Symptomer, eller normalt?

Marvelina

Flørter med forumet
Hei dere.

Jeg har hatt litt ekstra plager denne uken, og lurer på om dette er noe dere i samme ukene kjenner dere igjen i? Jeg er 35+4 i dag. Mandag og tirsdag var jeg helt løs i magen og hadde feberfølelse. Mandagen hadde jeg ekstremt hodepine og var uvel litt av og på. Dette forsvant litt på tirsdag frem til kvelden. Da fikk jeg intens hodepine rundt 23-tiden. Våknet i natt og hadde veldig hodepine, og den er der i dag og. Litt varm igjen og litt småkvalm. Jeg bor et godt stykke unna fastlegen og sykehuset, og har en del telefonangst og vegrer meg for å ta kontakt og i hvert fall oppsøke legen uten at det er noe alvorlig. Det er utgangspunktet mitt for at jeg spør dere først :)

Jeg kommer vel ikke til å falle død om dersom jeg avventer situasjonen litt? Er det mange som får disse symptomene av og på i den perioden? Til info så er babyen aktiv stort sett hele døgnet. Skjønner nesten ikke når hun sover inni der:)

Håper på noen kloke råd og erfaringer fra dere <3
 
Jeg har fått beskjed om hvis jeg får veldig hodepine, kvalme, (+andre symptomer du ikke har) skal jeg straks ta kontakt med føden eller lege. De 2 sympt. kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Trenger ikke være det, men syns du bør sjekke. :talk030
 
Jeg har fått beskjed om hvis jeg får veldig hodepine, kvalme, (+andre symptomer du ikke har) skal jeg straks ta kontakt med føden eller lege. De 2 sympt. kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Trenger ikke være det, men syns du bør sjekke. :talk030

Takk for svar :) Det er en lokal legevakt nedi veien her. Er det greit å kontakte dem, eller bør jeg ringe føden på Rikshospitalet?
 
Om legevakten er nærmere så ta kontakt med dem og få levert urinprøve og få tatt blodtrykk i dag! Om det så skulle være svangerskapsforgiftning vil sykehuset bli kontaktet
 
Om legevakten er nærmere så ta kontakt med dem og få levert urinprøve og få tatt blodtrykk i dag! Om det så skulle være svangerskapsforgiftning vil sykehuset bli kontaktet

Takk. Fikk samlet mot til meg og ringt nå, og de sa "KOM". Fått time kvart på fem, så da er det ikke lenge til jeg får oppklart situasjonen :) Utrolig at jeg ikke klarer å bare ringe uten å høre med forumet først, men sånn er det altså. Så tusen takk!
 
Takk. Fikk samlet mot til meg og ringt nå, og de sa "KOM". Fått time kvart på fem, så da er det ikke lenge til jeg får oppklart situasjonen :) Utrolig at jeg ikke klarer å bare ringe uten å høre med forumet først, men sånn er det altså. Så tusen takk!
Veldig bra at du har ringt og skal inn! Slike symptomer må man ikke ta lett på i svangerskap. Håper alt går fint :Heartred
 
Takk dere <3 Nå har jeg vært der, og har ikke svabgerskapsforgiftning. Hadde heller ikke noen bakterier i blodet, så det var ingen forklaring på hodepine og kvalme og varme, annet enn at legen koblet det med diareen fra siste dagene. Kanskje jeg bare er vanlig syk. Har jo ligget alene hjemme i lang stund, så skjønner ikke hvor de bakteriene skulle kommet fra, med frisk samboer. Har også hatt mensensmerter siste dagene. Er det lov til å håpe på en fødsel om en ukes tid?:confused005
 
Takk dere <3 Nå har jeg vært der, og har ikke svabgerskapsforgiftning. Hadde heller ikke noen bakterier i blodet, så det var ingen forklaring på hodepine og kvalme og varme, annet enn at legen koblet det med diareen fra siste dagene. Kanskje jeg bare er vanlig syk. Har jo ligget alene hjemme i lang stund, så skjønner ikke hvor de bakteriene skulle kommet fra, med frisk samboer. Har også hatt mensensmerter siste dagene. Er det lov til å håpe på en fødsel om en ukes tid?:confused005

Godt å høre! Det er lett å bli syk også når man er gravid, spesielt om høsten. Man er vel lettere mottagelig for bakterier og virus også, man kan bli syk selv om man ikke er rundt noen som er syke. Håper at du blir i bedre form til fødselen da!
 
Takk dere <3 Nå har jeg vært der, og har ikke svabgerskapsforgiftning. Hadde heller ikke noen bakterier i blodet, så det var ingen forklaring på hodepine og kvalme og varme, annet enn at legen koblet det med diareen fra siste dagene. Kanskje jeg bare er vanlig syk. Har jo ligget alene hjemme i lang stund, så skjønner ikke hvor de bakteriene skulle kommet fra, med frisk samboer. Har også hatt mensensmerter siste dagene. Er det lov til å håpe på en fødsel om en ukes tid?:confused005
Så bra at det ikke var noe alvorlig!

Har hatt ganske kraftige mensmurringer i flere uker, så er nok modning på gang. Hadde noe av det sist også, men fødte ikke før termin uansett hvor laber jeg følte meg i formen.
Er 36+1 i dag, har vært løs i magen i snart ei uke (men ikke diaré da), tidvis kvalm og veldig trøtt/slapp. Var hos legen i går og fikk sjekket bt og urin, og alt ser fint ut, men jeg har noe modning (som er forventet når man er andregangs/flergangs).

Så noe av det du kjenner på er nok bare vanlige plager som alle har i større eller mindre grad. Men veldig godt du har fått det sjekket!
 
Greit å få sjekket ja!

Men som de andre sier; går fint an å bli litt uvel når man er gravid også. Jeg var sikker på at jeg skulle få feber her en kveld og følte meg helt elendig, men det gikk heldigvis over :) Nå har jo jeg egentlig bare ventet på å bli syk da, for jeg jobber jo med mange barn daglig, og mange både på jobb og hjemme har vært syke. Men jeg er kvalm av og på hele tiden, men det er ikke noe som har kommet nå; er veldig var på hva og hvor ofte jeg spiser. Er nok rett og slett fordøyelsen som får gjennomgå for tiden :p
 
Takk dere :) Ja, man kan jo rett og slett bli vanlig syk og. Har bare ikke slått meg siden jeg har ligget med bekkensmerter, stort sett i ro inne hele dagen, hver dag, i flere uker nå ;p Jeg er i hvert fall glad jeg sjekket. Babyen er i full ninjaform inni magen, så det blir jo litt smerter der i gården og. Skulle ønske jeg hadde et litt lettere svangerskap:smiley-angelic002
 
Back
Topp