Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Var hos jordmor i dag og mitt symfysemål var 19,5 (uke 18+3). Dette var jo over det grønne feltet, men har dette noe å si for fødselsvekten til barnet?
Jeg lå akkurat på streken, ca 16 cm i uke 18. Å ligge over det grønne feltet trenger ikke å ha noenting med barnets størrelse å gjøre, sist svangerskap hadde jeg en liten baby i en diiiger mage med enorme sf-mål. Hvis det holder seg over det grønne feltet kan det hende du blir sendt på flere ultralyder for å sjekke evt årsak.
Var hos jm i dag og lå akkurat på streken, lå litt under sist gang.
Det dem måler nå har ingen ting å si for fødselsvekten på bebyen.
De andre svangerskapene varierte jeg fra nederst på kurven til øverst. Begge jentene ble innenfor normalvekta
Var hos jm i dag og lå akkurat på streken, lå litt under sist gang.
Det dem måler nå har ingen ting å si for fødselsvekten på bebyen.
De andre svangerskapene varierte jeg fra nederst på kurven til øverst. Begge jentene ble innenfor normalvekta
var hos jordmora i dag(17uke) da lå symfysemålet på 17 cm... 2-3 hakk ovenfor grønnfeltet. Så jordmor trodde at jeg kanskje var lenger på vei enn 17 uker.. så ska bli spennende å se på oul (28feb) om terminen blir korrigert
Jeg skal på OUL 20.Februar. Jeg tror ikke det fysisk kan være mulig at vi er lengre på vei enn vi tror - i hvertfall ikke snakk om at det er ukesvis feil...
har ligget godt over i begge foregående svangerskap, og en normalvektig baby og en stor baby. men med siste mann som var tor var eg ikke på kontroller de siste 5-6 ukene, g det et gjetna da barna vokser seg store....
skal til jordmor for første gang på onsdag og det blir flrste mål denne gangen
Her var sf målet under streken så hun mente jeg var kortere på vei en jeg trodde men tidl ul mente jeg var lengre, så ikke godt å si. Men ho sa at babyens størrelse behøvde ikke ha noe med livmoras størrelse. Men vet jo ikke. Blir spennende å se på oul
Frisker litt på denne, var hos jm i dag, var 21cm. Er i uke 21+5 nå og hun sa jeg kunne forberede meg på en stor baby! Målte vekt også, faktisk bare gått opp 3.5kg så langt.
Godt å høre at dere har fått normale babyer, med både store og små mager. Får heller bare få en ekstra ul for å sjekke størrelsen/fostervann senere.