Symptomer i uke 2?! Er det mulig?

guttemammatilto

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg er ei jente på 23 år (blir 24). Jeg og min samboer har to barn fra før, yngste er snart 3 år. Vi ønsker oss ikke et nytt barn helt ennå, så kjenner panikken stiger.. Noe baby nå er så absolutt ikke planlagt.. Men abort er uansett ikke et alternativ for meg om "ulykken" først har skjedd....

Jeg hadde eggløsning i løpet av forrige uke, og jeg og samboeren hadde sex en gang denne uka, mest sannsynlig en dag eller to etter el (litt usikker på nøyaktig hvilken dag el var). Jeg har p-plaster, men oppdaget morgenen etter samleie at dette ikke var på lengre, men satt klistret fast i trusa. Fikk litt panikk, men tok fort på et nytt ett. Aner ikke hvor lenge det har vært av.

Så til symptomene; Har idag ligget rett ut med feber, kvalme og oppkast. Har sovet så og si hele dagen, innimellom oppkast. Dette er ikke normalt for meg om det er snakk om omgangssyken, så jeg er nå litt redd for at jeg faktisk kan være gravid. Men kan man få symptomer så tidlig? I følge terminkalkulator så kan jeg være rundt 2 uker og 5-6 dager om jeg er gravid nå. Med guttene merket jeg ikke så mye før etter uke 4 (ømme bryster) og kvalmen kom ikke før rundt uke 7.

Nei, det skal godt gjøres. Har egget blitt befruktet har det uansett ikke festet seg ennå.
Tenker kanskje at du har blitt matforgiftet jeg.
God bedring!

Heisann:) Jeg har aldri hørt om noen som har merket gravidsymptomer allerede i uke 2, om jeg ikke husker feil så er det fra uke 4 hormoner og div begynner å sende ut signaler. Jeg ville kjøpt en test hvis jeg var deg, er kanskje mer merkbart når man har hatt flere svangerskap? Ønsker deg lykke til hvertfall! :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Nei, det skal godt gjøres. Har egget blitt befruktet har det uansett ikke festet seg ennå.
Tenker kanskje at du har blitt matforgiftet jeg.
God bedring!

Har ikke spist noe som skulle tilsi at jeg har blitt matforgiftet.. Satser på det bare er vanlig syke, men som sagt litt uvanlig for meg å sove en hel dag. Har heller ikke spist noe særlig idag, da jeg har vært for kvalm. Begynte først å kaste opp på ettermiddagen og utover kvelden.

Heisann:) Jeg har aldri hørt om noen som har merket gravidsymptomer allerede i uke 2, om jeg ikke husker feil så er det fra uke 4 hormoner og div begynner å sende ut signaler. Jeg ville kjøpt en test hvis jeg var deg, er kanskje mer merkbart når man har hatt flere svangerskap? Ønsker deg lykke til hvertfall! :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja det er vel fra uke 4 det er mest vanlig å merke symptomer. Tenkte å høre om det var andre som har merka noe tidligere. Takk for det :-) Får vel kjøpe en test når det nærmer seg tid for mensen, bare for sikkerhetsskyld.

Jeg har kastet opp i uke 2 i begge graviditetene. Det varte bare en dag, og jeg har regnet at det må ha vært i det egget festet seg til livmorveggen.

Etter det var jeg helt fin fram til uke 7, da jeg begynte å kjenne på kvalme igjen.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

E hadde mange symptomer på graviditet allerede fra dag 1. Kjente det da sæd og egg smelta sammen. JA e e hypersensitiv så e kjente dette. Noe legene og jordmødre sier er svært sjeldent, men det forekommer at folk merker sånt!
Fikk kvalme, mensenmurringer osv 3 uker før venta mens. Og etter å ha googla masse så fant e ut at e måtte ta en test. Tok en test 1 uke før e skulle ha mens og joda den lyste med 2 streker mot meg omtrent før e va ferdi å tisse på den. Og sia e visste nårti e ble gravid så va det lett å regne ut termin.
Sitter i dag med en nydelig sønn på 4 år.

Ei venninne sier at hun merket symptomer dagen etter hun ble gravid.

Jeg ble dårlig i uke 3. Da ble jeg dårlig i magen, uggen form og kastet opp. Var så dårlig at jeg lå på sofaen og måtte være hjemme fra jobb.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan ikke bare være frykten for å være gravid som gjør deg syk?

Desember 2014

Bruker App

Jeg har kastet opp i uke 2 i begge graviditetene. Det varte bare en dag, og jeg har regnet at det må ha vært i det egget festet seg til livmorveggen.

Etter det var jeg helt fin fram til uke 7, da jeg begynte å kjenne på kvalme igjen.

Idag har jeg vært litt småkvalm, men ikke kasta opp ennå. Får se i løpet av dagen da men.. Ventet du jente eller gutt da? Med guttene ble jeg ikke kvalm før uke 6-7 og det varte til uke 13 med første og uke 16 med andremann.

