 6+1 i dag.
Jeg er også veldig trøtt, men det kan jo være både pga kvalmestillende og graviditeten. Jeg sover iallefall mer enn vanlig. Og sover jeg lite blir jeg kvalmere.

Back
Topp