Symptomer i uke 6/7!

Isa.2022

Andre møte med forumet
Hei! Er på uke 7+0 idag ifølge menskalender, men TUL igår viste 5+6 og 3 mm (viste samme tall en uke siden selv om gårsdagen viste et aktivt hjerte)

Bekymringen øker i takt med at jeg ikke er kvalm eller har andre symptomer utenom ømme og vonde bryster og trøtthet.

Flere som opplever lignende symptomer og / eller lignende situasjon? ♥️
 
Er like normalt å ikke ha symptomer som å ha symptomer :) mine har kommet og gått litt. Stol på kroppen din. Det er ikke symptomene som avgjør om du er gravid eller ikke ❤️
Og du HAR jo faktisk de typiske og vanlige symptomene :)
 
Det høres veldig ut som min MA i januar. Mangle de symptomer og liten vekst på kontroller på tross av hjertelyd. Hjertet og veksten stoppet uken etter.

Håper ikke det er tilfellet for deg! :Heartred
 
Med første kom ikke kvalmen før i uke 6/7 (ul-termin) :) flere jeg kjenner har ikke hatt symptomer i det hele tatt så tidlig, alt er vanlig :)
 
Med min første hadde jeg ingen symptom bortsett fra at jeg var trøtt
 
Hvis du har sett hjerteslag nå, men ikke forrige uke. Må det vel være en utvikling? mange merker ingen symptomer også når alt er i orden, ville forholdt meg til at det åpenbart er ok nå.
 
Det høres veldig ut som min MA i januar. Mangle de symptomer og liten vekst på kontroller på tross av hjertelyd. Hjertet og veksten stoppet uken etter.

Håper ikke det er tilfellet for deg! :Heartred

Så trist å høre!
Hvor langt var du på vei da? Og hvordan ble det MA? Fikk du blødninger eller er det nettopp det som manglet?

Håper det går bedre med deg og dere nå ♥️
 
Det er ikke uvanlig å ha lite symptomer så tidlig. Jeg gikk fra null symptomer til over natten å kaste opp alt jeg spiste så det kan plutselig komme. Husk også at den lille er bitteliten så en liten feilmåling vil gi store utslag når det kommer til beregning av hvor langt du er på vei :)
 
Så trist å høre!
Hvor langt var du på vei da? Og hvordan ble det MA? Fikk du blødninger eller er det nettopp det som manglet?

Håper det går bedre med deg og dere nå ♥️

Hadde en dårlig magefølelse pga UL målingene og de symptomene som manglet. Så fikk kommet til ennå en tidlig UL, på sykehuset. Det ble det oppdaget MA. Hadde ingen blødningeri forkant. Var kommet til 8+6 (eller var det 8+4.. ) og fikk med meg cytotec-pakken den dagen.

Takk, -vi har ikke gitt oss ..:Heartred er under IVF behandling og prøver selv i pausemånedene.
Krysser fingrene for deg og lille spire! Det kan gå helt fint óg. Som nevnt over, er det ikke uvanlig med feilmålinger.. og det kan utgjøre mye i et så tidlig stadie. Hvordan var hjertelagene? Skal du på videre UL kontroller?
 
Hadde en dårlig magefølelse pga UL målingene og de symptomene som manglet. Så fikk kommet til ennå en tidlig UL, på sykehuset. Det ble det oppdaget MA. Hadde ingen blødningeri forkant. Var kommet til 8+6 (eller var det 8+4.. ) og fikk med meg cytotec-pakken den dagen.

Takk, -vi har ikke gitt oss ..:Heartred er under IVF behandling og prøver selv i pausemånedene.
Krysser fingrene for deg og lille spire! Det kan gå helt fint óg. Som nevnt over, er det ikke uvanlig med feilmålinger.. og det kan utgjøre mye i et så tidlig stadie. Hvordan var hjertelagene? Skal du på videre UL kontroller?

Godt å høre at det forekommer feilmålinger og her var den første målingen på Ullevål, den andre hos gyno.

Leste journalen fra Ullevål 25.06 der det sto "bekrefter graviditet uke 6 litet fosteranlegg med plommesekk tilsvarende GS tilsvarer uke 6+0".

Så den 01.07 hos gyno viste den 5+6 og 3 mm og hjertelyd, men vet ikke hvor raskt det slo.

Skal til Riksen 09.07 for en 8-ukers kontroll og teller ned hvert minutt.. ringte dem idag for å spørre om situasjonen, men ble ikke oppringt. Må prøve igjen mandag.

dette er jo psykisk så krevende for jeg ble tenke på noe annet, men det er så og si umulig. Dessuten begynte ferien denne uken og har ikke reist noe sted enda, så er litt tungt med denne ventingen.

Dere må ikke gi opp nei, det kommer til å gå bra ♥️ det må jo det!
 
Godt å høre at det forekommer feilmålinger og her var den første målingen på Ullevål, den andre hos gyno.

Leste journalen fra Ullevål 25.06 der det sto "bekrefter graviditet uke 6 litet fosteranlegg med plommesekk tilsvarende GS tilsvarer uke 6+0".

Så den 01.07 hos gyno viste den 5+6 og 3 mm og hjertelyd, men vet ikke hvor raskt det slo.

