Symfysemål osv

Wee

Andre møte med forumet
Hei! Er 23 uker på vei nå og lurer på, har dere startet med disse symfysemålene ? Sist jordmorkontroll jeg var på var så rask grunnet koronasituasjonen, så fikk bare vært der i fem min og målt hjertelyd, og legen min har heller ikke hittil målt noe slikt. Skal til jordmor igjen om 2,5 uker, så regner med vi starter da? Men det er kanskje normalen uansett? Og blir det mye lindre oppfølging fremover nå på grunn av hele koronasituasjonen eller får vi «det vi har krav på» bare kortere konsultasjoner?!

Jeg fikk målt på min jordmortime som jeg hadde 24+1

Målte i dag på jordmor timen. 22+6. Første gang som det ble registrert på skjema i helsekortet. Det skjemaet starter jo på uke 23. Både lege og jordmor har målt siden jeg var 16+2. Jordmor timen jeg hadde i dag skulle jeg egentlig hatt tidligere, men den ble forskyvet pga de må prioritere de som er nærme fødsel grunnet Korona. Innholdet i timen gikk som det skulle.

Jordmor har målt de gangene jeg har vært der, men ikke ført opp på skjemaet. Blir ført på fra neste kontroll (hos jordmor) - skal til gynekolog på mandag, men vet ikke om det blir målt siden tvillingene blir målt med ultralyd der

Med storebror skrev jordmor opp målet på notatfeltet før skjemaet startet, så der har jeg sf mål fra uke 21

Jordmortimen min ble avlyst pga korona i uke 24, men skal på time i uke 28 (20 dager til) når jeg er i 3.trimester.. regner med at det måles da :woot:

Jeg skal til legen å få målt for første gang i uke 25. Har ellers kun pratet med jordmor på telefon etter koronasituasjonen startet. Hun fortalte meg at jeg skal få de kontrollene jeg har «krav på»....men at kontrollene ikke kan inneholde så mye prat....det må vi ta pr telefon. Blir også fulgt ekstra opp med ultralyd pga morkakens plassering.

Jeg var hos jordmor i forrige uke (23+4).
De har fått beskjed om å holde korte konsultasjoner.
Neste gang (om 4uker) skal vi starte med synmfysemål, sa hun. :)

Jeg var til jordmor forrige uke. Hun forklarte at de vanligvis starter med målene i uke 25,men hun tok mål på meg likevel.

Her går jeg til privat jordmor, og får akkurat det jeg betaler for. Syntes det er synd at vi ikke skal få mulighet til å gå til jordmor og bli møtt på samme vis grunnet korona.

Jeg målte i går, 27+2, første gangen denne runden og havna mellom 28-29, mindre enn forrige svangerskap, men forskjellig leie på de.
Jeg hadde vanlig time, altså 60 minutter. Ikke snakk om noen kortere time der, skal tilbake igjen om 3 uker. :)

Jeg var 24+1 da hun tok første symfysemålet.

Vi begynte å måle på kontrollen i uke 24. Før det har hun kjent etter men ikke skrevet det ned. :)

Målte på 24 ukers kontrollen, var da 23+2. Skal igjen på 28 ukers kontrollen nå på torsdag, da er jeg 27 +1. Opplever at jeg får den oppfølgingen jeg skal ha. Eneste endringen er at faren ikke får bli med. Har også fått innkallingen til 32 ukerskontrollen på sykehuset når jeg er 31+6. Så de følger den oppsatte tidsplanen bra med tanke på ukene man skal kontroll

Målte i dag, 23+2 (etter jordmor sine beregnelser), og her lå symfysemålet på 22. Hva nå enn det vil si.

Var hos (vikar-)lege 24+1. Han mente jeg var 23+1 og ville derfor ikke måle. :bored:

Var på kontroll 23+6, hun målte symfysemålet da til 30 :hilarious:
Hadde en ganske kraftig kynnera akkurat når hun målte, så hun mente det var det. Jeg har ligget over på målene alle gangene, men ungene har ikke vært for stor. Første var 2462 g og andre var 3432 g.

Back
Topp