Symptomer?

Hatt en del murringer, og sykt ømme pupper.. de klør litt også på en måte :p Og små uggen når eg går for lenge uten mat. Det sikreste tegnet hos meg er vondt i bekkenet.... (hatt kraftig bekkenløsning de 2 andre gangene) Helt sykt at symptomer kommer så tidlig..
 
Bare lurer, er det vanlig at puppene forandrer seg så tidlig? Er bare fire uker, mens syns de ser, tja.. Som at ringen rundt er blitt større, om dere skjønner? Husker ikke fra forrige gang, de er ikke ømme eller noe.. :)
 
Fryser!! Hele tiden!
Pleier aldri å fryse :/
 
Sykt vonde pupper, vondt å ta på bh og grusomt å ta de av igjen også.. Litt småkvalm, antydning til bekkenløsning og TRØTT..
 
Er sulten hele tiden :eek: Dere vet når man er så sulten at man blir småkvalm? Slik blir jeg bare en time eller to etter siste måltid! Og jeg er ikke vant til å spise lite og ofte. Men det eneste som funker er jo å spise! Så da får jeg lage meg noen nye vaner :) håper bare ikke dette er forsmak på skikkelig kvalme!
 
Er sulten hele tiden :eek: Dere vet når man er så sulten at man blir småkvalm? Slik blir jeg bare en time eller to etter siste måltid! Og jeg er ikke vant til å spise lite og ofte. Men det eneste som funker er jo å spise! Så da får jeg lage meg noen nye vaner :) håper bare ikke dette er forsmak på skikkelig kvalme!

kjenner meg igjen ;)
 
Bra det ikke bare er meg:p
Har du vært gravid tidligere? Fått kvalmen evt da?
Det er min første gang, så jeg er veldig spent på hvordan det utvikler seg!

Ja to ganger før :) Før jeg "skremmer" deg med detaljer. Så kan ingefærtabletter fra helsekost hjelpe. og itillegg ta b6 (pyridoksid). For kan hjelpe på kvalmen forhåpentligvis mye. Eller akupunktus, seabånd eller hva det heter... Spise lite og ofte osv. Prøv å ikke stresse, sov mye :)

Første gangen: var jeg konstant kvalm fra uke 6-20 kasta opp 1-2ganger dagen overleverlig, jobba 30% den perioden.

andre gange: også konstant kvalm fra uke 6 til 25. men i uke8-13 kasta jeg opp sikkert hvert 20.min.. som resulterte i sykehus innleggelse 2 ganger ... mista 7kg på 1uke og hadde ketonforgiftning.

MEn trenger ikke bety at det blir så ille for deg fordet. Er forskjell fra person til person og svangerskap til svangerskap...

Jeg er spent selv på hvordan formen min blir denne gangen, er 5+1 så er ikke konstant kvalm enda, ikke sikkert jeg blir det heller, forhåpentligvis.. Selv om jeg var døden nær forrige gang, så har jeg ikke blitt skremt til å ikke få flere barn. For det er SÅ verdt det :) Ho minste blir 2år i mars :)
 
Oi! Det hørtes ikke gøy ut! :/
Håper virkelig jeg slipper å være i så dårlig form... Og at du også slipper denne gangen!

Jeg våknet i natt med veldig smerter i magen og kvalm. Men det gikk over etter en stund og jeg sovnet igjen. Blir litt bekymret av sånt, men regner med formen kan variere veldig... :)
 
Jeg har vært ekstremt trøtt siden 7dpo. Er i dag. 4+4. Ømme pupper har jeg også, men det dukket vel ikke opp før rundt 10-11dpo. Altså senere enn om det skulle være PMS! Jeg merker at kvalmen kan skylle over meg av og til, særlig hvis jeg sitter med ipaden i bil, buss eller tog. I bil blir jeg nok kvalm til vanlig også, men ikke tog liksom.. Det skjer stort sett bare hvis blodsukkeret er på vei ned i dass, tror jeg. Håper virkelig jeg slipper unna den verste kvalmen, men er for tidlig å vite enda ;)

Ellers er jeg tørst på ettermiddagen og kvelden. Og det jeg drikker skal helst inneholde kullsyre! Ellers vet jeg ikke om jeg merker så mye. Har jevnlig problemer med oppblåsthet og sånn uansett, så det er vel i hvertfall sikkert og visst at jeg må legge om kostholdet snarest. Det er altfor mye svampeloff eller "grovbrød" med svampekonsistens i Skottland :confused:
 
Er sulten hele tiden :eek: Dere vet når man er så sulten at man blir småkvalm? Slik blir jeg bare en time eller to etter siste måltid! Og jeg er ikke vant til å spise lite og ofte. Men det eneste som funker er jo å spise! Så da får jeg lage meg noen nye vaner :) håper bare ikke dette er forsmak på skikkelig kvalme!

Sånn jeg jeg vært å. Sulten med en gang igjen. Det har roet seg nå. Spent på kvalmen jeg også, men foreløpig har jeg ikke vært kvalm et sekund. Men det er jo veldig tidlig (er 5 uker imorra)
 
Jeg er sulten hele tiden, samt kvalmen begynner å melde sin ankomst. Våkner opp om natten med mensensmerter så sover veldig dårlig. Heldigvis hjelper varmeflasken litt på smertene.
 
Noen som har vondt i fingre og håndledd? Hatt det de siste dagene, mest på kvelden/natten :( er dette normale gravid symptomer?
 
Noen som har vondt i fingre og håndledd? Hatt det de siste dagene, mest på kvelden/natten :( er dette normale gravid symptomer?
Google og les mer om karpaltunnelsyndrom! Det fikk jeg på begge hender. Heldigvis ble det gradvis bedre etter fødselen og var vel helt borte etter 3 ukers tid... Jeg fikk veldig mye vann i kroppen og dette kom i starten av mai og jeg fødte i starten av juli.... Så jeg fikk det altså på slutten..
 
Gråter HELE tiden. På jobb i går så jeg 4stk på trilletur, måtte bare gå på do:p Og luringen på P4, tror jeg kan sitte å hulke hver gang noen blir lurt:p
 
Sånn jeg jeg vært å. Sulten med en gang igjen. Det har roet seg nå. Spent på kvalmen jeg også, men foreløpig har jeg ikke vært kvalm et sekund. Men det er jo veldig tidlig (er 5 uker imorra)

Jeg er ganske kvalm og er 4+1:) Heldig er du!
 
Ja, føler meg heldig. Nå er jeg straks 6 uker og fortsatt ikke kvalm. Nå har sulten gitt seg å. Eneste jeg merker er superømme pupper...... hele dagen, litt oppblåst på kvelden og bittelitt trøttere enn vanlig.
 
Puppene har slått ut for fullt i hvert fall!
Blitt en del større og er superømme!
Har en tendens i vår familie å få vanvittig svære pupper under svangerskapet...
Håper bare ingen legger merke til det :)
 
Back
Topp