Symptomer og plager i 2.trimester

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Nå er jo de aller fleste igang på 2.trimester. Noen godt inni og andre i starten.:)

Hvilke symptomer og plager merker dere nå? Har det forandret seg mye siden 1.trimester?

For min del har det forandret seg en god del.
Jeg er mye mindre kvalm og uvel, og kjenner at energien er stigende. Selv om jeg kan føle meg veldig sliten av og til også.

Symptomer er: fortsatt ømme tunge pupper og stikkende brystvorter. Masse kviser.
Veldig vondt i ligamentene når jeg reiser meg, snur meg o.l.
Akutt sliten og må sette meg ned.

Merker også litt vondt i bekkenet av og til, men det går bra fortsatt.:)

Magen vokser :) nesen lukter enda super godt å bekkenet blir verre å verre :/ men jeg holder enda ut på jobb heldigvis :D
Lystene er syke da :/ å jeg spiser hver 2 time :/
Ja å så de dumme bitte små kvisene som enda er der :p

Lukta blir sterkere, kvalmen er endelig borte, litt mer energi. Rygg/hofte/rumpe er helt sykt vonde, regner med sykemeld når skal te lege. Magen vokser :) :)

Fortsatt trøtt og endel kvalm (håper det gir seg snart). Svimmel da jeg reiser meg fort og til tider vondt i hodet.. Egentlig ikke så mye bedring, men merker jo at jeg er litt mer "våken" da jeg er våken :) håper det kommer seg snart... :)

Her føles det fortsatt ut som jeg er i første trimester. Ikke mye endring. Fortsatt sinnsykt kvalm og lite energi. Hodepine som kommer og går. Håper det roer seg snart så jeg kan begynne å jobbe litt igjen :)

Et fortsatt kvalm, har ømme bryster, endel kviser, forstoppelse, sulten 24/7 bokstavelig talt, og mensmurringer/stikninger og tisser konstant. :P Håper mest at Kvalmen gir seg etterhvert så jeg kan spise normalt igjen. :)

Er vel igrunn mykje det same her, med forsatt mykje kvalme, svimmelhet og ligamentsmerter. Går forsatt på do natta. Kjenner at litt energi hadde vore veldig velkommen

Enorme pupper til stor glede !! Økende kvalme som er bare forvirrende.. og svimmelhet. . :-) sover hele dagen om jeg har tid og sykemeldt 50% trøtthet.. men tornerose her tenker bare happy tanker for HERREGUD SÅ DEILIG AT 1 AV 3 TRIMESTER ER UNNAGJORT !!!! Wohoo!

Er ikke alltid like trøtt, men er dessverre like kvalm. Kaster fortsatt opp en del både på morgen og kvelden.
Kjenner godt at livmoren vokser å strekker seg for tiden :)

Jeg er mindre kvalm og kan endelig spise mer enn en halv barneporsjon om gangen
Merker at jeg er gørrsliten og ingenting er viktigere enn at jeg får melon når jeg vil ha det og kan sove halve døgnet. Noen fordeler er det jo med å være gravid student bare himla kjedelig at bacheloren skal leveres om 12 dager....

Fortsatt trett men kvalmefri:) vondt i bekken/korsrygg/hofte! Kjenner det godt i livmoren som strekker seg og jeg har stikninger. Spiser OFTE!:D

Blir fort sliten, tette bihuler, hodepine som kommer og går, bekkenlåsning, humørsvigninger, litt ømme bryster, forstoppa og oppblåst.. Og jeg føler egentlig at jeg er i fin form! :D

Her er det ganske likt som før, bare litt mindre sliten - sovner fremdeles på sofaen, men nå er det kanskje 3 kvelder i uken og ikke hver dag :) Fremdeles småuggen og apetitten kommer og går, men ellers føler jeg meg 'som vanlig' :)

Når begynner egentlig trimester 2? Lest så mye forskjellig overalt

Her ble kvalmen brått borte i midten av uke 11. Blir ekstremt oppblåst utover dagen, magen føles skikkelig tung:-/ Er fortsatt mye sliten og trøtt, mye vondt i hodet og ikke mye matlyst...men det er egentlig greit med tanke på vekt ;) Ellers har jeg de to siste dager slitt med smerte, under skambeinet på en måte. Gjør veldig vondt, for så å gå over hvis jeg får lagt meg. Mulig det er sånne ligamentsmerter... Skal heldigvis til jordmor igjen i morgen:)

Kvalmen er borte og jeg er mye mindre trøtt, selv om jeg ikke har fått all energien tilbake ennå.
Ellers har jeg ømme bryster, og litt magesmerter,. Har også begynt å få noen skikkelige vonde tak i korsryggen innimellom.

Når begynner egentlig trimester 2? Lest så mye forskjellig overalt
Det er når du begynner på uke 13, altså 12+1.:)
Stort sett overalt står det at 1.trimester varer til 12 uker.:) 2.trimester vare til 28 uker.

Er fremdeles drit kvalm og kaster opp med gjevne mellomrom, og blir kjempe fort sliten om jeg ikke tar hensyn til kroppen, noe jeg har fått merke den helgen her etter en uke med mye stress! :(

Uten om d så er det litt hodepine og ligament smerter! :) 14+0 i dag! :)

Back
Topp