Symfysemål

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Var akkurat hos legen og alt stod bra til med meg og barn:) Men symfysemålet tilsa at jeg var i uke 27-28 og jeg er i uke 24 i dag. Er det andre som har det likt? Googlet det kjapt og det kunne visst ha med mye fostervann og eventuelt størrelser på barnet. Har for øvrig ikke noe spesielt stor mage:) Ligger dere på normalen på symfysemålet?

Jeg også lå litt over. Gjorde det med nr.2 også. Kom omtrent på terminen og var ikke noe kjempe stor, var bare ekstra lang. Og jeg er ganske liten og magen ble svær mot slutten.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg også lå litt over. Gjorde det med nr.2 også. Kom omtrent på terminen og var ikke noe kjempe stor, var bare ekstra lang. Og jeg er ganske liten og magen ble svær mot slutten.

Så greit å høre:) Legen la jo ikke så mye vekt på det, hun virket bare litt overrasket og sjekket to ganger. Ultralyd på lørdag og. Regner med jenta er nokså normal størrelse:)

Som regel har det ikke noe å si. Jeg har veldig stor mage, men både jordmor og lege mente det var helt normalt. Magen vokser jo i litt rykk og napp.

Har ak vært hos legen. Lå ak på streken og har gjort d hele veien :) vet det varierer veldig fra person til person, det viktigeste er jo at du følger din egen kurve :)

Jeg ligger 4 uker over på sumfyse målet. Var på ultralyd sist uke og alt var helt perfekt. Ligger på +1% og normalen er -18% - +18% så alt mellom der er normalt :) har ikke for mye fostervann heller så alt er normalt :) trenger ikke være noe gale selv om magen er litt større :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ligger lavt på skalaen. Skal til legen neste uke, spent om det har endret seg da :)

Jeg også ligger litt lavt, men på vekstkontrollen hadde lille vokst fint og lå på snittet :)

Jeg ligger også noe høyt men følger min egen kurve så da er lege og jordmor fornøyd :)

Jeg er laaangt over normalen.. var det med begge de andre og.. De var helt nornalt store ved fødsel. :-) Jordmor sa til meg at siden jeg har så kort mage vokser den naturlig nok utover :-)

Jeg ligger omtrent på kurven, var såvidt under sist kontroll..... Men med storebror var jeg over en gang, under neste og så over igjen, så så lenge avvikene ikke er særlig store, bekymrer jeg meg ikke..

Var akkurat hos legen og alt stod bra til med meg og barn:) Men symfysemålet tilsa at jeg var i uke 27-28 og jeg er i uke 24 i dag. Er det andre som har det likt? Googlet det kjapt og det kunne visst ha med mye fostervann og eventuelt størrelser på barnet. Har for øvrig ikke noe spesielt stor mage:) Ligger dere på normalen på symfysemålet?

Følger du din egen kurve, eller har du plutselig hoppet? Hvis det plutselig er et hopp bør det sjekkes nærmere(i hvertfall i følge min lege) :)

Følger du din egen kurve, eller har du plutselig hoppet? Hvis det plutselig er et hopp bør det sjekkes nærmere(i hvertfall i følge min lege) :)
Dette er første gang jeg har målt, så jeg vet ikke. Så er vell bare å se hvordan det er neste gang:) Men alt annet er bra da, så regner ikke med at det er noe spesiell grunn:) Men hva er det de sjekker da? Vet du det? Skal på ultralyd på lørdag, så får jo se hvordan det står til med lille jenta da og:Heartpink

Dette er første gang jeg har målt, så jeg vet ikke. Så er vell bare å se hvordan det er neste gang:) Men alt annet er bra da, så regner ikke med at det er noe spesiell grunn:) Men hva er det de sjekker da? Vet du det? Skal på ultralyd på lørdag, så får jo se hvordan det står til med lille jenta da og:Heartpink

Aha, men da ser de jo neste gang om det er din kurve som er sånn bare...jeg har alltid liggi litt over normalen i mine sv.skap :) Jeg blei sjekket med ultralyd og da målte de fostervannsmengde...også tok de blodprøve, og burde tatt utvida urinprøve og infeksjonsprøve.
Men siden det er første gangen du måler er du sikkert bare en av oss som er litt over gjennomsnittet :)

Aha, men da ser de jo neste gang om det er din kurve som er sånn bare...jeg har alltid liggi litt over normalen i mine sv.skap :) Jeg blei sjekket med ultralyd og da målte de fostervannsmengde...også tok de blodprøve, og burde tatt utvida urinprøve og infeksjonsprøve.
Men siden det er første gangen du måler er du sikkert bare en av oss som er litt over gjennomsnittet :)
Regner med det;) Jeg kan jo spør jordmor på ultralyden om hun kan sjekke dette med forstervann osv. Jeg tenker bare at lille jenta har ekstra god plass til å sprelle på:) Hehe! Men er jo litt greit å vite om det har noe å si når man ligger over normalen.. Satser på det er slik du sier at jeg er en av de sommbare er litt over gjennomsnittet:) Magen i seg selv er jo ikke stor da.

Back
Topp