Skal til Riksen 09.07 for en 8-ukers kontroll og teller ned hvert minutt.. ringte dem idag for å spørre om situasjonen, men ble ikke oppringt. Må prøve igjen mandag.

dette er jo psykisk så krevende for jeg ble tenke på noe annet, men det er så og si umulig. Dessuten begynte ferien denne uken og har ikke reist noe sted enda, så er litt tungt med denne ventingen.

Dere må ikke gi opp nei, det kommer til å gå bra ♥️ det må jo det!

Gruff, den ventingen er så ulevelig seig..!! Håper du får tiden til å gå litt likevel. Så får du svar den 9. Krysser fingrene hardt for at det er i skjønneste orden nå..:Heartred
Stor klem
 
Godt å høre at det forekommer feilmålinger og her var den første målingen på Ullevål, den andre hos gyno.

Leste journalen fra Ullevål 25.06 der det sto "bekrefter graviditet uke 6 litet fosteranlegg med plommesekk tilsvarende GS tilsvarer uke 6+0".

Så den 01.07 hos gyno viste den 5+6 og 3 mm og hjertelyd, men vet ikke hvor raskt det slo.

Skal til Riksen 09.07 for en 8-ukers kontroll og teller ned hvert minutt.. ringte dem idag for å spørre om situasjonen, men ble ikke oppringt. Må prøve igjen mandag.

dette er jo psykisk så krevende for jeg ble tenke på noe annet, men det er så og si umulig. Dessuten begynte ferien denne uken og har ikke reist noe sted enda, så er litt tungt med denne ventingen.

Dere må ikke gi opp nei, det kommer til å gå bra ♥️ det må jo det!

Er det kun pga manglende symptomer at du er urolig?

For å prøve å hjelpe å berolige:
at du er litt kortere enn du selv tror i følge menskalender er ganske vanlig.
Et kjapt google søk så står det på NHI at i løpet av svangerskapsuke 8 har 90% av kvinner av symptomer på svangerskap, det står også at symptomene gjerne oppstår helt plutselig.
Det betyr da at hele 10% heller ikke har symptomer i uke 8. Da tørr jeg påstå at det er veldig vanlig også uten symptomer :)
Lykke til, håper alt er bra med den lille i magen ❤️
 
Dette sv.skapet fikk jeg ikke symptomer før i slutten av uke 8. Jeg hadde småblødninger i tillegg, og jeg hadde hatt en spontanabort rett før dette sv.skapet, så jeg var mildt sagt nervøs :p
Men det gikk bra og jeg er nå 16 uker på vei :)
Krysser fingrene for at det går bra med deg også!
 
Eg hadde ingen kvalme gjennom hele svangerskapet mitt. Kun ømme bryster og ingen mens. Og lite energi i starten. Men ellers ingenting. Før eg tok testen hadde eg vondt i magen. Det forsvant ganske fort. Følte meg aldri gravide :) hun er nå 2,5.
 
Eg hadde ingen kvalme gjennom hele svangerskapet mitt. Kun ømme bryster og ingen mens. Og lite energi i starten. Men ellers ingenting. Før eg tok testen hadde eg vondt i magen. Det forsvant ganske fort. Følte meg aldri gravide :) hun er nå 2,5.

Sånne ting liker jeg å lese!:)
 
Sånne ting liker jeg å lese!:)

Da eg gikk gravide så leste eg bare om de som var dårlig. Og at man "må" være dårlig for at det skal gå bra. Så ente med å ta tidlig ultralyd i uke 8. Eg har ei søster som har 2 barn og hun var heller ikke dårlig under svangerskapet. Slik som meg :) viktig å få frem å være dårlig og ikke være dårlig er normalt. Og betyr ingenting om hvordan utfallet blir. Ikke vist å skremme hverandre.
 
Godt å høre at det forekommer feilmålinger og her var den første målingen på Ullevål, den andre hos gyno.

Leste journalen fra Ullevål 25.06 der det sto "bekrefter graviditet uke 6 litet fosteranlegg med plommesekk tilsvarende GS tilsvarer uke 6+0".

Så den 01.07 hos gyno viste den 5+6 og 3 mm og hjertelyd, men vet ikke hvor raskt det slo.

Skal til Riksen 09.07 for en 8-ukers kontroll og teller ned hvert minutt.. ringte dem idag for å spørre om situasjonen, men ble ikke oppringt. Må prøve igjen mandag.

dette er jo psykisk så krevende for jeg ble tenke på noe annet, men det er så og si umulig. Dessuten begynte ferien denne uken og har ikke reist noe sted enda, så er litt tungt med denne ventingen.

Dere må ikke gi opp nei, det kommer til å gå bra ♥️ det må jo det!

Masse lykke til i dag:Heartbigred
 
Oppdatering etter UL på sykehuset idag 09.07:

Idag viste UL er hjerte som slår, 1.2 cm og at jeg er 7+3 på vei (ikke 8 som jeg trodde).

Det betyr at UL hos gyno forrige uke ble målt helt feil!

Heldigvis... Får bare håpe resten av utviklingen nå er positiv.
 
Oppdatering etter UL på sykehuset idag 09.07:

Idag viste UL er hjerte som slår, 1.2 cm og at jeg er 7+3 på vei (ikke 8 som jeg trodde).

Det betyr at UL hos gyno forrige uke ble målt helt feil!

Heldigvis... Får bare håpe resten av utviklingen nå er positiv.

Så godt å høre..!! Kjempepositivt at det ser fint ut nå.. dette går veien :Heartred
 
Back
Topp