Symptomer som kommer og går

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Blir litt stresset, ene dagen hr jeg kvalme, sliten, tett nese, trøtt og ikke minst vonde bryst. Mens neste dag er alle symptomene borte, er det normalt? Kan ikke huske at det var sånn.
Nå skal det jo sies at det er 9 år siden sist jeg var gravid og :angelic:

men frykter litt at det ikke skal være ok i magen. Har enda luft, litt trøtt og litt vonde bryster, men det har avtatt.
 
Jeg og lurer på det samme. Men opplever generelt lite symptomer synes jeg. Ømme bryster er av og på, ellers er det eneste jeg merker noe på at humøret er litt mer opp og ned. Er 6+6
 
Håper alt er bra :Heartred
Jeg lurer også på det samme, og håper her er noen som kan gi oss litt erfaring på tema :shy:
 
Denne tråden kjente jeg meg veldig igjen i, takk til trådstarter:Heartred Er første gang jeg er gravid (4+6), men er så nervøs for at det skal være noe jeg «overser» hvis dere skjønner hva jeg mener:shaking Jeg kjente humørsvingninger først, så uber trøtthet (pleier aldri å kjøpe kaffe, det var jeg nødt til en ettermiddag på bytur), veldig ømme brystvorter, forstoppelse og noen dager med kvalme. Andre dager må jeg kjenne ekstra etter på om brystvortene er ømme, og forstoppelse har jeg ofte generelt grunnet IBS. Jeg er mest bekymret for trøttheten, for den var så ekstremt tydelig i starten, men nå er den «vanlig» føles det ut som:scratch

Jeg er nok litt ekstra påpasselig fordi min svigerinne har hatt en MA for et par uker siden bare, og det gjorde meg mer oppmerksom. Pluss at alle sier at det er enda tidlig og det kan enda skje mye, og ja, det kan det. Men kunne ønske jeg kunne slippe kontrollen og bare nyte dette hundre prosent uten bekymring. Men det er kanskje bare litt av gamet, at man må stå i det ubehagelige en stund. Jeg er overlykkelig over å være gravid, håper bare alt er bra:Heartred
 
Jeg er 6+5 i dag, og symptomene har svingt til alle kanter de siste ukene. Siste dagene har jeg vært stabilt kvalm og svimmel da :depressed: Helt normalt mef variasjon :) var sånn med de to forrige også.
 
Her varierer det stort plutselig er jeg super kvalm og ikke i form også litt bedre. Jeg tenker det er helt innenfor. Og heldigvis ikke like kvalm alltid
 
Dette er helt normalt! Jeg var konstant nervøs og fulgte med på alle symptomer i første og andre svangerskap. De kom og gikk, og noen dager kunne jeg glemme at jeg var gravid pga manglende symptomer, mens andre dager var jeg kvalm, trøtt osv. Prøv å slappe av og vit at det er helt normalt at symptomene er sterkere noen dager og svakere andre dager
 
Godt å høre om flere!:) har ikke så mange symptomer enda, kun litt murringer i symfyseområdet! Får se om det kommer mer etterhvert eller om man slipper unna med det verste :facepalm:
 
I dag er jeg mere svimmel enn jeg pleier, kvalmen er på opptur og føler meg nesten mere syk enn gravid akkurat nå:bored: kjenner jeg gleder meg til rundt uke 15, er da jeg bruker å kjenne liv:smug:

tusen takk for svar alle sammen:Heartred på én måte er det godt at det er flere som har opp å nedturer på symptomene, selv om jeg samtidig skulle ønske vi bare kunne ruge uten for mye symptomer og bekymring :Heartred
 
Jeg er gravid med nummer to, og opplever mye mindre symptomer enn sist. Syntes det er skikkelig ekkelt. Sist gang så "knitret og knatret" det i livmoren 24/7 fra uke 4/5. Nå kjenner jeg kanskje ett lite stikk om dagen, det kan jeg forsåvidt gjøre når jeg ikke er gravid også.... Litt trøtt da. Ellers akkurat som før.
 
Back
Topp