Symptom og kjønn

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Hvis du vet hvilket kjønn du venter, hvilke symptom har du og har hatt så langt? Spennende å se om mytene stemmer rundt kjønn og symptom eller ikke :) Sleng gjerne på om du har motsatt kjønn fra før og om det var annerledes da :)

Jente - mye kvalm
Gutt - lite kvalme
Gutt- veldig mye kvalme
Jente - lite kvalme
Gutt - mye kvalme

Så ingen sammenheng for min del :chicken: helt tilfeldig.. og hvert svangerskap har forløpet noe ulikt mht symptomer etc.

Gutt - spydde som en gris til langt uti 2. trimester. Helt hodepinefri! Spiste veldig usunt og cravet sukker!
Gutt 2 - kvalm og spydde, voldsom bekkenløsning. Svangerskapsmigrene.
Gutt 3 - kvalm, men mye mindre enn de to første. Svangerskapsmigrene. Bekkenløsning men ikke så ille som de to første. Elsket alt søtt.
Jente (?) - kvalm, men mye mye mindre enn med guttene, ikke spydd noe utenom ved forkjølelse. Hodepine, og migrene som vanlig. Helt avsmak på brus og veldig søtt, hvertfall enn så lenge. Og føler magen er mye mindre så langt enn med guttene.

Gutt: sykt god fysisk form, slet litt med søvn. Halsbrann de siste ukene om kvelden/natta. La på meg på magen. Taklet ikke kullsyre, måtte ha banan. Ikke kvalm og vondt i bekken før fødsel var i gang.
Baby2: bekkensmerter fra dag 1, mye kvalme spesielt om kvelden, mye trøtthet, hoven, lagt på meg på mage/hofte/lår. Ulik mageform enn sist. Får vite kjønn neste fredag, blir spennene!

Tvillinggutter - generelt god form. Lite kvalme, ingen oppkast. Mye kynnere fra uke 18, men det roet seg når jeg jobbet litt redusert. Jobbet frem til uke 33. Trente styrke hele svangerskapet.
Gutt - veldig kvalm, trøtt og generelt lite energi. 40% sykemeldt fra uke 16 (uke 20 nå).

Føler andre svangerskapet er myyye tyngre pga at jeg allerede har barn.

Gutt: trøtt og mykje uggen/kvalm. Låg konstant ved brystkassen å ulma.
Jente: kvalme kommer og går. Om å gjer å ikkje bli sulten. Små ete litt heile tida. Litt uren hud. Merket at eg var gravid denne gangen, men at eg luktet ekstra spesielle lukter og blødde litt neseblod (som eg aldri) gjer til vanlig. Ekstrem jentefølese denne gangen og det stemte.

Gutt - veldig kvalm og trøtt første trimester. Mye av favorittmaten min gikk ikke ned. Ingen cravings (annet enn gulrøtter), men vil ha grønnsaker heller enn søte matvarer (=nesten sluttet med godteri). I god fysisk form i andre trimester, håper akkurat det varer ut i tredje også!

Jente- uren hud, bekkenløsning, en god del kvalme, hodepine, craver søtt.

Jente: ikke kvalm, hadde den streken på magen (Linea nigra, sinnsykt god matlyst, gikk opp masse i vekt, uren hud

Gutt: veldig kvalm, mangler den streken på magen, veldig dårlig matlyst, gått opp lite i vekt, fin hud, veldig sensitiv luktesans

Synes disse graviditetene har vært ekstremt forskjellige!

1 - Jente: latent kvalm hver dag første trimester. Kasta opp (spytt) etter tannpussen mange morgener og ellers noen for- og ettermiddager. Tidlig korsryggsmerter. Bekkenløsning siste to mnd.

2 - Gutt: litt kvalm om morgenen og ved tannpuss. Kasta opp færre ganger enn med første. Bekkenløsning siste trimester. Mye smerter i rygg utover i svangerskapet (fikk prolaps da han var rett over året).

3 - Gutt: nesten ikke kvalm i det hele tatt, kasta opp to ganger i første trimester. Ekstremt trøtt. Bekkenløsning i starten av andre trimester. Den stråler innimellom fra korsrygg/hofte ned til kneet.

Skal sies at jeg tror kostholdet mitt er største grunn til at jeg er mindre kvalm denne gangen enn forrige gang. Spiser bare 2-3 måltider om dagen, men spiser meg skikkelig mett på proteiner, masse fett, og fiber/grønnsaker.

Back
Topp