Symfysesmerter

lillenummer3

Forelsket i forumet
Har fått smerter fremme oppå skambeinet som jeg antar er symfysesmerter. Spesielt vondt når jeg går i trapper. Merker at sette hemmer meg mye. Noen som har opplevd det samme og vet om noe som kan hjelpe? Eller hva man skal unngå for at det blir så vondt?
 
Hadde det i forrige svangerskap, det har foreløpig ikke dukket opp men det gjør det vel snart.. bruker du en gravidpute om natten? Mener å huske at jeg fikk beskjed om å sove med en tykk pute mellom bena og generelt forsøke å stabilisere bekkenet.. husker ikke om det hjalp, hadde dessverre en del vondt :shy:
 
Lurt å ta kontakt med fysioterapeut eller kiropraktor som er flink på kvinnehelse. De kan gi deg mange gode triks og litt øvelser. Man bør vel bl.a ha samlede ben når man reiser seg, ha gode sko og lytte til kroppen. Kan anbefale BBhugme gravidpute! Jeg brukte også et bekkenbelte sist.
 
Jeg sliter også mye med det. Får også en slags "sprengende" følelse på hver side av tissen på en måte, og ut i fra hva jeg har sett av anatomi er det kjønnsbenet som verker - altså bekkenledd smerter. Får veldig vondt ved mye gåing, spesielt utover dagen. Sammen med vondt i korsryggen og øverste del av rompa, så har jeg blitt 50% sykmeldt da smertene blir utløst av mye gåing og ståing. Noe av det vondeste er å stå på ett ben når jeg skal ta av og på bukser på kveldstid... MÅ sitte :p
 
Jeg sliter også mye med det. Får også en slags "sprengende" følelse på hver side av tissen på en måte, og ut i fra hva jeg har sett av anatomi er det kjønnsbenet som verker - altså bekkenledd smerter. Får veldig vondt ved mye gåing, spesielt utover dagen. Sammen med vondt i korsryggen og øverste del av rompa, så har jeg blitt 50% sykmeldt da smertene blir utløst av mye gåing og ståing. Noe av det vondeste er å stå på ett ben når jeg skal ta av og på bukser på kveldstid... MÅ sitte :p

Jeg har det helt likt deg, ble også nå nylig 50% sykemedlt, slik jeg kan fungere utenom jobb også. skikkelig vondt i skrittet, føles som jeg har såte på et hardt sykkelsete i 12 timer :hungover: å smerter i korsryggen. Vil bare trene og ha det bra, men pga innaktivitet så går vekta også fort opp nå å ligger rett over kurven :nailbiting:
 
Jeg har det helt likt deg, ble også nå nylig 50% sykemedlt, slik jeg kan fungere utenom jobb også. skikkelig vondt i skrittet, føles som jeg har såte på et hardt sykkelsete i 12 timer :hungover: å smerter i korsryggen. Vil bare trene og ha det bra, men pga innaktivitet så går vekta også fort opp nå å ligger rett over kurven :nailbiting:
Ja, jeg har ikke fått trent på månedsvis. Først pga corona, og da kroppen var på bedringens vei begynte ryggen og nå siste ukene er det bekkenet. Jeg har jo gått mye på jobb, og har ligget i snitt på 8-10 000 skritt om dagen, men ikke noe kondisjonstrening eller styrketrening..
Om morgenen er jeg supermotivert og tror at jeg kan dra på fjelltur/skogstur, men etter en times tid begynner de første smertene, og jeg må innse at dagen blir rolig og at bilen må benyttes for å komme oss til/fra turmålet eller lekeplassen osv..
 
Har/hadde de samme smertene som dere beskriver. Hadde verk/smerter om natten og klarte nesten ikke å gå. Oppsøkte fysio med en gang. Hun bekreftet at det var bekkenleddsmerter jeg gikk å kjente på, i kombinasjon med ligamentsmerter. Fikk behandling (punktmassasje) og øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Har hjulpet masse! Ikke blitt sykemeldt.
 
Jeg sliter også mye med det. Får også en slags "sprengende" følelse på hver side av tissen på en måte, og ut i fra hva jeg har sett av anatomi er det kjønnsbenet som verker - altså bekkenledd smerter. Får veldig vondt ved mye gåing, spesielt utover dagen. Sammen med vondt i korsryggen og øverste del av rompa, så har jeg blitt 50% sykmeldt da smertene blir utløst av mye gåing og ståing. Noe av det vondeste er å stå på ett ben når jeg skal ta av og på bukser på kveldstid... MÅ sitte :p
Kjenner meg veldig igjen!!
 
Back
Topp