E hadde mange symptomer på graviditet allerede fra dag 1. Kjente det da sæd og egg smelta sammen. JA e e hypersensitiv så e kjente dette. Noe legene og jordmødre sier er svært sjeldent, men det forekommer at folk merker sånt!
Fikk kvalme, mensenmurringer osv 3 uker før venta mens. Og etter å ha googla masse så fant e ut at e måtte ta en test. Tok en test 1 uke før e skulle ha mens og joda den lyste med 2 streker mot meg omtrent før e va ferdi å tisse på den. Og sia e visste nårti e ble gravid så va det lett å regne ut termin.
Sitter i dag med en nydelig sønn på 4 år.

Oi! Såpass.. Det var tidlig ja! Har ikke kjent noe med mine første to før etter uke 4 jeg.

Ei venninne sier at hun merket symptomer dagen etter hun ble gravid.

Jeg ble dårlig i uke 3. Da ble jeg dårlig i magen, uggen form og kastet opp. Var så dårlig at jeg lå på sofaen og måtte være hjemme fra jobb.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmm, høres litt ut som sånn jeg har det. Uggen, trøtt, kvalm og kastet opp flere ganger utover ettermiddagen/kvelden. Hadde litt feber også. Kan være omgangssyke da, men er bare så rart at jeg sov hele dagen i går. Har aldri hatt det sånn når jeg har hatt omgangssyken før. Om jeg teoretisk sett er gravid så kan jeg være rundt 2+6, så nesten 3 uker da.. Litt blandede følelser rundt det. Ønsker egentlig ikke noen baby nå, men..

Kan ikke bare være frykten for å være gravid som gjør deg syk?

Desember 2014

Bruker App

Jeg har faktisk ikke vært bekymret for det før etter samboeren delte den tanken i går kveld når jeg kasta opp. Han sa det halvveis på tull, men tror nok tanken slo ham. Så tror ikke bekymringer har noe med det å gjøre :)

Jeg hadde alle følelsene på det i kroppen . Er 3 gangs. Tok test som var negativ. Syns det var rart. Tok ny etter ca 14 dager. Da var den positiv. Var da på ul en uke senere fant ut jeg var rundt 5 uker. Så jeg kjente at jeg var gravid enda testen var negativ. Så kan være mulig å kjenne det tidlig. Var ca 2 uker på vei da testen var negativ.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Idag har jeg vært litt småkvalm, men ikke kasta opp ennå. Får se i løpet av dagen da men.. Ventet du jente eller gutt da? Med guttene ble jeg ikke kvalm før uke 6-7 og det varte til uke 13 med første og uke 16 med andremann.

En av hver. Var litt mer kvalm med jenten enn med gutten.

Jeg hadde alle følelsene på det i kroppen . Er 3 gangs. Tok test som var negativ. Syns det var rart. Tok ny etter ca 14 dager. Da var den positiv. Var da på ul en uke senere fant ut jeg var rundt 5 uker. Så jeg kjente at jeg var gravid enda testen var negativ. Så kan være mulig å kjenne det tidlig. Var ca 2 uker på vei da testen var negativ.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Såpass.. Hmm, tror nok jeg bør ta av p-plasteret for sikkerhetsskyld, og ta en test om en ukes tid.

En av hver. Var litt mer kvalm med jenten enn med gutten.

Med guttene mine var jeg som sagt kvalm i en del uker, men kasta opp kun èn gang begge gangene. Ønsker oss jente neste gang, men usikker på om mannen min kan å produsere jenter (kommer fra stor guttefamilie), hehe.. Ønsker oss sånn sett ikke baby ennå, og har ikke planlagt noen ny baby før om et par år, da jeg føler vi har nok å holde styr på med en 4mnd gammel valp, veldig aktiv 3 åring og en som snart blir skolegutt (sistnevnte er det derimot ikke noe styr med).. Ser for meg at en baby nå kan bli veeldig stressende. Men om uhellet derimot har skjedd, koser jeg meg med tanken på at det i det minste kanskje kan være en jente denne gangen..

Jeg hadde det på følelsen i flere dager på grunn av vage symptomer som jeg ikke egentlig tenkte over. Ekstra trøtt (men som ikke hele dagen, bare holdt på å sovne når jeg kjørte 5 min i bil f.eks) og så ble jeg så innmari sint på mannen for en filleting - da slo tanken meg om at jeg sikkert var gravid. Og det var før testen slo ut (3+3)

Jeg hadde det på følelsen i flere dager på grunn av vage symptomer som jeg ikke egentlig tenkte over. Ekstra trøtt (men som ikke hele dagen, bare holdt på å sovne når jeg kjørte 5 min i bil f.eks) og så ble jeg så innmari sint på mannen for en filleting - da slo tanken meg om at jeg sikkert var gravid. Og det var før testen slo ut (3+3)

Det at jeg sov hele dagen hadde nok litt med at jeg hadde feber og gjøre også (men som sagt, har aldri sovet bort en hel dag verken pga feber eller omgangssyke før, så det var litt rart). Litt rart igrunn at man kan kjenne noe så tidlig.

Jeg fikk først symptomer da jeg egentlig skulle hatt mensen.

Back
Topp