Symfysemål

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Var hos jm i dag og hun målte symfysemålet. Det var over normalen, altså utenfor det grønne området. Hun sa vi måtte følge med på det, men virket ikke som det var noe krise helt enda.
Men hvis det fortsetter utenfor... Hva betyr det? Sykt stor unge? Feil termin (har vært en del fram og tilbake her)? Annet?
Er helt grønn på dette, jeg... :P

Kan vell bety mye rart:-p men tror ikke du trenger å stresse med det:-)
Jeg hadde langt over normalen med førstemann og han var bare 3kg når han kom altså;-) grunnen til høye symfysemål da var alt for mye fostervann.
Flere av mine venninner har hatt høyt sumfysemål og ingen av dem har det vært noe galt med:-) ikke har babyene vært over normalen når de kom heller:-)

Åå så godt å høre <3 Tusen takk for svar. :) Jeg som pleier å ta alt med knusende ro, har blitt litt engstelig på mine gravide dager. Haha. :P Da er det jammen godt å få sånne beroligende svar. :)

Kan godt forstå at du blir bekymret, men jeg tror ikke du trenger det altså:-)
Det er utrolig hvor bekymret vi blir for alt og ingenting i svangerskapet og for ikke og snakke om etter ungen har kommet ut:-p
(Meen, jeg mener ikke at du var hysterisk altså:-p jeg ble også bekymret når jordmor målte de høye målene min, man blir jo fort bekymret når det er noe vi ikke kan noe om)

Kan være som de over skriver mye fostervann. Alternativt stor unge. Eller flere unger...

Ja, tenker en del på ting og tang men prøver å berolige meg med at de kan jobben sin de som har kontrollene. :) Men merker jeg ikke er den eneste. ;) Heldigvis. :P
Men skal prøve å ikke bli en overbeskyttende hønemor. Hehe. ;)

Kan være som de over skriver mye fostervann. Alternativt stor unge. Eller flere unger...

Ja.. Satser på det bare er mye fostervann. :) Er hvertfall bare én inni der. Har vært på 2 ultralyder og hørt hjertelyden. :) Så det er heldigvis bare en. Hihi.

Var hos jm i dag og hun målte symfysemålet. Det var over normalen, altså utenfor det grønne området. Hun sa vi måtte følge med på det, men virket ikke som det var noe krise helt enda.
Men hvis det fortsetter utenfor... Hva betyr det? Sykt stor unge? Feil termin (har vært en del fram og tilbake her)? Annet?
Er helt grønn på dette, jeg... :P

Er du langt over? Jeg lå over hele sv.skapet sist, men hadde verken mye fostervann el.stor unge...bare stor livmor ;) De måler nok fostervannet ditt på UL for sikkerhets skyld :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Aner ikke om det er langt over. Hehe. :P Men øverste del av det grønne stopper på 18cm, jeg hadde 20cm.

Jeg også er over normalen, vet ikke om jeg skal tenke at det et positivt eller negativt eller ingen av delene :p
Jeg hadde også veldig lavt blodtrykk 90/50. Vet ikke om dette har noe og si. Jordmor spurte meg om jeg var stor når jeg ble født og jeg var veldig liten 40 ca og 2,5 kilo. Mens jeg tror samboer var større. Men hun sa ikke noe på det. Er det normalt at det er så mange som er over normalen, da er det jo ikke den grønne normalen :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe. Du sier noe der. ;) Hun sa noe om ekstra ul hvis det fortsatte over normalen for å sjekke om jeg ville få en veldig stor baby. :P Både mannen min og jeg var normal størrelse da vi ble født. :P

Jeg ligger også over normalen, men hun sa ikke noe på det. Sikkert fordi det er så tidlig :)
MAgen vokser vel i rykk og napp den også

Back
Topp