Symptomer?

We are light

Blir kjent med forumet
Hvilke symptomer har dere nå tidlig i svangerskapet? Og hadde dere noen før dere testet positivt, ev hvilke?

Jeg vekslet mellom hard og løs mage allerede få dager etter eggløsning, ble lett trøtt og sliten og mistet lysten på kaffe. I tilleg kjente jeg at det foregikk en hel del i livmor-området, og da da det nærmet seg ikm bo brystene ømme på en helt annen måte enn vanlig. Nå etter ikm er jeg trøtt, har sprø drømmer, er en tanke kvalm på kveldene og når jeg ligger på magen kjenner jeg at det 'er noe' der, føles litt ømt eller fullt, vanskelig å forklare. Allerede nå begynner bekkenet å fuske, så veien til delvis sykemelding er nok kort... (var 100% sykemeldt hele svangerskapet da jeg gikk med min datter, pga bekkemløsning. Håper å unngå det denne gangen!)

Noen dager etter el hadde jeg kraftig migrene! Aldri opplevd sånn før! Så begynte jeg å bli drittkjerring som kjefta og smelte for ingenting :p var også ekstreeeemt trøtt! Så testet jeg positivt. Nå har jeg stikkinger i livmora, OPPBLÅST, tisser mye, svimmel, kvalm, hetetokter, dårlig søvn :)

Åja, det glemte jeg, tisser sikkert 3 ganger i timen! Og blir litt 'lett i hode' om jeg gjør brå bevegelser. Også har jeg fryktelig dårlig matlyst. Har gått ned en kg allerede, til tross for at det er jul

Veldig tidlig her enda, men det jeg har kjent til nå er stikking i brystene og murring i livmor :)

Her er det ømme pupper. Ellers så er jeg trøtt, kald og har nok endel hormoner som styrer humøret og gir meg kortere lunte :p

Har noen perioder med hodepine/bank og en kvalmebølge i dag, men ellers veldig lite. Kjenner av og til at det murrer/stikker/strekker der nede

Klør stadig på niplene, trøtt og tiltaksløs, stikking i livmor når jeg reiser meg, mistet lysten på kaffe.

Så er det hormoner, da. Huff, sist gang merket jeg ikke så veldig mye til det, men denne gangen koker det, gitt. En prøvelse med ferie!

Jeg har egentlig svært få symptomer utenom at hormonene er litt ute å kjører.. Tårene rant som en foss av Karsten og Petra .. Og av bryllupet til Kim og Kanye! :dead: Tror ikke sambo blir helt klok på denne plutselige grininga, hehe.. Men det gjør vel egentlig ikke jeg heller!

Ellers har jeg hatt svææært såre nippels de siste dagene! Heldivis - er jo godt å føle seg litt gravid!

Dersom jeg har blitt gravid...er jeg nå 3+2
Hadde noe som minnet om festningsblødning den 22., varte i ca tre dager, begynte etter dét å få hetetokter...må på do "héle tiden", blir småkvalm hvis det går lenge mellom måltider, livmor/mave er øm og "oppblåst", mye løs mave og luft, trøtt, sliten, munntørrhet..
Dette er isåfall barn nr. 2 ~ er det normalt at symptomer kommer sÅ sterkt, sÅ tidlig?
Blir forundret om jeg ikke tester positivt, mén...drøyer så lenge tålmodigheten klarer...med å teste...i hvert fall til det nærmer seg "mens-tid".
Ammer fortsatt nr. 1 ~ vanskelig å bedømme om brystene er ekstra ømme.

