Symptom bekymring...

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Ja... Bekymrer meg alltid for noe... De forrige 2 svangerskapene var jeg veldig dårlig, kvalm, utslitt, dårlig mage (både forstoppelse, luft og stikk motsatte pga hormoner i starten).. Hadde nye mens murring begge ganger +tidlig bekkensmerter/løsning hvor bekkenet låser seg ofte(gikk til kiropraktor hver uke sist for å holde deg i sjakk og ikke bli sengeliggende)! "problemet mitt kommer her" : denne gangen var jeg konstant dårlig i magen (enda dårligere enn vanlig, og til vanlig sliter jeg i så stor grad med ibs og magesmerter, at jeg ikke klarer å jobbe f eks for tiden.., så er vant til veldig store magesmerter daglig), merket endel kvalme på ettermiddagen og ellers veldig hormonell.. Og sovner kl 19 hver kveld med barna... Det som bekymrer meg er at de forrige svangerskapene har jeg følt meg MYE dårligere i starten, jeg vet heller ikke sikkert hvor langt jeg er, men tror uke 6..så jeg tenker hele tiden at kanskje det går galt denne gangen siden jeg ikke er enda dårligere... Alternativt er jo at jeg bare har blitt så vant til å føle meg dårlig til daglig uten graviditet og derfor føler det annerledes denne gangen! Noen andre som har vært gravid før og føler seg bedre denne gangen og derfor blir bekymret?? (burde jo egentlig bare være glad for å ikke være like dårlig som før, men har aldri mistet, så tenker det verste... Har endel murringer i Ryggen hver dag og det har jeg hatt hver gang i starten)!
 
Jeg er selv 5 uker + 6 dager idag, og jeg har ikke mye symptomer selv. Jeg tror veldig mange har lett for å si dem er kvalme hvis dem kjenner en liten antydning til kvalmhet på morgenen. Ikke bekymre deg. Nyt heller dagene hvor du ikke er i dårlig form. Det skal jeg :)

Av tidligere erfaring ble jeg ikke dårlig før uke 8-9.
 
Jeg er selv 5 uker + 6 dager idag, og jeg har ikke mye symptomer selv. Jeg tror veldig mange har lett for å si dem er kvalme hvis dem kjenner en liten antydning til kvalmhet på morgenen. Ikke bekymre deg. Nyt heller dagene hvor du ikke er i dårlig form. Det skal jeg :)

Av tidligere erfaring ble jeg ikke dårlig før uke 8-9.
Ja det er sant, burde egentlig nyte det så lenge det varer.. Jeg var bare forbedret på å bli skikkelig dårlig nå i starten, men man er jo gravid forde(er bare litt vanskelig å forstå når man ikke føler seg gravid dårlig som de andre gangene) :shy:
 
Ja det er sant, burde egentlig nyte det så lenge det varer.. Jeg var bare forbedret på å bli skikkelig dårlig nå i starten, men man er jo gravid forde(er bare litt vanskelig å forstå når man ikke føler seg gravid dårlig som de andre gangene) :shy:
Jeg har det akkuat likens. Er alltid like spent når jeg skal gå på do om det er blod på papiret. Men jeg tenker, det er større sjanse for at man får ett barn enn at man ikke får ett når man har fått positiv test ;)
 
Jeg mener å huske at jeg var MYE dårligere med førstemann. Nå er jeg 6+1 i dag og er sånn småkvalm, men med førstemann gikk jeg og hadde lyst til å kaste opp konstant. Og så syns jeg trøttheten varierer sånn. Kjenner at dette stresser meg.

Jeg tok HCG stigning Fredag-Mandag som var (9400-21000), så jeg prøver å slå meg til ro med at det teller mer enn symptomene. Er sikkert veldig dumt å sammenlikne sånn, men etter en MA så blir jeg veldig skeptisk til min egen kropp:confused004
 
Jeg mener å huske at jeg var MYE dårligere med førstemann. Nå er jeg 6+1 i dag og er sånn småkvalm, men med førstemann gikk jeg og hadde lyst til å kaste opp konstant. Og så syns jeg trøttheten varierer sånn. Kjenner at dette stresser meg.

Jeg tok HCG stigning Fredag-Mandag som var (9400-21000), så jeg prøver å slå meg til ro med at det teller mer enn symptomene. Er sikkert veldig dumt å sammenlikne sånn, men etter en MA så blir jeg veldig skeptisk til min egen kropp:confused004
Vi krysser fingrene for at dette skal gå bra. Du har jo kjempefin hcg stigning og lite symptomer trenger ikke å bety så mye.
Personlig hadde jeg ingen symptomer før uke 8-9 i forige svangerskap. Jeg er nå 5+6 og merker lite selv, men har håpet oppe om at dette skal gå bra
 
Vi krysser fingrene for at dette skal gå bra. Du har jo kjempefin hcg stigning og lite symptomer trenger ikke å bety så mye.
Personlig hadde jeg ingen symptomer før uke 8-9 i forige svangerskap. Jeg er nå 5+6 og merker lite selv, men har håpet oppe om at dette skal gå bra
Ja, du har helt sikker rett - det går jo helt sikkert bra med de fleste av oss :) og de sier jo at i gen svangerskap er like
 
Jeg er også veldig bekymret, men jeg er så tidlig enda at jeg vet ikke :hilarious: er nok pga MA sist jeg tenker at det sikkert skjer denne gangen også.
prøver å tenke på at det ikke skjer igjen, men samtidig så tenker jeg hvorfor skal det gå bra denne gangen..
er bare 4+0 i dag, så er vel kanskje tidlig å kjenne så mye enda?
Jeg har litt murring av og på, puppene er bere bittelitt ømme av og til :wacky:
 
Back
Topp