Symptomer!

Samme her. Kan ikke småspise hele tiden for å slippe unna den følelsen heller liksom. Gikk opp 20 kg med førstemann, og har ingen planer om det denne gang...

Nei, det er liksom det! Hadde du det slik hele svangerskapet eller bare 1. Trimester? Håper ikke jeg må gå slik i 9 mnd :P

Med første så hadde eg godt appetitt ja. Var ikke så lett å begrense den gang, men nå har eg lært. Mye mer selvkontroll.

var helt fin i formen til eg kom i uke 6+3 dager... nå er det bare grusomt.. ekstremt kvalm og elendig :-(

Begynner å bli veldig sliten av denne "hule" følelsen i kroppen. Spiste meg stappmett til lunsj nå nettopp. Men selv om jeg er mett så kjennes magen hel hul og har fremdeles skikkelig sult følelse. Det er helt grusomt! :(

Jeg hadde det samme noen mnd før jeg ble gravid.. trodde jeg var gravid fordi jeg husker jeg hadde det myyye sånn med nummer to i magen. Spiste dag og natt. Var ikke gravid og begynte å tenke litt på hva jeg spiste... spiste fryktelig mye appelsiner som antageligvis gav syre i magen, noe som gir denne hule og sultfølelsen... Kuttet det ut og det ble MYE bedre!!

Da kom jeg også på at da jeg var gravid spise jeg vanvittig med appelsiner og klementiner, så.. kanskje det var derfor og ikke graviditeten som gav følelsen!
Kan det være noe sånt? Helt forferdelig følelse det der.. umulig å sove og man må liksom spise hele tiden for å prøve få det vekk..

Jeg hadde det samme noen mnd før jeg ble gravid.. trodde jeg var gravid fordi jeg husker jeg hadde det myyye sånn med nummer to i magen. Spiste dag og natt. Var ikke gravid og begynte å tenke litt på hva jeg spiste... spiste fryktelig mye appelsiner som antageligvis gav syre i magen, noe som gir denne hule og sultfølelsen... Kuttet det ut og det ble MYE bedre!!

Da kom jeg også på at da jeg var gravid spise jeg vanvittig med appelsiner og klementiner, så.. kanskje det var derfor og ikke graviditeten som gav følelsen!
Kan det være noe sånt? Helt forferdelig følelse det der.. umulig å sove og man må liksom spise hele tiden for å prøve få det vekk..

Tror ikke det er noe spesielt jeg har spist for det er slik etter hvert måltid. Har ikke spist noe særlig mye appelsin eller syrlige frukter heller. Men hvis det ikke blir bedre før første svangerskapskontroll så tar jeg det opp med legen da for å høre hva jeg evt kan gjøre.

Tror ikke det er noe spesielt jeg har spist for det er slik etter hvert måltid. Har ikke spist noe særlig mye appelsin eller syrlige frukter heller. Men hvis det ikke blir bedre før første svangerskapskontroll så tar jeg det opp med legen da for å høre hva jeg evt kan gjøre.

Ja gjør det.. skikkelig plagsomt! Og med med lindret liksom ikke mat det heller, bare en veldig liten stund...

Ja gjør det.. skikkelig plagsomt! Og med med lindret liksom ikke mat det heller, bare en veldig liten stund...

Nei, samme her. Det er nesten så jeg blir mer "sulten" rett etter jeg har spist enn jeg var før selv om jeg vet at jeg er stappmett

Jeg hadde faktisk ikke trua denne måneden, ikke følt meg spesielt gravid, og var veldig sikker forrige pp, så var nok litt forsiktig med å lete etter tegn for å slippe å bli skuffa igjen. Nå har jeg en hel del murringer og fått masse kviser, men det er jo normalt når jeg får mens, så tenkte liksom ikke på det. I etterkant har jeg nok hatt noen flere symptomer. Frysninger, kvalme etc. Jeg sto også å kasta appelsiner på kjæresten så kjøleskapsmagnetene fløy forrige helg, så kan vel påstå at humørsvingningene er betraktelig værre. Litt enklere å håndtere nå som vi vet hvorfor :hilarious:

Jeg er så trøtt... grusomt trøtt... type greier ikke å kjøre hjem fra jobb i et strekk og må ha pauser. Kan sove noen timer midt på dagen og sovner i det hode lander på puten. Annet en det er jeg kvalm i bølgedaler men spyr bare innimellom når jeg er for sliten. Ellers så fryser jeg også. Men det som er mest slitsomt er å være så innmari trøtt.

Stikker veldig nede i magen av og til. Kjennes ut som skikkelig menssmerter, men det varer bare litt. Kvalmen kommer og går, men er ikke plagsom. Ellers er jeg mer trøtt og puppene strutter som aldri før.

Er 5+3 idag og fikk positiv igår (tenkte ikke på å ta test en gang pga eggløsningen slo aldri ut på testene) Men pga en natt med valg kvalme tok jeg en test om morningen og den var svak positiv, og den digitale viste gravid 1+2.

I dag kom den første cravingen over meg. Fikk plutselig utrolig lyst på pommes frites :p Kjente både smaken og lukta av pommes frites, var helt merkelig! Klarer ikke tenke på annet :P

Jeg har ingen problemer med å holde kvalmen i sjakk. Spiser ofte og ikke for mye, så går det veldig bra.
I dag har jeg også svimla mye, har skjedd når jeg har sitti nede heldigvis, må nok passe litt på fremover så ikke jeg svimer av

Jobber mye, og er helt fryktelig trøtt på jobb. innimellom er jeg så trøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

I forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer før ut i 2.trimester. Da brakk jeg meg ved tannpussen på morgenene og var kvalm rundt middagstider :inpain:
Denne gangen derimot har jeg alle symptomer det går an å ha! Dårlig matlyst på mårran og småkvalm, supertrøtt, ømme og harde pupper, metallsmak i munnen, mørk areola og stikkinger/mensmurringer :p Er 4+6 i dag ;)

Back
Topp