Symptomer

Jeg har vært kvalm siden uke 5, men det var håndterbart. Men nå de siste dagene, etter starten av uke 9, har kvalmen forverret seg kraftig. Jeg må stort sett bare ligge i ro. Kan ikke huske at det var sånn i forrige svangerskap, men det er mange år siden. Flere som har opplevd dette?
Samme her, med nr 1 spydde jeg hver morgen før også kunne jeg gå på jobb etterpå fordi det hjalp på kvalmen å spy. Nå er jeg kvalm døgnet rundt og det blir ikke bedre når jeg har spydd, og kan spy på alle døgnets tider - i går spydde jeg utenfor barnehagen til nr 1 (gjemte meg bak er skur), men det er så sykt BRUTALT med denne kvalmen :banghead:
 
hvordan går det med deg?
Opp og ned, takk som spør:) Var hos fastlegen i dag for å forsøke å få UL som ø-hjelp, men hun mente det ikke var mulig. Jeg fikk det i forrige svangerskap, men men. Har heller booket privat og skal fredag ettermiddag. Jeg har fortsatt ømme bryst og noen netter må jeg fortsatt opp på do, og så er jeg litt uggen men ikke kvalm lengre. Fastlegen min sa at hun ikke var bekymret for at jeg hadde mistet så lenge jeg ikke blør osv. Virker ikke som at hun tror at MA el BO er veldig sannsynlig/vanlig. Jeg derimot tror overhodet ikke på at jeg er gravid så det skal bli godt å få et svar på privat TUL på fredag:)
 
Opp og ned, takk som spør:) Var hos fastlegen i dag for å forsøke å få UL som ø-hjelp, men hun mente det ikke var mulig. Jeg fikk det i forrige svangerskap, men men. Har heller booket privat og skal fredag ettermiddag. Jeg har fortsatt ømme bryst og noen netter må jeg fortsatt opp på do, og så er jeg litt uggen men ikke kvalm lengre. Fastlegen min sa at hun ikke var bekymret for at jeg hadde mistet så lenge jeg ikke blør osv. Virker ikke som at hun tror at MA el BO er veldig sannsynlig/vanlig. Jeg derimot tror overhodet ikke på at jeg er gravid så det skal bli godt å få et svar på privat TUL på fredag:)
krysser fingra for at alt går bra! :Heartred Og så rart at ikke fastlegen vil gi ultralyd? Min fastlege har gitt beskjed om at det bare er å si fra hvis noe bekymrer meg (har hatt litt brun utflod og noe småblødninger, men er fremdeles liv inni der) så kan jeg komme og få ultralyd og bli beroliget
 
krysser fingra for at alt går bra! :Heartred Og så rart at ikke fastlegen vil gi ultralyd? Min fastlege har gitt beskjed om at det bare er å si fra hvis noe bekymrer meg (har hatt litt brun utflod og noe småblødninger, men er fremdeles liv inni der) så kan jeg komme og få ultralyd og bli beroliget
De har ikke utstyr til å gjøre UL på legekontoret mitt, men vanligvis henviser de til sykehuset heller og så får man komme som ø-hjelp samme dag. Hun mente sikkert at det ikke var grunnlag nok for å benytte seg av den muligheten, vet ikke..
 
Back
Topp