Symfysemål...

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Dere som har tatt symfysemål, hva lå deres på?

Var hos jordmor i dag og mitt symfysemål var 19,5 (uke 18+3). Dette var jo over det grønne feltet, men har dette noe å si for fødselsvekten til barnet?

Jeg lå akkurat på streken, ca 16 cm i uke 18. Å ligge over det grønne feltet trenger ikke å ha noenting med barnets størrelse å gjøre, sist svangerskap hadde jeg en liten baby i en diiiger mage med enorme sf-mål. Hvis det holder seg over det grønne feltet kan det hende du blir sendt på flere ultralyder for å sjekke evt årsak.

Var hos jm i dag og lå akkurat på streken, lå litt under sist gang.
Det dem måler nå har ingen ting å si for fødselsvekten på bebyen.
De andre svangerskapene varierte jeg fra nederst på kurven til øverst. Begge jentene ble innenfor normalvekta :)

Var hos jm i dag og lå akkurat på streken, lå litt under sist gang.
Det dem måler nå har ingen ting å si for fødselsvekten på bebyen.
De andre svangerskapene varierte jeg fra nederst på kurven til øverst. Begge jentene ble innenfor normalvekta :)

var hos jordmora i dag(17uke) da lå symfysemålet på 17 cm... 2-3 hakk ovenfor grønnfeltet. Så jordmor trodde at jeg kanskje var lenger på vei enn 17 uker.. så ska bli spennende å se på oul (28feb) om terminen blir korrigert :)

Målte idag, 19+4 var da på 17 cm ;) Akkurat på den rødestreken :)

Jeg skal på OUL 20.Februar. Jeg tror ikke det fysisk kan være mulig at vi er lengre på vei enn vi tror - i hvertfall ikke snakk om at det er ukesvis feil... ;)

har ligget godt over i begge foregående svangerskap, og en normalvektig baby og en stor baby. men med siste mann som var tor var eg ikke på kontroller de siste 5-6 ukene, g det et gjetna da barna vokser seg store....

skal til jordmor for første gang på onsdag og det blir flrste mål denne gangen:)

Her var sf målet under streken så hun mente jeg var kortere på vei en jeg trodde men tidl ul mente jeg var lengre, så ikke godt å si. Men ho sa at babyens størrelse behøvde ikke ha noe med livmoras størrelse. Men vet jo ikke. Blir spennende å se på oul:)

Var hos jm i går, 18+4 dager, hadde da symfyse mål på 15 cm, litt under den røde streken.

Jeg var hos lege i går, uke 20 + 3, og lå da på 19 cm. Tror jeg har vært innenfor det grønne feltet med de to andre barna også.

Frisker litt på denne, var hos jm i dag, var 21cm. Er i uke 21+5 nå og hun sa jeg kunne forberede meg på en stor baby! Målte vekt også, faktisk bare gått opp 3.5kg så langt.

Godt å høre at dere har fått normale babyer, med både store og små mager. Får heller bare få en ekstra ul for å sjekke størrelsen/fostervann senere.

Back
Topp