symfysemål...

En baby til :)

Glad i forumet
Flere her med stor mage? Vært hos jordmor denne uken og var da 20+1. Symfysemål 24 cm... Magen er stor, men dog... Babyen sitter i seteleie nå da, og det kan visst gjøre at magen stikker mer ut forstod jeg.. Flere som har er over det grønne feltet på kurven?

Jeg er 22uker og over det grønne på målingen, jm sa at dette er helt normalt i denne perioden. De fleste kommer inn under "standarden" etter noen uker igjen :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg var nesten "14dager" over denne grønne linja. Skal til jordmor igjen til uka så spennende å se hvor jeg ligger da:)

Var 22+1 når jeg var til jm, denne uka. Lå på 21, så innafor d grønne her :)

Ligger rett under den grønne linjen, jeg. Målt da jeg var 20+6. Lillegutt blir nok ikke veldig stor, finnes ikke store babyer på noen av sidene i familien :)

Er bare en baby i magen her da... :P Men det kan vel ikke indikere stor baby så tidlig i svangerskapet? Har jo akkurat vært på ordinær ultralyd og terminen som ble beregnet da var bare 2 dager senere enn den jeg hadde beregnet selv... vokser kanskje mye tidlig jeg da, så roer det seg kanskje litt etterhvert :P

Er bare en baby i magen her da... :P Men det kan vel ikke indikere stor baby så tidlig i svangerskapet? Har jo akkurat vært på ordinær ultralyd og terminen som ble beregnet da var bare 2 dager senere enn den jeg hadde beregnet selv... vokser kanskje mye tidlig jeg da, så roer det seg kanskje litt etterhvert :P
Tror egentlig ikke at symfysemål har så veldig mye med babystørrelsen å gjøre, nei :) Jeg bare forbereder meg på at jeg høyst sannsynlig ikke får en stor gutt!! Har endelig fått skikkelig mage (22+2) har ikke vært så veldig gøy med bitte liten mage frem til nå, en del mas fra folk om magen som "aldri" kommer :(

Tror egentlig ikke at symfysemål har så veldig mye med babystørrelsen å gjøre, nei :) Jeg bare forbereder meg på at jeg høyst sannsynlig ikke får en stor gutt!! Har endelig fått skikkelig mage (22+2) har ikke vært så veldig gøy med bitte liten mage frem til nå, en del mas fra folk om magen som "aldri" kommer :(
Skjønner hva du mener. Jeg venter tvillinger og min venninne som er en uke videre enn meg venter en ser ut som hun er flere måneder forran meg... Vi var i en babyshower for noen dager siden sammen med bla.a denne venninnen og da fikk jeg spm om hvor gammle tvillingene mine var for de andre trodde magen min bare var "min mage / etter fødsel mage" :( En smule ukult!
Magen kan godt få lov til å vises mer, og se ut som en gravid mage - selvom jeg sikkert biter de ordene i meg når jeg kanskje snart føler meg gigantisk og fremdeles har langt igjen :P

Har enda ikke blitt målt, så spent på det når jeg skal til jordmor om noen uker!

Skjønner hva du mener. Jeg venter tvillinger og min venninne som er en uke videre enn meg venter en ser ut som hun er flere måneder forran meg... Vi var i en babyshower for noen dager siden sammen med bla.a denne venninnen og da fikk jeg spm om hvor gammle tvillingene mine var for de andre trodde magen min bare var "min mage / etter fødsel mage" :( En smule ukult!
Magen kan godt få lov til å vises mer, og se ut som en gravid mage - selvom jeg sikkert biter de ordene i meg når jeg kanskje snart føler meg gigantisk og fremdeles har langt igjen :P

Har enda ikke blitt målt, så spent på det når jeg skal til jordmor om noen uker!
Bra vi er flere ;) Jeg er jo egentlig glad for at jeg antageligvis ikke får så stor mage, siden jeg bærer han langt inne. Er lettere i forhold til jobb og fysisk aktivitet, men samtidig er forventningene om skikkelig baby mage så stor fra omverden. Litt slitsomt noen ganger... Men vi skal være stolte av magene våre, uansett størrelse ;) :D

Vært hos jordmor nå og var 22cm (er 23+3) men jeg var der i uke 20 og da lå jeg på det samme. Men hun mente hun måtte ha gjort noe galt sist og at alt var bra nå.

første gang jeg var hos jormord var vel i uke 18. da var jeg litt under den grønne streken :p nå skal jeg til jordmor i morgen ( :D :D ) spent på hva hun sier ;)

Back
Topp