Symptomer og kjønn

Mollå

Gift med forumet
Dette er jo veldig spennende![:D]

Dere som har flere barn og både gutter og jenter; var svangerskapene forskjellige?

Dere som har 1 barn fra før, føler dere at dette svangerskapet er annerledes? Vi er jo ikke så langt på vei enda, så det er kanskje litt tidlig å begynne å sammenligne, men bare for å gjøre det liksom..

Dere som har gutt, fortell hvordan deres svangerskap var, og det samme med dere som har jente! I starten og gjennom hele svangerskapet..[:)]

Spennende!!

Jeg har en gutt på 22 mnd.

Men han var jeg super frisk og nesten sympomløs (bare litt hodepine og veldig trøtt) de første ukene og frem til uke 13-14, da snudde det helt og endte opp med hyperemesis gravidarium (ekstrem svangerskapskvalme). Innleggelse og hele pakka[:'(]

Nå er jeg sånn småuggen, orker ikke tanke på mat-absolutt null matlyst og ikke lyst på noe snop, jeg som vanligvis spiser snop daglig. Litt hodepine og ufattelig trøtt.

Fortell om deres svangerskap!!![:)]

Jeg fant det ut i går. Jeg er 4+0 i dag. Dette er annerledes.

Forrige gang, gutt, ble jeg kvalm etter en måneds tid. Kastet opp to ganger.

Denne gangen kom kvalmen samtidig som testen begynte å vise en strek, forsvant etter middag i går, kom tilbake klokken 7 i morges, og er her enda. Ikke kasta opp enda, men jeg er definitivt kvalmere!

Første sv.skap var jeg virkelig super kvalm, da fikk jeg gutt.

Andre sv.skap var jeg småkvalm, da fikk jeg jente..

Tredje sv.skap, ikke veldig kvalm, veeeeeldig trøtt, hetetokter, da ble det enda en gutt...

Denne gangen, småkvalm, litt småtrøtt, og egentlig lite symptomer...kjønn, NO IDEA![8D]

Jeg har jentefølelse.
Uten grunn.
Det er da 50% sjangs for at jeg har rett...

Takk for at dere deler[:)]

Jeg har egentlig ingen følelse. Hadde skikkelig guttefølelse fra jeg tok test sist gang. Har kaaanskje litt jentefølelse, men vet ikke.

Spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, men det er jo kjekt og spennende å spekulere![:)]

ORIGINAL: Mollå

Takk for at dere deler[:)]

Jeg har egentlig ingen følelse. Hadde skikkelig guttefølelse fra jeg tok test sist gang. Har kaaanskje litt jentefølelse, men vet ikke.

Spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, men det er jo kjekt og spennende å spekulere![:)]

Kjekt å spekulere ja, vil i grunnen ha jente denne gangen, fordi det forandringer fryder, men om det blir en gutt, ja da blir jeg også glad. Så lenge barnet har det bra, og er velskapt...som ikke er en selvfølge..[:)]

jeg hadde vel ingen symptomer tror jeg, bare litt mer tissetrang og litt øme bryster, og det ble jente.

nå har jeg ingen symptomer, bare tissetrang og bittelitt ømme bryster, så tror det blir ei jente nå også[;)]

Første gang jeg gikk gravid hadde jeg ike så mange sympomer uten om at jeg var stuptrøtt og veldig sliten. Det snudde i uke 12 da jeg ble kvalm og begynte å spy... Var ganske hormonell da...

Nå er jeg ikke mer enn 5 uker på vei da så er kanskje litt tidlig enda og har ingen symptomer så langt annet enn noe mer trøtt.. itt stikkinger og sånn da men det hadde jeg forrige gang og [:D] Er litt hormonell nå og men ikke så mye [:D][:D]

ORIGINAL: Mollå

Selvsagt, hva annet skal vi drive med, om vi ikke skal spekulere?

I mitt forrige svangerskap hadde jeg neste inge symptomer. Var kanskje litt små uggen i et par uker, men det var vell det. Hadde et helt perfekt svangerskap uten noe plager, og holdt ut på skolebenken helt til the end.[:)] Eller nesten da.... hadde den siste eksamen den dagen lillegutt blei født.[8D] Og da blei det en gutt.[:)]

Denne gange er jeg super kvalm, har ikke overskudd til noe som helst, så er sykemeldt. Har kanskje en liten følelse om at det er en liten jentespire i magen min siden begynnelsen av dette svangerskapet er av det motsatte til det første.