Last edited:
Dersom jeg har blitt gravid...er jeg nå 3+2
Hadde noe som minnet om festningsblødning den 22., varte i ca tre dager, begynte etter dét å få hetetokter...må på do "héle tiden", blir småkvalm hvis det går lenge mellom måltider, livmor/mave er øm og "oppblåst", mye løs mave og luft, trøtt, sliten, munntørrhet..
Dette er isåfall barn nr. 2 ~ er det normalt at symptomer kommer sÅ sterkt, sÅ tidlig?
Blir forundret om jeg ikke tester positivt, mén...drøyer så lenge tålmodigheten klarer...med å teste...i hvert fall til det nærmer seg "mens-tid".
Ammer fortsatt nr. 1 ~ vanskelig å bedømme om brystene er ekstra ømme.
Barn nr 2 her også. Symptomene kom mye tidligere denne gangen enn forrige gang og er mye sterkere. Håper bare kvalmen drøyer. Huff, gruer meg til den, altså, den holdt på å ta livet av meg forrige gang :o

Mine symptomer:

- Mer eller mindre konstant småkvalm siden EL
- Murringer innimellom
- Stikkinger i livmorområdet
- Strekk på sidene av livmoren
- Ømme pupper
- Tidvis urolige bein

Kjenner generelt mye i magen, det gjorde jeg forrige svangerskap også - helt tydelige symptomer fra EL. Nytt denne gangen er ømme pupper fra start. Kjenner godt at jeg er gravid for å si det sånn - på godt og vondt:)

Jeg hadde veldig ømme bryster, og veldig mye "voksesmerter" i beina:) ellers så var det mens murringer en uke før ikm og bånn tett nese:) Nå har jeg mindre apetitt, må ofte på do, og har veeeeldig ømme brystvorter:/ Men ellers er formen tipp topp:)

Hatt veldig ømme bryster litt over en ukes tid nå. Ellers har jeg merka lite.

Uke 4+3

Barn nr 2 her også. Symptomene kom mye tidligere denne gangen enn forrige gang og er mye sterkere. Håper bare kvalmen drøyer. Huff, gruer meg til den, altså, den holdt på å ta livet av meg forrige gang :eek:
Huff, ja ~ samme her...var sengeliggende i fem måneder, måtte på sykehus for næring...kvalm til god stund etter fødsel.
Tvi-Tvi til oss begge

Holder på å fryse ihjel. Slik var det sist og.

Iskald hele tiden og ømme bryster og brystvorter.

Løs mage og tisser støtt, oppblåst mage, ømme bryster, ligamentsmerter når jeg reiser meg, reagerer ekstra på lukten av hund og hundemat, får lyst på melk.

Huff, ja ~ samme her...var sengeliggende i fem måneder, måtte på sykehus for næring...kvalm til god stund etter fødsel.
Tvi-Tvi til oss begge
Ja, huff, det er bare så grusomt!:o Jeg spydde ikke en eneste gang i forrige svangerskap, var bare så ufattelig kvalm 24/7. Det lettet liksom aldri. Holdt på å gå på veggen...og da hadde jeg ikke barn å ta meg av. Blir nok mye på mannen denne gangen. Gynekologen min sa at det oftest ble like ille eller verre gang nr 2. Håper vi er unntakene som bekrefter regelen, du og jeg:D

Ja, huff, det er bare så grusomt!:eek: Jeg spydde ikke en eneste gang i forrige svangerskap, var bare så ufattelig kvalm 24/7. Det lettet liksom aldri. Holdt på å gå på veggen...og da hadde jeg ikke barn å ta meg av. Blir nok mye på mannen denne gangen. Gynekologen min sa at det oftest ble like ille eller verre gang nr 2. Håper vi er unntakene som bekrefter regelen, du og jeg:D
Enig med du *fingrene krysset*:angelic:;):happy:

Jeg tror ikke jeg har fått noe særlig med symptomer, kanskje litt hormonell! De to forrige graviditetene var jeg veldig plaget med kvalme og oppkast gjennom hele graviditetene så jeg håper jeg slipper unna det denne gangen. Krysser hverfall fingrene

Hormonell som fy!! Spiser hele tiden med en vanvittig trang for oliven med hvitløk hehe

Back
Topp