Symfysemål...

Bruker47ma

Flørter med forumet
Noen som har målt i det siste? Var hos jordmor og hun målte symfysemål til 20, målte flere ganger og stemte hver gang:p ligger litt langt over målet ja.. Noen erfaringer? Er 16+4 uker:)

Jeg lå langt over en periode jeg også. Ble faktisk sendt til ultralyd pga det. Ironisk nok viste det seg at lille var 10% under snittet :p Målet stabiliserte seg etterhvert, og på slutten på jeg på gjennomsnittet.

Det har liten betydning så tidlig i svangerskapet:p kommer helt an på hvor fort livmoren vokser. De vokser jo i rygg og napp. Vokser også mye fortere i starten hvis det er kort tid siden forrige svangerskape.

Jeg bærer barna mine høyt, så målene mine ligger alltid høyere enn den røde streken, men fikk likevel en unge på under 3 kg og hun jeg har i magen nå ligger også under snittet på vekstkontroll. Vekt og symfysemål har ikke noe med hverandre å gjøre.

I begge mine svangerskap har det ligget godt over snittet hele veien. Begge har ligget høyt og ikke sunket ordentlig ned i bekkenet før vannet har gått. De har vært 3.7 og 3.8 kg :-)

Har ligget godt over streken, og til og med utenfor skjemaet i mine tidligere svangerskap... Ble målt til 20 cm i går, og var da 19+2, så er ivertfall innafor skjemaet enda... :-)

Back
Topp