Symptomer på uvi

sørlandsbaby

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Dere som har hatt det, hvordan merka dere det?:-)

Har ikke hatt det selv men det er vel svie ved vannlating, hyppig vannlating og vond lukt på urinen som er de vanligste symptomene iallfall:)

Ingen svie, men har Vært på do hver halvtime I perioder I dag, og har ubehag nederst I magen..

Leukocytter var 3+ I går.

Når man har uvi som gravid er det faktisk vanskelig å merke symptomer. Er du bekymret så ville jeg levert urinprøve hos legen.

Jeg har slitt MYE med UVI.. Og det bare kjenner du! Jeg pleier å få det på natten. Da begynner det med en merkelig følelse i kroppen som gjør at jeg ikke greier å ligge stille i det hele tatt. Når jeg da våkner fordi det er en ubehagelig følelse i kroppen får jeg som regel ikke sove igjen og må på do. Ved vannlating da er det som regel så tidlig at det ikke direkte svir, men kjenner at det ikke er riktig. Da er det bare å komme seg til lege med en gang, for hos meg eskalerer det på få timer, og får jeg ikke antibiotika , ligger jeg med feber, ekstrem svie nedentil konstant og et konstant trykk på blæra. Kjennes ut som barberblader dom skal ut av urinrøret. Men nå har jeg hatt det mye og får det veldig hardt da.. :(

Jeg har slitt MYE med UVI.. Og det bare kjenner du! Jeg pleier å få det på natten. Da begynner det med en merkelig følelse i kroppen som gjør at jeg ikke greier å ligge stille i det hele tatt. Når jeg da våkner fordi det er en ubehagelig følelse i kroppen får jeg som regel ikke sove igjen og må på do. Ved vannlating da er det som regel så tidlig at det ikke direkte svir, men kjenner at det ikke er riktig. Da er det bare å komme seg til lege med en gang, for hos meg eskalerer det på få timer, og får jeg ikke antibiotika , ligger jeg med feber, ekstrem svie nedentil konstant og et konstant trykk på blæra. Kjennes ut som barberblader dom skal ut av urinrøret. Men nå har jeg hatt det mye og får det veldig hardt da.. :(
Tror nok dette er veldig individuelt. Jeg har hatt noen runder både gravid og ikke gravid. Mens jeg er gravid har jeg ikke merket noe og det har blitt oppdaget ved vanlig svangerskapskontroll, men som ikke-gravid så har jeg kjent noen av de symptomene du beskriver, men på langt nær så ille som du beskriver.

Min tante er ekstremt plaget, med mange runder i året, til og med hatt nyrebekkenbetennelse flere ganger. Hun kjenner knapt at hun har det, før det er ILLE. Så det er nok ikke alle som "bare kjenner det!".

Tror nok dette er veldig individuelt. Jeg har hatt noen runder både gravid og ikke gravid. Mens jeg er gravid har jeg ikke merket noe og det har blitt oppdaget ved vanlig svangerskapskontroll, men som ikke-gravid så har jeg kjent noen av de symptomene du beskriver, men på langt nær så ille som du beskriver.

Min tante er ekstremt plaget, med mange runder i året, til og med hatt nyrebekkenbetennelse flere ganger. Hun kjenner knapt at hun har det, før det er ILLE. Så det er nok ikke alle som "bare kjenner det!".

Ja selvfølgelig er dette individuelt:) men spørsmålet på denne tråden er: hvordan merka du det? Og da forteller jo jeg min opplevelse:) selv om den antakelig ikke er like ille for alle;)

Æ fikk påvist d igår faktisk. Va plaga i to daga me svimmelhet, kaldsvetting å va sinnsykt kvalm. Va på tur å svime av igår, så derfor ble d legetur...

De siste fangene jeg har hatt det så har jeg ikke hatt ett eneste symptom :/ syntes det er litt skummelt :/

Hadde det da jeg var gravid med eldste, hadde absolutt ingen symptomer! Ble oppdaget på vanlig svangerskapskontroll da jeg hadde med urinprøve.

Jeg har aldri hatt symptomer på uvi før jeg får vondt i magen, blir kvalm og dårlig. Da har det som regel vært en stund og er vanskelig å bli kvitt. Så dersom du er usikker så bør du ta med en urinprøve til legen og det er viktig å huske det hver gang du er der ;)

Back
Topp