symptomer på MA?

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg er så lei meg fordi jeg ikke får ultralyd før 18.august, og ikke får høre hjertelyd før i uke 14... så jeg er så redd for at alt ikke er som det skal....

Hvordan er symptomene på MA?
er det symptomer??

Har du mistet før?

Jeg har hatt en MA og hadde ingen symptomer. Tester var positive, og jeg hadde graviditetssymptomer.

Du kan bestille ultralyd ved privat klinikk, og du får vel hørt hjertelyd hos jordmor?  Eller så kan man kjøpe seg en angelsound om man vil høre hjertelyd hjemme. En liten betryggelse kanskje.,.

Jeg gikk rundt med samme tankene og følelsene..

Jeg bestilte meg rett å slett time hos en gynekolog som utførte ultralyder. Verdt alle 900 kr...

jeg hadde ingen symptomer på at noe var galt, men hcg sank alt for tidlig og nådde aldri mer enn 19000, jeg hadde en dårlig dårlig følelse, mistet alle symptomer og begynte plutselig å blø brunlig/utflodaktig. Det skjedde i uke 7 men jeg begynte ikke å blø før i uke 9 og det ble bekrefter MA på ul da. 

ingen her i nærheten som har time før jeg skal til jordmor som er i uke 14. har også angelsound, men finner ingen lyd, så er vell derfor jeg er litt redd... har aldri hatt ma før neij...

Om det er mulighet for det ville jeg bestilt en privat UL så du får berolige deg. Jeg vet ikke om legen min vil lytte etter hjertelyd og neste kontroll etter det er jo UL i uke 17-19. Kan ikke vente til da.

ja, det spørs om jeg må gjøre det, men det er så langt å kjøre for å få gjort det...
legen ville ikke ta hjertelyden, han sa det var alt for tidlig da jeg var i uke 9.

Det var egentlig litt "godt" å høre:) det med angelsound, for da tror jeg bare at jeg venter til jeg skal til jordmor:) er jo ikke sååååå lenge til:)

tusen takk ;)

Mazter skrev:
Jeg hadde ingen symptomer annet enn at jeg mistet kvalmen da fosteret døde i uke 7, men jeg hadde ingen spor av blod før 4 uker etterpå, da var jeg over 11 uker på vei. Alle graviditetsplagene og symptomene ellers var der. jeg hadde riktignok hatt flere blødninger rundt uke 4-6, men på UL i uke 6+3 var alt bare bra.

Når det gjelder angelsounden din så er det normalt å ikke finne hjertelyden før i uke 11-13. Det er også derfor jordmor/lege helst ikke sjekker før det heller. Jeg fant den da jeg var 7+6, men det er ikke vanlig å finne den så tidlig. Babyen min ligger høyt oppe i livmoren, over skambenet, så derfor kan jeg finne hjertelyden.

Ser vi er komt ca like langt SF100808. Jeg klarer heller ikke finne hjertelyden med angelsounden enda om det er til trøstemoticon  Gleder meg til å høre lyden av hjerteslagene for første gang.

det er ganske tidlig å finne hjertelyd enda så du treng ikkje bekymre deg for det.. helt normalt.. om du er veldig bekymret så bestill en time til privat UL. det gjorde me. en time kjøring kvar vei og kostet litt over 1200 kr. det var såå verdt det. 

Jeg hadde en MA i desember, og hadde mistet alle graviditetssymptomene. Jeg skulle på 8 ukers UL, og der var det intet liv. Jeg hadde ikke mistenkt noen ting, var bare glad for at jeg var i bedre form.... og hadde ikke hatt noen blødning. Derfor har jeg vært supernervøs så langt denne gangen, og livredd for å miste symptomer. Heldivis var det liv på 8 ukers UL'en denne gang:)

Jeg stemmer i med de andre; betal for privat UL hvis du er bekymret:) Lykke til!!

NÅ er jeg OVERLYKKELIG
jeg måtte bare prøve Angelsound min igjen idag, og plutselig du, der dunket det såååååå fort, jeg klarte nesten ikke å telle, åh, jeg ble bare så glad emoticon

SF100808 skrev:
NÅ er jeg OVERLYKKELIG
jeg måtte bare prøve Angelsound min igjen idag, og plutselig du, der dunket det såååååå fort, jeg klarte nesten ikke å telle, åh, jeg ble bare så glad emoticon

TØFT! :) Det var godt å høre, det hjalp sikkert litt på nervøsiteten :)
Hvor kjøpte du angelsound forresten?

ja, ble 1000kg lettere :)
angelsound kjøpte jeg på ebay, til 162kr, tror jeg det var :))

Back
Topp