Symptomer og kjønn

AskEmbla

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
FebbisBebbis2021 ❄️
Utmarsj 2024
Dere som har barn fra før, har dere sett noen sammenheng mellom symptomer og hvilket kjønn det er?
F.eks få symptomer = jente
Kvalme tidlig = gutt

Det her er bare eksempler, jeg sier ikke at det er sånn.
Men finnes det noen pekepinn?
Klarer nesten ikke å vente til jeg får vite hva det er :love017

:talk017

Har trodd begge barna mine skulle være gutter, men begge har vært jenter.
Med første hadde jeg bare små kvalmebøyer i starten, ikke noe veldig. Sleit med bekken smerter på slutten, halsbrann.
Med nummer 2 kastet jeg opp daglig fra uke 7 til uke 30. Gikk ned over 9 kg. Bekkentrøbbel der og.

Med begge har jeg hatt svangerskapsdiabetes.

Jeg var kvalm lengre med jenta, og kastet opp også. Det gjorde jeg ikke med gutten.

Synes dette minner mest om gutten, men samtidig hadde jeg skyhøye hCG verdier med han så hvis det var det som avgjorde symptomene så burde jeg ha vært mer kvalm enn jeg var ..

Har trodd begge barna mine skulle være gutter, men begge har vært jenter.
Med første hadde jeg bare små kvalmebøyer i starten, ikke noe veldig. Sleit med bekken smerter på slutten, halsbrann.
Med nummer 2 kastet jeg opp daglig fra uke 7 til uke 30. Gikk ned over 9 kg. Bekkentrøbbel der og.

Med begge har jeg hatt svangerskapsdiabetes.
Takk for svar! Jeg klarer nesten ikke å vente jeg, er så spent!:smiley-bounce015

Jeg var kvalm lengre med jenta, og kastet opp også. Det gjorde jeg ikke med gutten.

Synes dette minner mest om gutten, men samtidig hadde jeg skyhøye hCG verdier med han så hvis det var det som avgjorde symptomene så burde jeg ha vært mer kvalm enn jeg var ..

Ikke lett å bli klok på:schocked028 takk for svar!

Veldig spent på hva det blir ♥️ Tror det er en jente, har en følelse på det.

Legger ved et bilde av en jeg syns var morsom! Noen som stemmer overens med dette? Jeg og samboer testet oss gjennom mange familiemedlemmer og venner (rundt 40 stk), og dette stemte for alle utenom tre stk! Er jo ingenting vitenskapelig i dette, men veldig gøy ☺️

Vedlegg

• 7451BC5B-DD13-4F7E-9DB5-9FA1DD50E933.jpeg
    7451BC5B-DD13-4F7E-9DB5-9FA1DD50E933.jpeg
    68,9 KB · Visninger: 53
Få symptomer sist var gutt, tror derfor det blir gutt igjen :)

Legger ved et bilde av en jeg syns var morsom! Noen som stemmer overens med dette? Jeg og samboer testet oss gjennom mange familiemedlemmer og venner (rundt 40 stk), og dette stemte for alle utenom tre stk! Er jo ingenting vitenskapelig i dette, men veldig gøy ☺️

Stemmer på 2 av 3 barn her. Hvis jeg får gutt nå så er den 50% treffsikker på min statistikk :p

Ble feil på meg sist.

Om ulike kjønn gir ulike symptomer så ser det så langt ut til å bli jente nå og. Hadde et veldig sytalaust svangerskap med bare enorm trøtthet de første 12 ukene. Virker likt til nå, men alt kan fortsatt skje :happy:

Jeg hadde nesten ingen symptomer med to jenter i magen, så hvis jeg skulle tippet, så tror jeg det er en gutt denne gangen, ettersom jeg nå har mye sterkere symptomer :p Eventuelt så er det vel trillinger :hilarious:

Stemte med førstemann! Om det stemmer igjen blir det jente nå, men jeg tviler.

Ble feil på meg sist.

Om ulike kjønn gir ulike symptomer så ser det så langt ut til å bli jente nå og. Hadde et veldig sytalaust svangerskap med bare enorm trøtthet de første 12 ukene. Virker likt til nå, men alt kan fortsatt skje :happy:

Moren min mener hun hadde akkurat samme symptomer på både meg og broren min. Likevel er det vanskelig å se for seg at man skal kunne få noe annet når symptomene er så like og man har et kjønn fra før. Jeg tar meg i at jeg allerede sier han:hilarious:

Jeg føler meg ganske lik som sist gang, trøtt, kvalm og vanskelig å finne mat jeg vil ha. Vi har en gutt fra før, så jeg tror kanskje det blir gutt :)

Stemte ikke her med forrige :p

Den stemte med første her, og hvis den stemmer denne gangen også, så får vi ei jente til :) Bare å vente og se!

Jeg var mer kvalm sist (foreløpig) og ikke så sliten som lå. Da ble det jente :)

Stemte ikke på første, men ble litt vanskelig å regne ut da unnfangelsen skjedde rundt dagen etter bursdagen min, skulle vært gutt om det hadde skjedd dagen før, men siden jeg ble ett år eldre så viste den jente, men ble gutt. Men stemte på lillebror :-)

Viser jente denne gangen og blir spennende å se om det stemmer nå :-)

Hatt mye symptomer og plager i begge svangerskapene, men de har vært veldig forskjellige også, første var jeg veldig kvalm og kastet opp ofte nesten hele svangerskapet.

Med lillebror så var jeg ganske dårlig de 10 første ukene, men når det ble bedre så begynte bekkenløsningen og hadde tidlig kynnere og mye ligamentsmerter og var egentlig ganske dårlig vondt i beina og hadde en del vann i kroppen.

Denne gangen merker jeg veldig lite til nå, små kvalmebøyer om morgenen, men ikke hver dag, ømme bryst av og på, sover litt dårligere, bittelitt stikninger og murringer, økt utflod og trøttere enn før

Back
Topp