Symfysemål uke 29+1

Littlåå94

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg var på sv.kontroll i dag, og har et spørsmål. (Hjerterytmen til babyen var helt fint) men målene har sunket siden uke 23, er i dag i uke 29+1.. Flere som har opplevd dette og er det normalt?
ImageUploadedByBV Forum1390831991.206009.jpg

Tja, mitt var 22cm i uke 23, og 25,5cm idag i uke 28+6. Jordmor sa det var helt fint.
Men ditt har vel sunket fra 23 til 25 cm i de ukene..

Det har ikke synket- dvs du er blitt større men ligger under streken istedenfor over men du er fortsatt i normalen:-)helt normalt!

Det har ikke synket- dvs du er blitt større men ligger under streken istedenfor over men du er fortsatt i normalen:-)helt normalt!
Ja, mente jo ikke synket bokstavelig, for det var jo økt, men sunket i forhold til en tenkt kurve.
Men det er jo fremdeles innenfor normalområde og som sagt var mitt heller ikke økt etter en tenkt kurve. Var over den røde streken sist og under nå. Normalt sa jordmor til meg ihvertfall :)

Sålenge det stiger så skal det være greit. Men spør litt ekstra neste legetime og hva som er "normalt". :-)

Jeg var hos jordmor i dag, 29+3, og fikk også beskjed om at målet mitt var lavere. Jeg fikk beskjed om at når man er kommet så langt i svangerskapet så krever den lille at man spiser mer, helst 4-5 måltider hver dag, en frukt eller grønnsak gjelder visst ikke som måltid. Jeg fikk beskjed om å spise hver 3. time hele dagen så regnet hun med at målet ville øke som det skulle.

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare! Da er det ingenting å bekymre seg for, jeg får heller tenke på og spise litt mer :-)

Back
Topp