Symfysemål

Prinsessemamma09

Elsker forumet
Dere som har gått til uke 38/39, hva slags symfysemål hadde dere?

Var hos jm i dag og hun målte det til 37 cm.
For 8 dager siden målte legen min og da lå det på 34 cm.
Vokst 3 cm på 8 dager??? El har de målt på to helt forskjellige måter...?

Jm mente i alle fall at 37 cm på dag 38+4 var heeeelt normalt.

Men DET hoppet da gitt...

Vanskelig å sammenligne skikkelig når det er to forskjellige som måler. For å få det helt rett bør samme person måle.

Det kan være at de måler forskjellig og at babyen ligger annerledes?
Min var på 33 sist jeg ble målt, på termindato, og var på 32 uke 38. Men nå har baby vært litt "under" hele veien :)

Jeg var på kontroll i dag, 39+1. Sf-målet var 35,5 cm. Her har samme person målt hele veien

Har hatt samme sf mål siste 2 gangene (på 2-3 uker). Jordmor sa til meg i dag at det skal flate ut på slutten og ikke stige da magen synker. Er 39+3 og har har hatt samme som har målt hele tiden.
Så ja, synes 3 cm på 8 dager var voldsomt.

I uke 38+3 var mitt 40cm. Best å ta utgangspunkt i samme person da få måler likt. Min lege målte helt annerledes og fikk aldri like tall som jm.

Mitt var 34 i går 39+0. Tidligere i høst ble sf målet mitt målt av en jm til 30 cm, og så av en annen til 29 cm en uke senere. Altså kan to forskjellige personer måle veldig forskjellig :-)

Jeg har fått klar beskjed om at ulike personer måler ulikt :) så det er nok sikkert grunnen til at målet har hoppet slik :)
Målte 39 cm i uke 38 her :)

ImageUploadedByBV Forum1452629431.225518.jpg

Her er målene til forrige baby, annenhver kontroll hos lege og jm på slutten. Måler litt forskjellig kan man si, jm sitt mål var nok mest riktig, han var nesten 4,5 kg da han ble født ;)

Var 34cm I uke 38. JM har vært veldig påpasselig med å kun sammenligne med egne mål pga. store variasjoner etter hvem som måler. De gangene de har målt meg på sykehuset har målene vært helt på villspor I forhold til hva fast JM måler. Ville altså ikke vært bekymret :)

Da er jeg ikke bekymret :) Får se på
Mandag hvor stor han er ❤️❤️❤️

Hos meg har det ligget sånn de siste gangene:
Uke 36+0: 34cm
Uke 37+4: 34,5cm
Uke 38+5: 34,5cm
Uke 39+5: 36cm

Samme jm som har målt meg hele tiden:-) Hadde vokst litt siste uka tydeligvis, men hun sa ikke noe på det:-)

Back
Topp