Symptomer og plager (juni)

Hvilke symptomer og plager har du nå om dagen?

  • Kvalm

    Votes: 10 17,9%
  • Svimmel

    Votes: 9 16,1%
  • Hjertebank

    Votes: 10 17,9%
  • Andpusten/dårligere kondis

    Votes: 34 60,7%
  • Trøtt og sliten

    Votes: 39 69,6%
  • Sover dårlig om natta

    Votes: 28 50,0%
  • Må tisse oftere/inkontinens

    Votes: 30 53,6%
  • Kynnere

    Votes: 20 35,7%
  • Nedpress/press mot mellomgulvet

    Votes: 13 23,2%
  • Sopp/uvi/andre underlivsplager

    Votes: 2 3,6%
  • Bekkensmerter

    Votes: 30 53,6%
  • Andre muskel- eller skjelettplager

    Votes: 8 14,3%
  • Hovne bein, vann i kroppen

    Votes: 9 16,1%
  • Kramper

    Votes: 11 19,6%
  • Prikking i fingre/karpaltunnelsyndrom

    Votes: 5 8,9%
  • Fordøyelsesproblemer/forstoppelse

    Votes: 15 26,8%
  • Strekkmerker

    Votes: 3 5,4%
  • Andre hudforandringer/plager

    Votes: 3 5,4%
  • Cravings/mataversjoner

    Votes: 4 7,1%
  • Tett nese

    Votes: 24 42,9%
  • Hodepine

    Votes: 10 17,9%
  • Stress/bekymringer/psykiske plager

    Votes: 11 19,6%

  • Antall som har svart
    56
Her sliter jeg med tett nese for tiden. Bruker saltvanns spray i nesa for å åpne opp. Den fungerer :dance008 mindre kvalm, klarer å gjøre mer hverdagslige gjøremål, fortsatt litt trøtt og magen har blitt mye bedre med tanke på jeg har slitt litt med treg og hard mage.
 
Stuptrøtt! Andre måned med 50% sykemelding. Endte med å likevel jobbe nærmere 80% i mai, det skal jeg unngå i juni… Har jeg en godt dag så må jeg likevel gå hjem, ellers får jeg straffen siden…
 
Er det noen andre som har tær som sovner? Kan ikke huske at det var sånn sist. Skjer oftest når jeg sover, våkner og har ikke følelse i tærne :p

Ellers, sliten, trøtt og leggkramper. :laughing002
 
Er det noen andre som har tær som sovner? Kan ikke huske at det var sånn sist. Skjer oftest når jeg sover, våkner og har ikke følelse i tærne :p

Ellers, sliten, trøtt og leggkramper. :laughing002
Ikke tærne, men sliter med hendene (karpatunnelsyndrom) :meh:
Jeg tar magnesiumtilskudd på kvelden, og synes det funker bra mot leggkramper☺️
 
Begynt å kjenne på halsbrann.. Kjøpt galieve, funker ikke den, så får det bli gaviscon..
Noen andre tips?
 
Begynt å kjenne på halsbrann.. Kjøpt galieve, funker ikke den, så får det bli gaviscon..
Noen andre tips?
Finnes flere typer du kan prøve. Novaluzid tyggetabletter, eller Link tyggis. Evt få noe sterkere på resept fra legen, hvis de reseptfrie ikke funker.
Unngå å spise rett før sengetid, unngå mat med mye syre, som feks tomat, unngå sterkt krydret mat.
Yoghurt og melk kan nøytralisere og "legge et lokk" over det, så du kan evt forsøke det også.
Sliter med det samme selv, men det kommer og går litt..
 
Har hatt lite av det selv, men ei venninne som slet mye med det mente at det hjalp å spise lovehearts :D
 
Har hatt lite av det selv, men ei venninne som slet mye med det mente at det hjalp å spise lovehearts :D
Brukte faktisk de i begynnelsen av graviditeten da jeg var noe uggen. Er heldigvis ikke hver dag jeg har følt på halsbrann. Så håper det holder seg stabilt :)
 
Til dere andre som også sliter med bekkensmerter: her har det vært så ille den siste tiden at jeg nesten har hatt lyst til å grine om natta fordi alt gjør så vondt. Føler meg som en 90-åring når jeg skal reise meg fra stol/sofa og er helt krokbøyd de første meterne, sliter med å løfte noen ting som helst og ligger som sagt med mye smerter om natta. Jeg har i grunn tenkt at bekkensmerter bare hører til og at det alltids kunne vært verre… Etter nok en søvnløs natt med mye smerter bestilte jeg imidlertid time hos kiropraktor som har ekspertise på bekken- og hofteplager, i grunn bare for å ha testa det. Så utrolig verdt pengene!
Hun anbefalte også graviditetsbelte/bekkenbelte og lot meg låne et noen dager for å se om det hjalp - og det gjorde det absolutt. Anbefaler å investere i et sånn et om du har plager: https://www.rehaboteket.no/rygg/bek...gs08-J6CSrwMCvbv5r0lLucQjKN6dpBcaAiNeEALw_wcB
 
Til dere andre som også sliter med bekkensmerter: her har det vært så ille den siste tiden at jeg nesten har hatt lyst til å grine om natta fordi alt gjør så vondt. Føler meg som en 90-åring når jeg skal reise meg fra stol/sofa og er helt krokbøyd de første meterne, sliter med å løfte noen ting som helst og ligger som sagt med mye smerter om natta. Jeg har i grunn tenkt at bekkensmerter bare hører til og at det alltids kunne vært verre… Etter nok en søvnløs natt med mye smerter bestilte jeg imidlertid time hos kiropraktor som har ekspertise på bekken- og hofteplager, i grunn bare for å ha testa det. Så utrolig verdt pengene!
Hun anbefalte også graviditetsbelte/bekkenbelte og lot meg låne et noen dager for å se om det hjalp - og det gjorde det absolutt. Anbefaler å investere i et sånn et om du har plager: https://www.rehaboteket.no/rygg/bek...gs08-J6CSrwMCvbv5r0lLucQjKN6dpBcaAiNeEALw_wcB
Godt tips! Og så bra at det hjelper på plagene :Heartred
 
Back
Topp