Jeg er ufattelig trøtt! har sluppet unna kvalmen så langt, vet ikke om det er på grunn av kosten, har hørt mange som spiser generell  lavkarbo at de heller ikke er kvalme

med prinsessa vår hadde ikke annet enn tissetrengt hele svangerskapet
og magen vokste,va heldig kan man si
jobbet 100 % hele tiden så slik gikk det
med prinsen va eg konstant sulten og da midagen kom på bordet så va eg ikke så sulten alikvell,trodde det sku bli jente den gangen og men gutt ble det[;)]har samme symptomer som med prinsessa denne gangen og,men kan fort snu da
så spent på hva det blir
uansett hjerteli velkommen uansett hva det blir[;)]

Noen som har sjekket disse "kinesiske fødselskartene" da?

Med Casper husker jeg veldig vaaagt hva som var hva av symptomer...Med tanke på at jeg var 9-10 uker før jeg fant ut at jeg faktisk var gravid[:-]

Men det jeg kan huske er at jeg hadde lukte sansen forsterket...(syntes teipen på jobben luktet[:'(][8|] ingen andre som luktet det[:-]) hadde metalsmak i munnen, men dette kunne jo også komme av noe annet...Hadde stoooooort sug på snickers is...(kunne spise alt fra 1-2 pakker med disse(er 6 i en pk)[:-][8D])

Med Mathilda gikk jeg kvalm i nesten en uke...Tok testen for å utelukke at jeg var gravid..(trodde jeg hadde hatt EL og at det ikke var en sjangse for at det skulle klaffe)..Testen ble overraskende pos...STo og måpa sammen med sambo "jamen jamen..." sier jeg..." Du sa dette kom til å ta tid duuu..." sier sambo...[:-] ja, jeg trodde virkelig ikke at det skulle klaffe SÅ fort...[8D]

Vel kvalmen var der gjennom det meste av svangerskapet...Måtte kaste opp en gang...Så hadde jeg tett nese...Veldig hormonell...Kunne begynne å gråte helt ut i det blå...[:-] Var så ille at jeg måtte ringe jobben og si at jeg ikke kunne komme siden jeg var...eeh..syk??...[8D] Måtte jo ringe legen da, så hulket og gråt i tlf siden de ikke hadde ledig time før over helga...[:-] Dama i tlf ble nesten litt fra seg[8D] Det værste var at arbeidsleder ringte meg opp og igjen og kjeftet på meg, det HJALP veldig...Håper hun fikk jævlig dårlig samvittighet etter at jeg fortalte at jeg var gravid...Fortalte også hvorfor grunnen til at jeg hadde ringt tidligere og sa jeg var syk... Ble en annen pip i tonen på jobb i alle fall...[:-] Var også veldig trøtt, sov mye... Hadde stort sug på Ice tea og druer...[8D] Ble større enn første gangen[&o]

Nå denne gangen var det ikke så mye kvalme før for par uker siden...Og den blir bare værre og værre...Har funnet ut at det hjelper å sove og spise det jeg har lyst på akkurat der og da... Av sug nå så er det ikke noe spes..Synes det er godt med brødskive med bacon ost eller rekesalat (fader, sulten igjen...)
Spent på hva dette blir...Blitt spådd 3 ganger jente og en gang gutt.. Har selv en liten følelse på jente, pga kvalmen...Mer hormoner...Men vi får nå se da, hva det blir...[8D]

ORIGINAL: *Stella*

Noen som har sjekket disse "kinesiske fødselskartene" da?

I følge et slikt kart så får jeg en gutt. 50/50 sjanse da ^^

ganske forskjell fra persont til person[:D]

Jeg fikk jente første gang, og når jeg gikk gravid meg gutten min hadde jeg helt like symtomer. Hodepine, kvalm, trøtt, bekkenløsning, ødem...men 2. gang kom alle symtomer mye mere tidlig enn m1. gang.

Så jeg har ingen formening om hva det blir. Men ei venninne av meg mener det kommer ei jente denne gangen. For jeg er ekstrem kvalm pluss at jeg enda har ifluensa og feber. Og jeg klarer ikke søppellukt eller kjøleskaps lukt, blææh[:'(]

Begge gangene stemte det kinesiskefødselkartet på meg..jente og så gutt[:)]
Og d har stemt på 10/13 av venninnene mine[8D]

I følge kartet blir det jente her. Jeg har ingen følelse for det ene eller det andre.

Back
Topp