Symfysemål

Wepå

Andre møte med forumet
Hei alle sammen. Jeg kom akkurat fra legen. Hun måler ganske høye symfysemål hos meg. 
Noen som har erfaring med dette? Jeg er jo i uke 20 men måler to ruter over det grønne feltet:/ Er dette noe å være bekymret over? Jeg har jo vært på ordinær UL hvor det ikke ble målt for mye fostervann og målene til babyen var fine. Jeg har alltid hatt noe ekstra kilo på kroppen, spiller dette inn? Skal forresten ha en gutt med ny termin 08 januar :-) 

Litt som hos meg det! Nei det var ingenting å bekymre seg over sa jordmor til meg- Hun mente målene ikke burde ha så mye å si i starten..Her var jeg jo litt redd for mye fostervann osv men alt var jo perfekt inni der!
Vi er nok bare litt forskjellige alle sammen- forskjellene hadde en tendens å rette seg til senere i svangerskapet sa hun .

Er 19 uker jeg  og ligger også over gjennomsnittet. Ligger rett over det grønne feltet jeg også. Og jeg er ganske liten fra før av, hadde ikke noe særlig med ekstra kilo da jeg ble gravid. Men regner med at alt er fint så lenge legen/ jordmor ikke har sagt noe og alt så fint ut på UL :) 
Venter gutt her også. Forrige gang gikk jeg med jente og da var magen mindre enn gjennomsnittet da jeg var 20 uker. Så kan jo hende guttemager er større enn jentemager? :)

Er det ikke noe med å følge sin egen kurve? Det er jo individuelt hvor fort magene våre vokser.

Her måles ikke SF målet før første kontroll etter UL, altså i uke 24.

Hei
Min erfaring etter 2 svangerskap hvor begge var stort symfysmål under begge svangerskapene, viste seg ikke å være urolig over.Begge var innen normale på både vekt og lengde

Nå er jeg bare i uke 17 da, men mit sf mål er helt nede på streken altså på 10 cm i uke 17. Men jm sa det ikke hadde noe å si enda, for egentlig s pleier de ikke  å ,åle før i uke 24.

Puh takk for svar. Får håpe det stabiliserer seg etterhvert :-)

Back
Topp