Symfysesmerter

Fimle

Glad i forumet
Dere som har bekkenløsning med smerter i symfysen, hvordan arter de plagene seg?
Jeg har de siste dagene fått mer og mer vondt i hoftene, og i dag har jeg fått så vondt nedentil. Var på senteret i dag og gikk litt rundt, og etter at jeg kom hjem har jeg fått så vondt når jeg går, ingen smerter når jeg sitter og står rolig, men når jeg går får jeg en sånn stikkende smerte som kjennes ut som sitter langt inn i venstre skamleppe. :p

D er stortsett en sviende verkende smerte i dåsen... hele beinet der... Og føles kjempe hoven down there..... deilig!! :P

Herlig! :p Da er det nok det jeg har kjent litt på i dag. Enda godt vi "snart" er i mål. ;)

Dere som har bekkenløsning med smerter i symfysen, hvordan arter de plagene seg?
Jeg har de siste dagene fått mer og mer vondt i hoftene, og i dag har jeg fått så vondt nedentil. Var på senteret i dag og gikk litt rundt, og etter at jeg kom hjem har jeg fått så vondt når jeg går, ingen smerter når jeg sitter og står rolig, men når jeg går får jeg en sånn stikkende smerte som kjennes ut som sitter langt inn i venstre skamleppe. :p
Jeg har smerter bare av og til, men de gangene jeg får vondt, er det som om det bygger seg opp et enormt trykk "under meg" og som prøver å presse seg seg ut nedentil på en måte. Smerten sprer seg nedover på innsiden av låra og til seteregionen, type midt i sitteknokene hvis du skjønner.. Det er en fryktelig plagsom smerte som gjør det vondt å både stå og sitte. Eneste som hjelper er å ligge på ryggen med beina i været! :P

Kjempevondt der nede. Når jeg har gått eller stått lenge klarer jeg ikke å løfte på beina. Da må jeg slepe de langs gulvet. Hahahahah

Huff, det er neimen ikke bare bare å gro mennesker. :p Det er absolutt verdt det altså, men det kan være tungt i perioder. ;)

Sniker fra april.. Jeg har både og.. altså symfyse og is-ledd.. symfysesmertene arter seg som dere beskriver - stikkende smerter nedentil som forplanter seg nedover lysen og opp i magen.. disse snertene er verst når jeg går eller skal ha på sokker/sko (dvs stå på ett bein) og når jeg ligger på siden og når jeg løfter beina når jeg ligger (ett og ett).. ikke konstant, men alltid i sammenheng med bevegelse..

Sniker fra april.. Jeg har både og.. altså symfyse og is-ledd.. symfysesmertene arter seg som dere beskriver - stikkende smerter nedentil som forplanter seg nedover lysen og opp i magen.. disse snertene er verst når jeg går eller skal ha på sokker/sko (dvs stå på ett bein) og når jeg ligger på siden og når jeg løfter beina når jeg ligger (ett og ett).. ikke konstant, men alltid i sammenheng med bevegelse..

Hva er is-ledd?

Kjenner meg igjen i mye av det som blir skrevet her. Føler at det blir hovent nedentil og skikkelig vondt i symfysen, og korsryggen. Når jeg kommer meg hjem fra jobb(butikk, så mye ståing på hardt gulv) føler jeg meg som en pensjonist. Orker ikke løfte bena, og det føles ut som om symfysen skal eksplodere eller no:shifty: Så ser veldig frem til permisjonen(20. feb tror jeg):p

Kjennes ut som det stikkes en kniv i symfysen :( Og har vondt i hele bekkenet.

Jeg hadde dette med nr.2, helt grusomt. Men både 1. Og 3. Gang har jeg hatt det mer bak. Hofte/rumpe på en måte. Synes helt klart det er verst når det setter seg i symfysen!

Har også hatt noen helt vanvittige symfysesmerter pga bekkenløsning. Føltes ut som det var brukket når jeg skulle reise meg fra senga og sofan. Men i natt kjente jeg et merkelig press nedentil og kjenner absolutt ingenting i symfysen lengere! Var på ul nå i ettermiddag og da kunne vi se at hodet til lille var plassert godt ned i bekkenet :D var på kontroll på fredag og bebisen lå ikke med hodet ned da, så var nok det jeg kjente i natt :)

Back
Topp