Symptomer og kjønn

Du som var kvalm tidlig. Hvilket kjønn fikk du?

• Gutt

Votes: 17 48,6%
  • Jente

Votes: 20 57,1%

• Antall som har svart
    35
Høy skal indikere jente visstnok. Fordi jenteembryo inneholder mer hormoner visstnok. Helt enig. Veldig spennende med alt som kan peke den ene eller andre veien og om det stemmer. :)
Åh, så spennende! Isåfall indikerer alle symptomer og hcg-måling på jente denne gangen. Blir gøy å se om det stemmer:D

Nr 2: Kvalm fra uke 7-12, sugen på all mulig drit. Reagerte på lukten av stekt mat. Ble jente. Ömme bryst.

Den der hørtes kjent ut. Spesielt stekt kjøtt :hungover: Fikk også jente.

Her har det ikke vært noen sammenheng mellom symptomer og kjønn. Har skjønt at kun ultralyd gir meg et hint.

Var ikke kvalm med noen av de 2 første, har ei jente og en gutt. Ikke kvalm denne gangen heller, er 7+4 nå så håper jeg unngår kvalme. :-)

Kvalme fra uke 6, vondt i korsryggen fra uke 3, sure oppstøt, forstoppelse, ømme pupper, sliten og trøtt. Ble jente

Første gang kom kvalmen fra uke 7 og kastet opp fra uke 8 stort sett hver morgen/formiddag til uke 12. Deretter forsvant kvalmen, men jeg kunne plutselig kaste opp sånn helt ut av det blå til uke 15. Dette var en gutt :Heartblue

Nr 2 var jeg kvalm stort sett hele døgnet fra uke 5 til 13, men kastet bare opp 2 (!) ganger :sour: syntes nesten det var verre da det var like ille på natta som på dagen.. Trøtt og masse murringer. Ble jente :Heartpink

Derimot har jeg aldri opplevd halsbrann eller ømme pupper. Har heller ikke blitt velsignet med større pupper i noen av svangerskapene mine :laughing002

Høy skal indikere jente visstnok. Fordi jenteembryo inneholder mer hormoner visstnok. Helt enig. Veldig spennende med alt som kan peke den ene eller andre veien og om det stemmer. :)

Jeg har lest denne studien selv, men den er ikke mulig å bruke for å gjette kjønn. Det er en tendens at de med høyere HCG tidlig i svangerskapet får jenter og omvendt.

Men, for en kvinne kan det være helt naturlig for henne å ha generelt lavere HCG nivåer, så selv når hun er gravid med jente har hun lavere enn snittet. Og for andre kan det være vanlig å ha veldig høye nivåer, selv når hun har gutt. Men man kan se en tendens hos individer ved å se at selv om personen hadde veldig høye verdier med en gutt, så hadde hun enda høyere verdier da hun hadde jente.

Når det er sagt har jeg sett mange som hadde høyere hcg verdier da de var gravid med gutt enn da de var gravid med jente, så selv på individ nivå ser det ikke ut til å være så lett.

Så ja, man kan se tendenser, spesielt hos individer, men likevel er det absolutt ingen regel!

Beklager langt svar! Synes det var interessant da jeg kommer over studien, så endte opp med gjøre mye research :angelic:

Last edited:
Alle har ulike svangerskap. Allikevel går vi gjennom akkurat det samme. :p
Hva har du fra før MarleneO? . Jeg har begynt å få masse kviser. Det hadde jeg ikke første gang. Da var huden min superfin. Ikke akkurat noe å rope hurra for:joyful:
Samme her har fått kviser nå hadde ikke det de to forrige gangene.
Har to jenter fra før, hadde vært veldig moro med en gutt

Jeg har lest denne studien selv, men den er ikke mulig å bruke for å gjette kjønn. Det er en tendens at de med høyere HCG tidlig i svangerskapet får jenter og omvendt.

Men, for en kvinne kan det være helt naturlig for henne å ha generelt lavere HCG nivåer, så selv når hun er gravid med jente har hun lavere enn snittet. Og for andre kan det være vanlig å ha veldig høye nivåer, selv når hun har gutt. Men man kan se en tendens hos individer ved å se at selv om personen hadde veldig høye verdier med en gutt, så hadde hun enda høyere verdier da hun hadde jente.

Når det er sagt har jeg sett mange som hadde høyere hcg verdier da de var gravid med gutt enn da de var gravid med jente, så selv på individ nivå ser det ikke ut til å være så lett.

Så ja, man kan se tendenser, spesielt hos individer, men likevel er det absolutt ingen regel!

Beklager langt svar! Synes det var interessant da jeg kommer over studien, så endte opp med gjøre mye research :angelic:
Veldig spennende å se om det har noe for seg her inne. Vi kunne lo laget en avstemning etterhvert når vi alle vet:-). Hadde vært gøy å sett hvor mange det stemte på.

Har vært kvalm med både jente og gutt, men mer kvalm andre og tredje semester med guttene.
I starten var det ingen forskjell.

Alle svangerskapene har egentlig vært ganske ulike, spent på dette :nailbiting:

Veldig spennende å se om det har noe for seg her inne. Vi kunne lo laget en avstemning etterhvert når vi alle vet:). Hadde vært gøy å sett hvor mange det stemte på.

Ja enig, det hadde vært gøy! Hadde selv ganske høyt HCG (nesten dobbelt av gjennomsnittet på 19dpo), så det lener jo mot jente!

Denne gangen har jeg mye strekninger/ murringer. Ømme pupper , mere luft i magen og trøtt. Sover dårligere . Små kvalm.

Da jeg gikk gravid med jenten for 14 år siden ,tok jeg liksom livet med ro. Husker ikke helt den graviditeten .

med guttene ,veldig kvalm , men kastet ikke opp. Hatet mat lukt. Veldig bekymret . Halsbrann .

Forrige gang føltes det ut som om jeg hadde vært på fylla dagen før (kvalm og sliten) ton uke 16. Utslittheten satt i til rundt uke 24. Var i ekstremt god form på.søutten av svangerskapet, men hadde så halsbrann at folk mente jeg kom til å få en puddelrocker (ref myten om halsbrann og hår). Ut kom en skalla liten fyr :Heartbigred
Denne gangen har det startet helt likt, noe som er rett og rimelig ettersom det ikke er født ei jente i svigerfamilien siden 40-tallet :p

Back
Topp